اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار مهمانتخابات
موضوعات داغ

مردم سوءمدیریت ها را پای نظام نمی گذارند / با انتخاب اصلح شیرینی جمهوری اسلامی را می چشیم / شوراها هزینه اداره شهرها را چهار برابر کرده اند / قدرت دفاعی ایران دنیا را انگشت به دهان کرده اما پراید ما مرکز مرگ و قیمت درحال پرواز دارد

آستان بهارستان؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارداشت: اعضای شوراها، شمشیر بالای سر شهردارها شدند، نورچشمی های اعضای شوراهای شهر استخدام شهرداری می شوند و برخی هزینه ۵۰ میلیارد تومانی برای رفتن به شورای شهر دارند در صورتی که با خر غصبی نمی شود زیارت خانه خدا رفت.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه ناظران انتخابات در قم شرکت کرد و به مسائل مهمی اشاره کرد از جمله اینکه تمام امکانات دشمنان بر عدم مشارکت مردم در انتخابات بسیج شده، فساد جایی است که روحیه انقلابی در آن نیست، برخط شدن قدرت های بزرگ در برابر ایران به دلیل قدرت میدان بود، وزیری که حق ماموریت روزانه را با دلار می گیری شما فدای میدان شدی یا بدن های تکه شده…

مشروح سخنان وی در ادامه می آید:

وی گفت: در مقطع حساس و شرایط خاصی قرار داریم در آستانه انتخابات مهم تاریخی هستیم که ان شاءالله با همت مردم برگ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات ملت افزوده خواهد شد.

انتظارات قانونی از شوراها محقق نشده است

وی افزود: قانون اساسی ما ظرفیت بالایی دارد و فرصت های خیلی مهمی را در اختیار مردم گذاشته یکی از این فرصت ها انتخابات شوراها است؛ هرچند در انتخابات شوراها آنچه مدنظر قانون اساسی است در کشور محقق نشده و نتوانستند همه آن ظرفیت را به فعلیت برسانند.

نماینده ها جرات همراهی با طرح برگزار نکردن انتخابات شوراها را نداشتند

وی گفت: شورای اسلامی شهر قم شاید بهترین عملکرد را نسبت به سایر شهرهای کشور داشته اما متاسفانه تاکنون آسیب های متعددی از ناحیه شوراها متوجه کشور شده است.

گاهی نماینده ها حریت لازم را ندارند

منتخب مردم قم در مجلس گفت: من در مجلس دهم طرحی داشتم که انتخابات شوراها را برگزار نکنیم تا قانون اصلاح و نقایص آن برطرف شود اما در یک کلمه بگویم که نماینده ها جرات همراهی نداشتند و هر چه من پیگیری کردم فایده ای نداشت همه نماینده ها می گفتند خیلی طرح خوبی است و چاره ای هم غیر از این نیست اما وقتی درخواست امضا می کردم دستشان می لرزید به دلیل اینکه اگر اعضای شوراها و شهرداری علیه یک نماینده فعال شوند احتمال رای نیاوردن نماینده در دوره بعد وجود دارد لذا شاهد هستیم که متاسفانه گاهی حریت لازم میان نماینده ها وجود ندارد.

زنگ خطر انواع تخلفات قانونی و اخلاقی در شوراها به صدا درآمده

وی با بیان اینکه تاکنون چند ده شورا در کشور منحل شده است؛ افزود: علت انحلال هم انواع تخلفات از خلاف های قانونی برجسته تا مشکلات اخلاقی و فساد بوده که این ها آلارم و زنگ خطر است.

شوراها هزینه اداره شهرها را چهار برابر کرده اند

وی با بیان اینکه از زمانی که شوراها شکل گرفته کف حجم شهرداری های ما چهار برابر شده است؛ ادامه داد: این بدان معنا است که هزینه اداره شهرهای ما برای نظام و مردم چهار برابر شده است.

اعضای شوراها شمشیر بالای سر شهردارها شدند

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: هر کس می رود در شورا شمشیری بالای سر شهردارها دارند که هر شهرداری به حرف آنان گوش نکند استیضاح یا عزل شهردار را رقم می زنند.

نورچشمی های اعضای شوراهای شهر استخدام شهرداری ها می شوند

وی اظهارکرد: متاسفانه نورچشمی ها و دوست و فامیل آن هایی که برای رفتن به شورا به آنان کمک کردند، تحت عناوین مختلف جذب شهرداری ها می شود و جوانان این کشور که واجد شرایط تر هستند پشت در پذیرش ها مانده اند.

نورچشمی های اعضای شوراهای شهر فرصت استخدام جوانان را شکار می کنند

وی تصریح کرد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی عدالت بود اما امروز نقض آن را می بینیم با نفوذی که اعضای شوراها اعمال می کنند و فرصت ها توسط نورچشمی ها شکار می شود.

شوراها به جای صاف کردن ابرو، چشم را کور کردند

رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس گفت: شوراها قرار بود که ابرو را صاف کنند اما آنچه متاسفانه در کشور دارد اتفاق می افتد کور کردن چشم است و آنچه که بنا بود محقق شود را نمی بینیم.

هزینه ۵۰ میلیارد تومانی برای رفتن به شورای شهر

وی با تصریح بر اینکه تبلیغات ناسالم و گاهی نفوذ درانتخابات و رای خریدن از جمله اقدامات ناصحیح برای رفتن به شورا است؛ افزود: اخیرا به شهر کوچکی در یکی از استان ها رفتم گفتند شخصی را اینجا داریم که برای ورود به شورای شهر ۵۰ میلیارد خرج کرده و بین مردم پول توزیع می کند.

با خر غصبی نمی شود زیارت خانه خدا رفت

وی با تاکید براینکه قصد این افراد کار برای خدا نیست؛ افزود: با خر غصبی نمی شود زیارت خانه خدا رفت؛ راه و وسیله باید درست باشد اصلا امکان ندارد وسیله فاسد باشد و ما بخواهیم با آن کار صالح انجام دهیم؛ مشخص است که اگر چنین افرادی به شورا ورود پیدا کنند چه بلایی بر سر شهر و مردم خواهد آمد.

با دستمال کثیف نمی شود وارد شورا شد

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید براینکه آدم هایی که تخصصی ندارند نمی توانند برای موضوعات کلان شهر تصمیم بگیرند، گفت: شهرداری اگر به غیر از جمع کردن زباله هیچ کاری انجام ندهد، هیچ کسی نیست که یقه آن را بگیرد و بگوید چرا کاری نکردی؟ از سوی دیگر اگر شهرداری ها بخواهند کار کنند دنیایی از کار وجود دارد و محل هم محل لغزش است لذا کسانی باید در این جایگاه قرار بگیرد که دستمال تمیز برای پاک کردن این شیشه داشته باشند؛ با دستمال کثیف نمی شود وارد شورا شد.

وی تاکید کرد: قانون اساسی ما باید اصلاح و سالم سازی شود که اگر کسی وارد این عرصه شد هزینه مردم را بیشتر نکند، باری را از دوش مردم بردارد و به تعالی فرهنگ شهرسازی و شهرنشینی، ارتقای زندگی مدنی و رفع نیازهای روحی و روانی مردم کمک کند اما در حال حاضر اینگونه نیست.

****

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نظارت دقیق بر انتخابات هم گفت: موضوع حساس است و به هر میزان که نظارت ضعیف باشد و قانون نقض شود حق عامه را تضعیف می شود.

نماینده مردم قم در مجلس خطاب به ناظران انتخابات حاضر در جلسه گفت: مراقب باشید تخلف و تخطی اتفاق نیفتد و افرادی روی حق دیگران پا نگذارند و بالا روند و افراد مظلومی که پایبند به قانون هستند زیر دست و پا له شوند.

وی با بیان اینکه کار دست اندکاران انتخابات مشکل بود و امسال با وجود کرونا سخت تر هم شده؛ افزود: کسانی که داوطلبانه خواستند کنار صندوق ها قرار بگیرند جهاد و معامله با خدا کردند و خود را در معرض برخی آسیب ها و خطرات قرار دادند بخصوص در هوای گرم قم از صبح تا شب و ممکن است تا دو بامداد باید با ماسک حضور داشته باشند  بیشتری نسبت به انتخابات دیگر دارد قربه الی الله و با حواس جمع از لاک دوستی های خانوادگی، جناحی و گروهی که ممکن است بر ما تاثیر بگذارد بیرون بیاییم و نسبت به حراست از قانون که حقوق عامه است باید حساسیت داشته باشیم

****

تمام امکانات دشمنان بر عدم مشارکت مردم در انتخابات بسیج شده است

وی دشمنان کشور ما در این انتخابات روی اصل مشارکت تمرکز کرده اند؛ اینکه چه کسی از صندوق درآید اولویت دوم آنان است همه ابزار و امکانات و بضاعت خود را در فضای مجازی و حقیقی بسیج کردند که مشارکت مردم در انتخابات کم شود که بتوانند القا کنند که سرمایه اجتماعی و پشتیبانی مردمی نظام کاهش پیدا کرده و مردم با نظام قهر کردند تا آنان به نتایج و اهداف خود برسند.

من در برآورده کردن نیاز خانواده مشکل دارم، یک بیکار چه باید بکند؟

این منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوء مدیریت ها، ضعف ها، کم کاری ها، بی عرضگی ها و گاهی تعمدها مردم به شدت دلخور هستند و با وضعیت بد معیشتی هم اکنون اوج دلخوری مردم است.

وی گفت: والله بنده به عنوان نماینده مجلس و مسئول گاهی برای برآورده کردن نیازهای خانواده با آنان بحث دارم در زندگی همه یک نیازهایی وجود داد و یک بضاعتی برای تامین آن ها وجود دارد؛ یک فرد بیکار یا با حقوق کمتر با چند فرزند و دختر دم بخت که جوانش به دلیل بیکاری مانند قالب یخ جلوی چشمش آب می شود و به هر دری می زند به سنگ می خورد چطور دلخور نباشد؟

مردم بصیر ایران سوءمدیریت ها را پای نظام نمی گذارند

وی ادامه داد: طبیعی است که مردم ناراحت هستند اما یک امتیازی که مردم ما دارند این است که الحمدالله بصیرتشان به شکلی است که سوء مدیریت ما را پای نظام، انقلاب و رهبری نمی گذارند و اعتراض و ابراز ناراحتی می کنند و آنجا هم که باید به تکلیف خود عمل می کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: تمام نظام سلطه امروز بسیج شده که مشکلات کشور ما را پای نظام بگذارد و القا کند که نظام اسلامی و این مدل از حکومت یک تجربه شکست خورده است و این نظام نتوانسته نیازهای مادی جامعه و مشکلات اقتصادی را رفع کند دشمن هدف گیری خطرناکی کرده و القائات بسیار مسموم و خبیثانه ای را القا می کند که اینجا باید به شبهات پاسخ دهیم.

هر جا انقلابیون را از دور خارج کردند مظهر سقوط و فساد شد

وی ادامه داد: در پاسخ باید بگوییم که اتفاقا هرجا که پای انقلاب و ارزش های انقلابی به آنجا رسیده آنجا ما رشد و شکوفایی و تعالی داشتیم و هر جا که نگذاشتند انقلاب میدان پیدا کند و هر جا که روحیه انقلابی سرکوب شده و هر جا که انقلابیون را از دور خارج کردند مظهر سقوط و فساد و بدبختی شده است.

قدرت دفاعی ایران دنیا را انگشت به دهان کرده اما پراید ما مرکز مرگ و قیمت در حال پرواز دارد

وی بیان کرد: ما در همه عرصه های موشکی، ماهواره ای، هسته ای، نانو، تجهیزات نظامی و دفاعی، آتش بارها و نفربرها، موشک های دور برد قاره پیما و بالستیک، هواپیماهای شکاری و جنگنده نسل کوثر و صاعقه، ناوهای جنگی، زیردریایی و ناوهای مهمی که نمونه آن را دیروز تحویل ارتش دادیم دنیا را انگشت به دهان و خیره کردیم اما پرایدمان امروز مرکز مرگ است و قیمت آن هم در حال پرواز!

درخشش در حوزه های دفاعی به دلیل وصل نبودن به دولت هاست

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس افزود: درخشش در این حوزه ها به این دلیل است که حوزه های تعالی و ترقی وصل به دولت ها نیست که با رانت و فساد آنجا را خراب کنند بلکه این حوزه ها وصل به ولی فقیه است و افرادی دراین بخش ها هستند که روحیه جهادی و تبعیت از رهبری دارند و با انگیزه های الهی کار می کنند آنجا انگیزه های مادی و حقوق های نجومی و پارتی بازی و ویژه خواری راهی ندارد بلکه ارزش های انقلاب حاکم است

فساد جایی است که روحیه انقلابی در آن راه پیدا نکرده

وی با تاکید براینکه فساد جایی است که روحیه انقلابی در آن راه پیدا نکرده، گفت: در عرصه بین الملل هم آنجا که تفکر و روحیه انقلابی و مکتب سردار سلیمانی بوده ما آنجا حرف برای گفتن داریم.

وزیری که حق ماموریت روزانه را با دلار می گیری شما فدای میدان شدی یا بدن های تکه شده

ویو گفت: در قضیه پخش فایل صوتی و احضار وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس بنده در پاسخ به ایشان که گفتند دیپلماسی خودش را فدای میدان کرده اما میدان، کاری برای دیپلماسی نکرده به آقای ظریف گفتم وزیر بزرگوار شما از منزل خود سوار بهترین خودرو با بهترین تشریفات و امکانات و حفاظت می شوی هواپیمای «وی آی پی» اختصاصی با تشریفات لازم داری و از فرودگاه مقصد تا هتل هم بهترین حفاظت و تشریفات را داری و با دلار هم روزانه حق ماموریت می گیری آیا شما فدای میدان شدی و حاج قاسم و شهدای مدافع حرم با بدن های تکه تکه شده فدای دیپلماسی نشدند؟

از آقای ظریف سوال کردم قدرت های بزرگ دنیا عاشق چشم و ابروی شما هستند؟

در قضیه نفت سر وزارت خارجه کلاه گذاشتند

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه شاه بیت و مهمترین اقدام مسئولان کشور مذاکرات برجام و وین است که می گویند همه قدرت های میدان در یک طرف میز نشستند و ما در طرف دیگر میز قرار گرفتیم، اظهارداشت: من از آقای ظریف سوال کردم قدرت های بزرگ دنیا عاشق چشم و ابروی شما هستند یا طمع به اقتصاد شما دارند؟ تتمیع یا مرعوب یا تحریم شان می کنید؟ نسل برتر سایبری هستید یا نفوذی روی آن ها دارید؟ یک نفت بود که آن هم به شکلی سر شما کلاه گذاشتند و با شما بازی کردند و خرد خرد عربستان را بالا آوردند که اگر یک لیتر نفت هم نفروشید بر دامن کبریایی آنان گردی نمی نشیند.

برخط شدن قدرت های بزرگ در برابر ایران به دلیل قدرت میدان بود

وی گفت: آنچه باعث شد که قدرت های بزرگ مقابل شما بر خط شوند همه از برکت و قدرت میدان و به دلیل روحیه جهادی و انقلابی است.

برخی فکر می کنند علی آباد هم شهری هست

وی ادامه داد: می گوید میدان کاری برای دیپلماسی نکرده گاهی امر بر آدم ها مشتبه می شود که فکر می کنند علی آباد هم شهری هست برای خودش! این نگاه غیرمنصفانه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه  مشکلات ما به این دلیل است که از مبانی و روحیه انقلاب شدیم، گفت: امروز هم اگر خواستار تحولی در کشور هستیم باید روحیه جهادی و انقلابی باشد.

قول می دهم با انتخاب فرد اصلح شیرینی جمهوری اسلامی را می چشیم

وی با تاکید بر اینکه قمی ها شجاع، جسور و محکم هستند و موتور هر مسئولی را پایین می آورند و هیچ کس رودربایستی ندارند، گفت: من به مردم قم قول می دهم که با انتخاب درست و اصلح توسط مردم و با ایجاد دولت انقلابی، بسیاری از مشکلات کشور حل می شود و حتی یقین بدانید که در آینده نزدیک تفاوت را احساس خواهید کرد و در چهار سال مردم طعم شیرین جمهوری اسلامی را می چشند و امید به مردم برمی گردد.

وی تاکید کرد: همه ما باید در رقم خوردن این  حماسه بزرگ و با حضور حداکثری نقش خود را ایفا کنیم زیرا اضافه شدن یک رای هم مهم است.

فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا