اخبار مهمکمیسیون سیاسی

جزایر سه گانه خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

آستان بهارستان؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که جزایر سه گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز ایران است و تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم.

بهنام سعیدی در واکنش به بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا و طرح ادعاهای واهی علیه تمامیت ارضی ایران گفت: هیچ قدرت، فرد و کشوری نمی‌تواند حاکمیت مطلق ایران در جزایر سه گانه را تضعیف کند.

وی افزود: خط قرمز ایران حاکمیت مطلق بر جزایر سه گانه است که جزء خاک ایران اسلامی به شمار می‌آید لذا ما ضمن محکوم کردن بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا تاکید می‌کنیم که این جزایر همیشه بخش لاینفک از خاک ایران بوده، هست و خواهد بود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نمی‌دهد ادعاهای واهی و بی‌اساس کشورهای خارجی به حق حاکمیت کشورمان آسیب وارد کند. یقیناً چنین ادعاهای خلاف واقعی هیچ اساس و بنیانی ندارد و برخلاف اصول حقوق بین‌الملل است.

سعیدی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا به جای طرح این ادعاهای ساختگی و پوچ به مسائلی که امروز در دنیا رخ می‌دهد، توجه کنند و نگاهشان را به سمت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان ببرند؛ جنایاتی در تاریخ بشریت بی‌نظیر و کم نظیر است.

این نماینده مجلس با طرح پرسشی گفت: چرا اتحادیه اروپا جنایات اسرائیل غاصب و آمریکا را محکوم نمی‌کند که هر روز کودکان و شیرخوارگان و زنان بی پناه را به خاک و خون کشیده و مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند؟ اساسا چرا شورای امنیت این جنایات را محکوم نمی‌کند؟

سعیدی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی بخش مهمی در حفظ امنیت و ثبات خلیج فارس است، گفت: ما تلاش می‌کنیم که توانمندی‌های دفاعی خود را روز به روز ارتقا دهیم، اقدامی که کاملا مشهود و در چارچوب قوانین بین‌المللی و برای دفاع از کشور و حفظ بازدارندگی در برابر تهدیدات خارجی است.

وی خطاب به کشورهای اروپایی گفت: به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهم که از ایجاد تنش در منطقه دوری کرده و به تعهدات بین‌المللی پایبند باشند؛ جزایر سه گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز ایران است و تا ابد از آن دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا