اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

۳۵۶ طرح در سال نخست مجلس یازدهم اعلام وصول شد

آستان بهارستان؛ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال عمر کاری مجلس یازدهم به اندازه چهار سال دوره دهم قانون‌ آمده است،گفت: در این یک سال ۶۰۰ طرح ارائه شده که ۳۵۶ مورد اعلام وصول شده است.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی گفت: حضرت آقا این مجلس را انقلابی دانسته‌اند و چند روز پیش فرمودند از ابتدای انقلاب تاکنون این مجلس انقلابی‌تر بوده است و مجلس را پر تلاش، دارای همت بلند، کارآمد و عزیز دانستند و بحث عزت را آخر آوردند، و ابراز خرسندی کردند که از مجلس راضی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دقت کنید حضرت آقا بیان پرنغزی از حضرت امام ارائه دادند و گفتند “امام فرمودند روزگاری مجلس عصاره فضایل ملت است” ایشان این بیان را طوری عنوان کردند که باید اینگونه باشیم، به نظر می‌رسد که مجلس را انقلابی، پرتلاش، دارای همت بلند، کارآمد و عزیز می‌دانند که این گذاره‌ها خبری است. مبادا فردا بگویند که این صحبت‌ها انشایی است و این جور باشید، چون گفتیم و نشد، پس بشود. زمانی که “ولی” صحبتی می‌کنند توقع دارند که بشود و ما باید در این زمینه کار کنیم.

وی تصریح کرد: در یک سالی که بر ما گذاشته است به اندازه ۴ ساله دور دهم قانون آمده است. ۶۰۰ طرح ارائه شده که ۳۵۶  مورد آن اعلام وصول شده است.

همچنین در این مدت ۱۳۶ لایحه ارسال شده است که ۱۲۰ لایحه اعلام وصول شده است و از این تعداد ۱۶ مورد آن بررسی شده و ۸۲ مورد یک فویتی و دوفوریتی و ۲۲ طرح عادی نهایی شده و مابقی در دست بررسی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیدا است که کار می شود اما کمیت با کیفیت باید تناسب داشته باشد، باید قدری در کیفیت کار هم بیشتر تلاش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره بقره گفت: این سوره درباره اهل ایمان۴ آیه، درباره کفار ۲ آیه و درباره منافقین ۱۳ آیه دارد.

وی با بیان اینکه منافقین در بدترین جای جهنم قرار دارند، گفت: توجه داشته باشید ما که انقلاب را راه می‌اندازیم تا به قدرت نرسیده ایم منافق پیدا نیست اما وقتی به قدرت می‌رسیم منافقین پیدا می‌شوند، منافقین همان افراد بین مسلمان هستند که در ظاهر مسلمان هستند اما در باطن اینگونه نبوده، همین افراد نظام را به مخاطره می‌اندازند.

آقا تهرانی افزود: برادران و خواهران؛ تکلیف‌مدار باشید، انتخابات در پیش است. ما پایداری را زیر نظر سه فقیه راه انداخته‌ایم برای اینکه می‌دانستیم در مسیر اشتباه می‌کنیم. با فقها و بزرگان دین مشورت کنید تا موفق باشید از انقلابتان حراست کنید.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا