اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقم

تقدیر هیات رئیسه شورای هماهنگی بیمه‌‌های قم از گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ به مناسبت روز خبرنگار، هیات رئیسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ در استان قم  با گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان دیدار کردند.

فرهنگ سازی رسانه‌ای مهمترین ابزار موفقیت صنعت بیمه

محسن عابدی، رئیس شورای هماهنگی بیمه‌‌های استان قم، در این دیدار با تبریک روز خبرنگار و آرزوی موفقیت برای خبرنگاران این گروه رسانه‌ای، اظهار داشت: هیچ کسب وکاری بدون نیاز به رسانه نمی‌تواند «برند و صاحب نام» شود. همراهی خبرنگاران توانمند در کنار مدیران از ابزارهای پیشرفت محسوب می‌شود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که سهمی از موفقیت شرکت بیمه مدیون خبرنگاران گرانقدر است که با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، از ما حمایت می‌کنند.

عابدی تأکید کرد که ارتباط با رسانه‌ها باید تقویت شود، زیرا یکی از مسیرهای رشد شرکت‌های بیمه در زمینه فرهنگ‌سازی، همکاری اصحاب رسانه است.

وی گفت: به خاطر مردم که امکان دارد همه زندگی مادی یا سلامتی خود را از دست دهند در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و جلب نظر مردم به سمت بیمه همراه ما باشید.

رسانه‌ها یاری‌گر شرکت‌های بیمه در ارائه خدمات به مردم باشند

محمود لاچینانی، نائب رئیس شورای هماهنگی بیمه‌‌های استان قم، نیز دراین دیدار اظهارداشت: فرهنگ سازی از موضوعاتی است که اهمیت این موضوع هم‌اکنون به وضوح دیده می‌شود و این مهم بدون وجود خبرنگاران محقق نخواهد شد.

وی افزود: در چند سال اخیر با تغییر ذائقه مردم و همه‌گیری گوشی‌های هوشمند و سایت‌های خبری مختلف، اهمیت وجود خبرنگاران توانمند و اهمیت بحث اطلاع‌رسانی بیشتر حس می‌شود.

وی عنوان کرد: خبرنگارها در تمام حوزه ها در رشد فکری و فرهنگی مردم نقش موثری دارند.

لاچینانی به اهمیت اطلاع‌رسانی در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: هر کس به میزان بیشتری از ظرفیت رسانه استفاده کند، سود خواهد برد. هزینه در این حوزه نوعی سرمایه‌گذاری به نفع خود است.

وی تصریح کرد: متاسفانه همانگونه که برخی مردم هنوز اعتقاد به روانشناس ندارند و صفحه دعانویسی خیلی شلوغ‌تر از روانشناس است به هزینه دراین حوزه هم اعتقادی ندارند و به اهمیت این موضوع پی نبردند لذا باید ذائقه مدیران و مردم را تغییر داد.

وی با بیان اینکه ما اثرات همکاری با گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان را در حوزه کاری خود مشاهده کردیم و بر تعامل با رسانه‌ها اعتقاد داریم، گفت: برخی راجع به بیمه کردن خود گمان می‌کنند که شاید سود را شرکت‌های بیمه‌ای ببرند درصورتی که حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند و این شرکت‌ها یک ایمنی و آسایشی را برای مردم فراهم کرده‌اند.

خدمات سازمان‌ها و شرکت‌ها بدون رسانه منعکس نخواهد شد

همچنین، سعید عاصم آبادی، دبیر شورای هماهنگی بیمه‌‌ها در استان قم نیز اظهارداشت: با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، دیدگاه مردم نسبت به شرکت‌های بیمه‌گر بهبود یافته است. تداوم این روند مستلزم آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم است؛ از این رو شرکت‌های بیمه باید خدمات خود را به‌طور مؤثری اطلاع‌رسانی کنند تا مردم درک کنند که بیمه یک نیاز ضروری است.

وی عنوان کرد: به‌طور کلی، سهم استان قم از پرداخت خسارت‌ها بیش از حق بیمه دریافتی بوده که نشان‌دهنده این است که شرکت‌های بیمه خسارت‌ها را به‌موقع پرداخت می‌کنند و در راستای منافع مردم گام برمی‌دارند.

عاصم آبادی تاکید کرد: ضرورت دارد که اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه انجام شود تا ذهنیت افراد نسبت به بیمه بهبود یابد. ارتباط شرکت‌ها با رسانه‌ها در حال حاضر قوی نیست و این موضوع سبب شده که اعتماد مردم به خدمات بیمه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: تعامل با رسانه‌ها باید تقویت شود تا مردم نسبت به خدمات بیمه آگاهی بیشتری پیدا کنند و این امر قطعاً نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

***

در پایان این مراسم، از فاطمه سادات محمدی مدیرمسئول پایگاه خبری آستان بهارستان و سرپرست روزنامه‌های قدس، تلاش ملی و گنجینه اقتصادی در قم؛ مهدی جنتی مدیرمسئول پایگاه خبری قم گویا و هفته نامه افق ملی؛ سمانه سادات فقیه سبزواری سرپرست روزنامه‌های هم میهن، تجارت و عصر توسعه در قم؛ سید علی سجادی سرپرست روزنامه رویداد امروز و پایگاه خبری رویداد ایران و زهرا سادات صحفی عکاس خبری استان قم تقدیر به عمل آمد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا