آسیب های اجتماعیاخبار قم

آموزش علل ناباروری به نوجوانان ضروری است

آستان بهارستان؛ یک متخصص زیست شناسی تکوینی از ضرورت آموختن عوامل ناباروری از دوران نوجوانی گفت.

دکتر راحیل جنتی‌فر، مدیرگروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل جهاددانشگاهی، عنوان کرد: با توجه به این که مشکل ناباروری در تمام دنیا در حال افزایش است و این روند در ایران با کمی سرعت بیشتر اتفاق می افتد به نظر من نیاز است که آگاهی دادن به مشکلات ناباروری و عللی که باعث آن می شود از سنین نوجوانی آغاز شود.

وی ادامه داد: فرزندان ما در کتب دبیرستان ممکن است هنوز در مورد تولید مثل جانوران، گیاهان تک لپه، دو لپه ای و نحوه تکثیر آن ها مشغول باشند و در سال چندین بار این مطالب را بخوانند؛ اما هنوز نمی دانند که استفاده بیش از حد معمول از تلفن همراه، تغذیه ناسالم، بی تحرکی و حتی استفاده از دخانیات می تواند در آینده سلامت باروری آنها را دچار مشکل کند.

وی اظهار کرد: مولفین کتب دبیرستان می‌توانند از نتایج حاصل از مقالاتی که امروزه به تعداد زیادی در مجلات معتبر دنیا چاپ می شوند استفاده کنند و با توجه به سطح بینش و آگاهی نوجوانان ما در مورد باروری و ناباروری و عوامل دخیل در آن فصلی را تعریف کنند که حداقل نوجوانان امروز کشور ما آنچه ممکن است سلامت جسمی و روانی آن ها را در آینده تحت تاثیر قرار دهد بداند.

مدیرگروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل جهاددانشگاهی افزود: شاید با این آگاهی بتوان در آینده جامعه ای سالم تر داشت که امروزه دست به گریبان آن هستیم.انتهای پیام/۱۱۰

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا