اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقم

کارگاه آموزشی «اقتصاد رسانه» در قم برگزار شد

آستان بهارستان؛ دوره کاربردی «اقتصاد رسانه» ویژه اصحاب رسانه با همکاری خانه مطبوعات قم در سالن جلسات دفتر شبکه ماهواره‌ای هدهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مدیر خانه مطبوعات قم درابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی در حوزه فعالیت‌های آموزشی خانه مطبوعات اظهارداشت: اصحاب رسانه قم بر روی آموزش در شش محور تاکید ویژه دارند.

فخرالدین یوسف‌پور افزود: با توجه به اساسنامه خانه مطبوعات باید به بحث آموزش توجه بیشتری شود لذا هفته گذشته ۱۶ آیتم به نظرسنجی اصحاب رسانه گذاشته شد که شش مورد شامل «اقتصاد رسانه، هوش مصنوعی، فن بیان، تدوین با موبایل، عکاسی با موبایل و فتوشاپ حرفه‌ای» به ترتیب بیشترین درخواست را داشت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره اقتصاد رسانه توسط استاد کرار انصاری‌منش گفت: تمام مدارج علمی و دانشگاهی آقای کرار انصاری منش در حوزه رسانه است و اقدامات و مسئولیت‌های تجربی خوبی در این حوزه دارند که برای برپایی این دوره از ایشان تشکر می‌کنیم.

همچنین در ادامه کرار انصاری منش مدرس این کارگاه آموزشی اظهارداشت: فعالان رسانه باید صحنه رسانه‌ای را در دست بگیرند و با محتوای علمی و ساماندهی شده وارد عمل شوند و صحنه را برای رشد پیج‌های زرد خالی نکنند.

دکتر انصاری‌منش با اشاره به اینکه دیدگاه‌های مختلفی نسبت به رسانه به عنوان یک نهاد فرهنگی یا به عنوان یک بنگاه اقتصادی وجود دارد، خاطرنشان کرد که این دو دیدگاه از یکدیگر جدا نیستند و موضوع درآمدزایی و اقتصاد جزء لاینفک صنعت رسانه است.

مدیر شبکه ماهواره‌ای هدهد در این نشست ضمن بیان راهکارهای عملی برای برندسازی، بر لزوم آموزش، تولید محتوای معنادار و افزایش مهارت‌ها در این حوزه تاکید کرد.

وی به تکنیک‌های ارتقای سایت، جذب مخاطب و تاثیرگذاری و درآمدزایی از رسانه و راهکارهای تبلیغات موثر و موفق شبکه‌سازی و مدل‌های درآمدزایی رسانه‌های اجتماعی پرداخت.

گفتنی است «صنعت رسانه و درآمدزایی»، «برندینگ در صنعت رسانه» و «شناخت ابزارها در صنعت رسانه» سه سرفصل مهم این دوره آموزشی بود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا