اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نمازِجمعه نصر؛ پیوست رسانه ای وعده صادق

پروانه بسحاک

آستان بهارستان؛ عملیات وعده صادق ۲ یک جنبه روانی بزرگ به همراه داشت و آن چیزی نبود جز اقامه نماز جمعه با یک پوشش رسانه ای جهانی ‌که پیوست شد به عملیاتِ موفق وعده صادق.

به گزارش پایگاه خبری آستان بهارستان به نقل از  اندیشه معاصر، پروانه بسحاک کارشناس ارشد مدیریت رسانه؛ پیرامون جنبه رسانه ای نماز جمعه نصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در امتداد عملیات وعده صادق ۲ مطالبی را بیان کرد که در اندیشه معاصر به شرح آن پرداخته ایم.
حدود یک سال پیش، طوفانُ الْاَقْصیٰ عملیات نظامی نیروهای حماس علیه اسرائیل و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و هَتْک حرمت مسجدالاقصیٰ در منطقه مرزی میان غَزّه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش (۷ اکتبر ۲۰۲۳م) آغاز شد.خبرها از گوشه و کنار دست به دست چرخید،
از جزئیات که بگذریم ماحصل مطلب این است که رئیس جمهورمان، سید ابراهیم رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید و بُهت دوستدارانش در هاله ای از ابهام ماند.
در مدت کوتاهی معاون اولش، محمد مخبر حکم سرپرستی جمهوری اسلامی ایران را دریافت می کند و پس از یک انتخابات حماسه آفرین که مردم رقم زدند، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور می شود.
تقویم ورق میخورد به روز تحلیف رئیس جمهور جدید می رسیم، مراسم تحلیف با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود و باز در شبی آرام، یک لکه خون بر ورقی از تقویم می‌چکد!
بعد از شهادتِ ابراهیم ملت، اسماعیل امت شهید می شود.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در حدود ساعت ۲ بامداد ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) و پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان، شبی که مهمان عزیز ما بود به‌همراه یکی از محافظانش (وسعیم شعبان) با اصابت موشک پرتاب‌شده از هوا به شهادت رسید.
مردم ایران یکصدا به خونخواهی برخواستند و هر جا که صدایشان می رسید فریاد خونخواهی سر دادند.
آمریکا و اروپا با وعده آتش بس در غزه،ایران را به خویشتنداری دعوت کردند و ثانیه هایمان با عرق شرم در برابر مهمان شهیدمان سر بلند نمی‌کرد.
خبرها از غزه هر روز تلخ تر و تلخ تر میشد تا اینکه خبر رسید اسرائیل مناطقی از لبنان را به آتش بسته است و سنگر حزب الله را با سنگرشکن به شهادت رسانده است.
کسی چه می‌داند تا خبر تایید شهادت سید مقاومت،سید حسن نصرالله رسید برما چه گذشت؟!
حالا دیگر خویشتنداری ما ثابت شده بود
زمان،زمانِ اقتدار بود؛ باید اقتدارمان را تثبیت میکردیم.
هیچ چیز بعد از شهادت اسماعیل هنیه،سید حسن نصرالله و شهادت دور از وطنِ سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان نمی توانست تسکین قلبِ داغدارمان شود جز هدف قرار گرفتنِ قلبِ اراضی اشغالی!
تعداد بیشماری از موشک‌های ایران از سد دیوار آهنین اسرائیل عبور کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف اصابت کرده‌است. این دومین بار بود که ایران به اسرائیل حمله موشکی میکرد. پیش از این در واپسین روزهای فروردین، ایران با بیش از ۳۰۰ موشک و پهباد به اسرائیل حمله کرده بود.
نام آن عملیات را وعده صادق و عملیات دوم را وعده صادق ۲ نام گذاری کردند. این‌بار اما با بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک به تلاویو و چند شهر دیگر اسرائیل حمله کرده.
دقایقی پس از آغاز حمله، آسمان ایران بسته و تمام پروازهای داخلی و خارجی ایران لغو شد. بسته ماندن آسمان ایران تا روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح ادامه داشت.
از آن‌جایی که ایران در این حمله از موشک بالستیک استفاده کرده دقایقی پس از شلیک آن‌ها از ایران موشک‌ها به آسمان اسرائیل رسیده‌اند.
احتمالا زمان رسیدن موشک‌ها به هدف کمتر از ۱۵ دقیقه پس از شلیک بوده‌است. پیش از رسیدن موشک‌ها به اسرائیل فیلم‌هایی از آن‌ها توسط ایرانی‌ها ضبط شده بود.
برای اولین بار ایران در این حمله از موشک‌های هایپرسونیک استفاده کرده‌است. موشک‌های هایپرسونیک پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک ساخت ایران هستند. سرعت آن‌ها حتی گاهی به حدود ۱۵ ماخ هم می‌رسد.
به زمین خوردن موشک‌ها در بخش‌های مختلف اسرائیل ضبط شده‌است. این فیلم‌ها عمدتا توسط اسرائیلی‌ها ضبط شده اما این حمله از غزه هم دیده شده و فلسطینی‌ها هم شادمان آن را ضبط کرده‌اند. موشک‌ها رگباری از سد آهنین عبور کردند و یک به یک انفجارهای مهیبی به وجود آورده‌اند.
سپاه در بیانیه خود گفته پایگاه هوایی نواتیم و مرکز طراحی توطئه در این حمله به شدت آسیب دیده‌اند. گفته می‌شود که میلیون‌ها اسرائیلی به پناهگاه‌ها رفته بودند. حتی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و برخی اعضای کابینه هم در پناهگاه بودند.
تفاوت رهبران از آنجا ظاهر می شود که همزمان با مخفی شدنِ شرم آورِ نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، پخش مستقیم دیدار جمعی از نخبگان، استعدادهای برتر علمی و رتبه‌های برتر کنکور با رهبر انقلاب اسلامی صبح همان روز از تلویزیون پخش شد.
مسعود پزشکیان،رئیس جمهور با هواپیما به قطر و عباس عراقچی، وزیر امورخارجه در این شرایط حساس به بیروت سفر کردند.
ماجرا به اینجا ختم نشد؛ جنگ روانی برای اسرائیل دقیقا از زمانی آغاز شد که در رسانه های دنیا، خبر برگزاری نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب حضرت آیت‌ الله العظمی امام خامنه ای منتشر شد!
مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان ازجمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه نصر با حضور هزاران نفر از مردم کشورمان و مسئولان کشوری و لشکری در مصلای تهران برگزار شد..
مردم که از شب قبل پشت درب های بسته مصلی به انتظار طلوع خورشید برای شنیدن صدای پای نمازگزاران مانده بودن طولی نکشید که به حدود ۲ میلیون نفر رسیدند و نماز را پشت سر امام امت اقامه کردند.
خطبه های رهبر انقلاب آبی بود بر آتشِ جگرِ ایرانیان و مردم درد کشیده و مظلوم لبنان و فلسطین!
این مراسم تا پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه ادامه داشت و سپس، نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه گردید.
ایشان دو خطبه نماز جمعه این هفته تهران را درباره لزوم وحدت مسلمانان، دفاع از مردم فلسطین و لبنان وشهید سید حسن نصرالله ایراد فرمودند.
خطبه دوم ایشان با زبان عربی و خطاب به مردم لبنان و حزب الله بیان شد.
نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب، پیوست رسانه ای محکمی بود بر تکمیل عملیات وعده صادق ۲ که بدون شک تلفات انفجارش از بسیاری از موشک ها برای اسرائیل گران تر تمام می شود.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا