اخبار پوششی و تولیدی قماخبار مهمانتخابات

یک استاد سطح عالی حوزه علمیه درگفت و گو با ما: ۱۰ دلیل برای شرکت در انتخابات/شرکت در انتخابات حق و تکلیف همه مردم است

آستان بهارستان؛ یک استاد سطح عالی حوزه علمیه ئر گفت وگو با ما در خصوص مشارکت در انتخابات اظهارداشت: مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت در هر نظامی علاوه بر جنبه های قانونی و شرعی که دارد به عنوان یک حق قلمداد می شود حقی که در همه جوامع و مکاتب بشری به عنوان ارزش شناخته شده است.

استاد سید علی حکیم با بیان اینکه انتخابات یک حق و در عین حال یک تکلیف است؛ افزود: حق آحاد مردم است که نظر بدهند و تکلیف آن ها هم همین است لذا به دلایلی که عرض می کنم شرکت در انتخابات با مشارکت حداکثری ضرورت دارد.

وی به ۱۰ دلیل شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: نخست انتخابات به مثابه حق است و دوم اینکه شرکت در انتخابات موجب تقویت امنیت ملی از طریق تقویت نظام کشور است.

وی به پیشگیری از دخالت بیگانگان به عنوان دلیل سوم اشاره کرد و گفت: وقتی مشارکت بالا باشد بیگانگان جرات و فکر دخالت در کشور را نخواهند کرد.

این استاد طرح عالی حوزه علمیه افزود: انتخابات همچنین سبب شکل گیری نهادهای قوی و کارآمد در دولت می شود و اگر رئیس جمهور با آرای بالا انتخاب شود تصمیم گیری ها، سیاست ها، وزرا و نهادهای وابسته به حکومت، قوی تر و کارآمد تر خواهند بود.

وی با اشاره به پنجمین دلیل گفت: رشد رونق اقتصادی با تقویت ثبات و اقتدار نظام اسلامی شکل می گیرد اگر این مشارکت حداکثری نباشد این اتفاق تضعیف می شود.

انتخابات یک تکلیف است

وی خاطرنشان کرد: وجوب شرعی مشارکت در انتخابات است که معمولا مراجع به آن تصریح کردند و در بیانات مقام معظم رهبری هم آمده که یک تکلیف بر دوش مردم است.

استاد حکیم گفت: دلیل هفتم این است که اجرای سیاست های کلان نظام بر اساس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت صورت می گیرد اگر مشارکت در انتخابات در سطح بالا صورت بگیرد این سیاست ها و الگوی آن تقویت می شود.

وی به وظیفه شکرگذاری در برابر نعمت آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: ما در دوره ای قرار داریم که شیعه به لطف و خواست خداوند حکومت رسمی در دنیا پیدا کرده و این موهبت که نهایت عزت و پیشرفت است وظیفه شکرگذاری ما را افزون می کند.

وی گفت: نهمین دلیل شرکت در انتخابات پاسداشت خون شهدای عزیز ایران اسلامی همچون سردار شهید سلیمانی و دیگر سرداران بزرگی است که خون شان را به پای درخت تنومند انقلاب اسلامی و نظام ریختند و اسطوره هایی مثل شهید حججی و هزاران شهید که برای پاسداشت ما و میهن اسلامی جانفشانی کردند.

این استاد سطح عالی حوزه به دهمین دلیل شرکت در انتخابات هم اشاره کرد و گفت: حضور گسترده در انتخابات انجام وظیفه و سبب حفظ انقلاب اسلامی و نظام است تا در روز قیامت بتوانیم پاسخگوی آن باشیم و در برابر شهدا سرافکنده نباشیم

اگر چه مردم ما بسیار هوشمند و هوشیار هستند اما لازم هست روحانیون عزیز و مردم مومن و رسانه های کشور موجبات تشویق و ترغیب عموم مردم و جوانان برای مشارکت  در انتخابات شوند و دلایل حضور را برای مردم بیان کنند تا ان شاء الله مشارکت حداکثری و در سطح بالا داشته باشیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا