اخبار مهمکمیسیون شوراها

تاکید رهبری بر استفاده حداکثری از گنجینه دفاع مقدس است

آستان بهارستان؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیدار روز گذشته جمعی از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از موارد مورد تاکید معظم له در این دیدار، استفاده حداکثری از ظرفیت و گنجینه دفاع مقدس در عرصه های مختلف بود.

ابراهیم عزیزی، افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مانند همیشه ظرفیت بی نظیر جنگ و دفاع مقدس به ویژه تبیین و تشریح آن را برای قشر جوان و نوجوان ضروری دانستند.

او ادامه داد: همه مدیران و مسئولان باید تلاش کنند و زمینه استفاده جامعه فرهنگیان و دانشگاهیان از این گنجینه ارزشمند برای قشر آینده ساز انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

وی، با بیان اینکه ما کمتر در معرفی گنجینه گرانبهای دفاع مقدس تلاش کرده‌ایم اظهار کرد: البته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تلاش‌هایی در این زمینه داشته و اقداماتی انجام داده اما این ظرفیت بیش از این می‌تواند برای همه اقشار مردم و گروه‌های جامعه به ویژه جوانان ما مورد استفاده قرار گیرد.

لزوم آگاهی سازی جهانیان نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: ما همچنان بر این باور هستیم که باید تلاش کنیم این جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی با بهره گیری از تمام ظرفیت های رسانه‌ای و فضای مجازی به گوش همه جهانیان برسد تا همه بدانند که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی هم پیمانانش چه جنایت هایی مرتکب می‌شود.

عزیزی افزود: ضعف رژیم صهیونیستی در میدان و ناتوانی در رویارویی با فرماندهان و نیروهای شجاع و مومن جبهه مقاومت و حزب الله سبب شده که این رژیم دست به کشتار زنان، کودکان و افراد بی گناه و بی دفاع بزند.

وی ادامه داد: اما باید پذیرفت که پیروزی از آن جبهه حق است و چون ما بر این باور هستیم که جبهه مقاومت جبهه حق است حتما شاهد اضمحلال، شکست و فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

بحث نفوذ باید توسط تمام لایه های حاکمیت جدی گرفته شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مساله نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن را از دیگر موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: امروز نفوذ یک امر جدی است و همه لایحه های نظام سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید آنرا جدی بگیرند.

عزیزی افزود: دشمن تلاش می کند از همه منافذ ورود ورخنه کند و خدشه و آسیب برساند به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی تا ما نیروهای مومن و انقلابی را از مسند امور کنار بزنیم، کسانی که به دنبال کار و تلاش هستند را حذف کنیم و به جای آنها عناصری که هیچ دلبستگی به کار، پیشرفت، خدمت، رشد و شکوفایی کشور ندارد را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که برخی در حال نفوذ در لایه‌های مدیریتی هستند که البته چشمان نظام سیاسی و اطلاعاتی ما بینا و بیدار است اما معتقدیم دولت نباید اجازه دهد که در مراکز آموزشی، تربیتی و فرهنگی افرادی که هیچ اعتقادی به مبانی نظام سیاسی ما ندارند عهده دار امور شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا