اخبار مهمکروناکمیسیون آموزشکمیسیون بهداشت

اتباع خارجی مبتلا به کرونا در راه شهرهای دیگر ایران

آستان بهارستان؛ عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خواستار حضور فوری وزیر بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان شد و گفت: وضعیت کرونا در این استان به شدت خطرناک است.

حبیب‌اله دهمرده با اشاره به وخیم بودن اوضاع کرونا در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: باز بودن مرز افغانستان و پاکستان و ورود کرونای هندی به این استان و نبود برنامه برای کنترل مرز  موجب شیوع گسترده و کشنده این بیماری در استان شده است.

بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان مملو از بیماران افغان مبتلا به کرونای هندی است

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط عادی بیمارستان‌های سیستان مملو از اتباع افغان است، افزود: بیمارستان‌های استان نیز خدمات برابر و یکسان به اتباع افغان و هموطنان ایرانی ارائه می‌دهند حتی در شرایطی که برخی از این اتباع پولی برای پرداخت خدمات درمانی خود ندارند.

تحولات اخیر افغانستان و نفوذ طالبان باعث افزایش مهاجرات اتباع افغان به ایران شده است

وی اضافه کرد: تحولات اخیر افغانستان و نفوذ طالبان نیز بر افزایش میزان مهاجرات اتباع این کشور به سیستان تأثیر گذاشته و وقتی این افراد به بیمارستان‌های سیستان مراجعه می‌کنند، حاصل آن وضعی می‌شود که سیستان و بلوچستانی که تا همین ۶ ماه پیش شاگرد اول مبارزه با کرونا بود، امروز  به شدت درگیر  شده است.

دهمرده تصریح کرد: در خواست فوری ما حضور وزیر بهداشت برای تزریق امکانات فوری و تأثیر روانی حضور آن در استان است؛ قطعا سیستان و بلوچستان دروازه ورودی اتباع افغانستانی و پاکستانی مبتلا به کرونای هندی است و این افراد قصد مهاجرت به سایر شهرهای دیگر را هم دارند.

وی با انتقاد از اینکه هیچ پیشگیری و پیش بینی برای جلوگیری از ورود کرونای هندی از مرز سیستان و بلوچستان به کشور صورت نگرفت، افزود: همه این اتفاقات رخ داده در سیستان قابل پیش بینی بوده ولی هیچ گامی برای آن برداشته نشد.

مردم به آمارهای وزارت بهداشت بدبین شده‌اند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و مبتلایان در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مسائلی که مردم نسبت به آن گلایه جدی دارند این است که متأسفانه گفته می‌‎شود آمارهای غلطی به وزیر بهداشت ارائه می‎‌شود؛ افراد معتمد در محله‌های سیستان عنوان می‌کنند که کمتر محله‌ای است که به کرونا آلوده نشده باشد ولی آماری که دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌کند با این آمار متفاوت است و مردم به آمار وزارت بهداشت بدبین شده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، قطعی برق و نبود آب شرب را دو علت نارضایتی دیگر مردم استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر دانست و گفت: قطعا حضور میدانی وزیر بهداشت و مسئولان ارشد در این شرایط در کنار مردم به لحاظ روحی به مردم آرامش تزریق خواهد کرد.پایان پیام/۱۱۰

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا