اخبار مهمکمیسیون تلفیق

ظرافت پزشکیان در طرح موضوعات در سازمان ملل ستودنی است

آستان بهارستان؛ نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیک‌شهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور با ظرافتی خاص تاکید کرد که تعامل و همکاری‌های بین المللی بایستی در چارچوبی عادلانه و مبتنی بر حقوق برابر پیگیری شود و اگر کشور و قدرتی بخواهد از موضع سلطه گری وارد مناسبات شود، این روند پایدار نخواهد بود.

محمد انور بجارزهی روز جمعه اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور در سازمان ملل اعلام می کند که ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم و اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود می توان در مورد دیگر مسائل هم وارد گفت و گو شد، این یعنی او حقیقتا می خواهد مشکلات کاهش یافته و تعامل با دنیا را افزایش دهد.

وی گفت: مواضع شفاف رئیس جمهور اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و سایر کشورهای مسلمان و همچنین تعامل سازنده با دنیا ستودنی است.

بجارزهی افزود: حمایت قاطع از مظلومان غزه که زیر بمباران قرار دارند یکی از اصول دولت و ملت و همه قشرهای مختلف مردم و مسوولان در ایران اسلامی است و در طول ۴۵ سال گذشته همواره ایران و روسای جمهور از مردم مظلوم حمایت کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیک‌شهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری با شعار وفاق ملی کابینه را انتخاب کرده اند و با سخنان خود پیام آور صلح و دوستی برای مردم جهان بود.

وی بیان کرد: پزشکیان به صراحت اعلام کرد که ایران هیچ موقع آغازگر جنگ نبوده و به دنبال نابرابری نیست بلکه این کشور همواره به خاطر توطئه های قدرت های استکباری و سرسپرده های آنان آسیب دیده است.

رئیس جمهور در سخنرانی‌های خود در نیویورک از حقوق مردم دفاع کرد

وی تصریح کرد: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای آزادی‌خواهان جهان است تا سیاست‌های ظالمانه استکبار جهانی را افشا و از ملت های آزاده و مستقل دفاع کنند.

بجارزهی گفت: رئیس جمهور با ظرافتی خاص تاکید کرد که تعامل و همکاری‌های بین المللی بایستی در چارچوبی عادلانه و مبتنی برحقوق برابر پیگیری شود و اگر کشور و قدرتی بخواهد از موضع سلطه گری وارد مناسبات شود، این روند پایدار نخواهد بود.

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان به‌خوبی توانست پیام اسلام و انقلاب اسلامی و همچنین حقانیت ایران اسلامی و جبهه مقاومت را برای جهانیان تبیین کند.

وی تصریح کرد: سخنرانی رییس جمهور ایران در سازمان ملل نتایج و دستاوردهای آن برای ایران در آینده مشخص و روشن خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکیان در نخستین حضور خود در سازمان ملل از شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور خدمت یاد کرد که اقدام بسیار ارزشمند و قابل احترامی بود.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره آماده تعامل، گفت و گو و در صورت اثبات صداقت و حسن نیت طرف مقابل، آماده بحث درباره برجام است، گفت: منافع ایران اسلامی باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب، حفظ شود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که ما آماده تعامل باشیم اما یک ترامپ دیگر به طور یک جانبه این تعامل را بر هم زند و به ایران فشار بیاورد.

بجارزهی با بیان اینکه دکتر پزشکیان در سخنرانی‌های خود در نیویورک از حقوق مردم دفاع کرد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به معنی واقعی کلمه یک تجاوزگر و به دنبال ایجاد اغتشاش و آشوب در منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا