اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمکمیسیون فناوری

مدیر شبکه جهانی هدهد: ضرورت تغییر استراتژی رسانه‌ها در عصر تکنولوژی

آستان بهارستان ؛ دکتر کرار انصاری‌منش، مدیر شبکه جهانی هدهد و کارشناس رسانه، به مناسبت روز خبرنگار با گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان دیدار کرد.

وی در این دیدار تأکید کرد که رسانه‌های خبری از جمله روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و کانال‌های خبری باید با استفاده از روش‌های نوین دنیا و دیدگاه‌های صاحب‌نظران، رسانه خود را به روز نگه‌ دارند و با تقویت محتواهای تولیدی خود مخاطبان بیشتری جذب کرده و جایگاه خود را در جامعه نوین حفظ کنند.

انصاری‌منش افزود: اگر اصحاب رسانه‌ از دنیای جدید رسانه‌ها عقب بمانند از اقتصاد و درآمدزایی باز می‌مانند و رسانه‌ آنان رو به زوال می‌رود؛ همانگونه که در فضای مجازی شاهد هستیم که در دنیای جدید، کسب وکاری موفق است که رسانه و تبلیغات و تولید محتوای خوبی داشته باشد.

وی به نکته‌ای کلیدی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های قدرتمند و شناخته‌شده که مورد اعتماد مردم هستند، تولید محتوای باکیفیت و معتبر دارند و باید روش این رسانه‌های موفق دنیا در هر حوزه مورد بررسی قرار گیرد و روش‌های آنها در بهبود کیفیت تولید و عرضه محتوای رسانه‌ها استفاده شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی رسانه‌ها به دلیل کم‌کاری خود، به پیج‌های زرد و غیرمعتبر اجازه می‌دهند که در فضای رسانه‌ای بیشتر دیده شوند، گفت: این موضوع نشان‌دهنده نیاز به ارتقاء کیفیت و توسعه کار رسانه‌ها است و رسانه باید قدرتمند، تاثیرگذار، شناخته شده و مورد اطمینان مردم باشد.

دکتر انصاری‌منش تاکید کرد: اگر مردم به کانال‌های با محتوای زرد که از خبر سررشته ای ندارند یا اخبار کپی را کار می‌کنند و تولید محتوا ندارند بیش از رسانه دارای مجوز و رسمی اقبال دارند، دلیل آن کم کاری ما است.

وی به رسانه‌هایی مانند “راشا تودی عربی” اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این رسانه به عنوان یک خبرگزاری روسی شناخته می‌شود، در حال حاضر اخبار بیشتری از کشورهای عربی منتشر می‌کند و توانسته است مخاطب عرب زبان قابل توجهی را جذب کند.

وی ادامه داد: این نشان‌دهنده این است که رسانه‌ها باید در استراتژی‌های خود تجدید نظر کنند و نوع خبر و زوایای خبر را با توجه به ذائقه مخاطبان تغییر دهند.

این کارشناس رسانه با تاکید بر لزوم تولید محتوای کوتاه و جذاب، تصریح کرد: عصر تکنولوژی و ارتباطات، نیازمند این است که رسانه‌ها به سمت تولید اخبار کوتاه و جذاب حرکت کنند.

وی به اهمیت استفاده از ریلز و فیلم‌های یک دقیقه‌ای در اینستاگرام اشاره کرده و خاطرنشان کرد که اگر رسانه‌ها نتوانند به نیاز مختصرخواهی و جذابیت مخاطبان پاسخ دهند، پیج‌های زرد با محتوای نامناسب جای آن‌ها را خواهند گرفت.

وی همچنین به اهمیت اعتبار رسانه‌ها اشاره و نمونه‌ای از رسانه‌های موفق مانند «خراسان» و «آخرین خبر» را مطرح کرد که با دقت در نگارش و ارائه اخبار صحیح، توانسته‌اند مخاطب و اعتبار کسب کنند.

این کارشناس رسانه در نهایت از متخصصان و نیروهای ارزشی خواست که در این راستا همکاری کنند و استراتژی‌های خود را به‌روز نگه دارند تا بتوانند در فضای رسانه‌ای رقابت کنند.

گفتنی است انصاری منش در حال تألیف کتابی با عنوان “اقتصاد رسانه‌های ماهواره‌ای” است که در آن به بررسی عمیق اقتصاد شبکه‌های ماهواره‌ای می‌پردازد.

وی در پایان از فاطمه سادات محمدی مدیرمسئول پایگاه خبری آستان بهارستان و سرپرست روزنامه‌های قدس، تلاش ملی و گنجینه اقتصادی در قم؛ مهدی جنتی مدیرمسئول پایگاه خبری قم گویا و هفته نامه افق ملی؛ سمانه سادات فقیه سبزواری سرپرست روزنامه‌های هم میهن، تجارت و عصر توسعه در قم؛ سید علی سجادی سرپرست روزنامه رویداد امروز و پایگاه خبری رویداد ایران و زهرا سادات صحفی عکاس خبری استان قم با اهدای کتاب تقدیر به عمل آورد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا