اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

برگزاری اردوی جهادی در روستای نیزار سلفچگان

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ اردوی جهاد سازندگی به منظور کمک به نیازمندان و محرومیت‌زدایی در روستای نیزار واقع در بخش سلفچگان درحال برگزاری است.

مسئول بسیج سازندگی و قرارگاه جهادی حوزه شهدای گمنام درباره این اردوی جهادی به خبرنگار ما گفت: این اردو در سه شیفت انجام می‌شود، هر شیفت شامل سه روز فعالیت جهادگران است که با توجه به شرایط خود، روزهای مناسب برای شرکت در این اردو را انتخاب کرده‌اند.

علی اصغر کربلایی افرود: فعالیت‌های این اردو شامل تخریب ساختمان‌ قدیمی و فرسوده، سنگ‌چینی و دیوارچینی است. تاکنون تیم جهادی حدود ۶۰ متر از عرصه مورد نظر را تحت پوشش قرار داده و مشغول به کار هستند. این پروژه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی روستا، نیاز مبرمی به توجه و کمک دارد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان دراین اردو روزانه شامل ۱۵ تا ۲۰ نفر از جهادگران هستند که از طیف‌های مختلف شغلی مانند کارمندان، کارگران و دانشجویان تشکیل شده‌اند. علاوه براین، گروهی از دانش‌آموزان نیز در فعالیت‌ها شرکت کرده‌اند.

وی اظهارداشت: هزینه‌ها و امکانات مورد نیاز این پروژه توسط قرارگاه عملیات جهادی حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان بازوی بسیج سازندگی استان قم تأمین شده است.

کربلایی عنوان کرد: این پروژه ۱۰۰ متر زیربنا و ۶۰ متر بنا دارد و هزینه پیش‌بینی شده تا اتمام کار ۷۰۰ میلیون تومان است که صفر تا ۱۰۰ آن نهایت تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: همچنین، پیش‌بینی می‌شود که بسیج سازندگی تا پایان سال جاری در ۴۴ روستای بخش سلفچگان، بیش از پنجاه طرح محرومیت‌زدایی اجرا کند.

این اردوی جهادی نشان‌دهنده همت و اراده جوانان برای خدمت به جامعه و کمک به محرومان است و امید می‌رود که تأثیر مثبتی بر وضعیت زندگی ساکنان این منطقه داشته باشد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا