اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار مهمکمیسیون حقوقیگزارش تولیدی

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت وگو با ما: احتمال ریزش بهمن های مختلف بر سر رئیسی/تفحص هایی که به نابود کردن مدارک می انجامد!

فاطمه سادات محمدی

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ یک عضو هیات رئیسه مجلس خبر از خالی کردن خزانه توسط دولت فعلی و افزایش توقعات در دولت بعد می دهد و از تحقیق و تفحص هایی می گوید که منجر به نابودکردن مدارک و اسناد می شود. 

اواخر دولت دوازدهم هستیم و اخبار مختلفی مانند به تاراج بردن معادن، افزایش دستمزدهای هیات دولت، تقسیم غنائم، اصرار بر انتزاع غیرقانونی، به تاراج بردن بودجه و خزانه کشور و دادن سمت های مختلف به هیات دولت مانند سفیر و … شنیده می شود.

برآن شدیم تا در مورد صحت و سقم این اخبار با حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت وگو کنیم. مشروح گفت وگوی ما با نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در ادامه می آید:

احتمال ریزش بهمن های مختلف بر سر رئیسی

  • شما تایید می کنید که دولت در روزهای پایانی با افزایش دستمزدها و اقدامات اینچنینی قصد کاهش یودجه برای دولت بعد را دارد؟

بله با این اقدامات باعث در فشار قرار دادن دولت آینده و همچنین ایجاد یاس و ناامیدی در دل کسانی می شوند که با هزاران آرزو و امید به صحنه آمدند و در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه شرکت کردند.

تصورم این است که دولت مستقر در این روزهای پایانی و حتی در ماه های پایانی عمر خود، بهمن های مختلف و گوناگونی را آماده کرده که هنگام استقرار دولت جدید همه آن ها را بر سر آن خراب کند.

مسابقه در ایجاد انتظارات فزاینده برای مردم

  • علت ریزش بهمن ها را در چه مواردی می دانید؟

این بهمن ها در موضوعات مختلفی است از جمله ایجاد فضای زیاده خواهی با دادن بخشنامه ها، یک نوع مسابقه در ایجاد انتظارات فزاینده را آغاز کردند.

از بودجه ۱۴۰۰ دولت به مجلس شورای اسلامی، مشخص بود که احساس می کردند که دولت آینده را از دست می دهند لذا دنبال این بودند که پایه هایی را در بودجه بگذارند و بعدا در جاهایی که می خواهند از آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه اعضای دولت از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند و پس از پایان این دولت یا پایان مدیریت شان، دوباره به عنوان هیات علمی مشغول به کار می شوند لذا حقوق های خود را افزایش چند میلیونی دادند.

همچنین جهت افزایش حقوق خود اقدام کردند تا اعضایی که هم اکنون در دولت هستند و بازنشست می شوند از حقوق های نجومی برخوردار شوند.

تمامی این روند، حرکت ها و تصمیم ها و آنچه در لایحه ۱۴۰۰ دولت به مجلس ارائه داد (و متاسفانه برخی از بندهای آن هم در مجلس مصوب شد) بستری است که دولت آینده را گرفتار می کند و دولت جدید ناچار است بخش عمده ای از درآمدهای کشور را صرف هزینه های جاری کند.

افزایش حقوق ها برای طبقه حقوق بگیر بالا

  • این افزایش حقوق ها برای چه کسانی در حال رقم خوردن است؟

جالب است بدانید برخی تصمیم ها و نحوه واگذاری ها به نفع ثروتمندان و افزایش حقوق ها تنها برای طبقه حقوق بگیر بالا است.

این اقدامات مشابه همان ارزپاشی است که در چهار ماه نخست سال ۹۷ اتفاق افتاد و ۳/۲۱ دهم میلیارد دلار در این مدت توزیع شد و عمدتا در جیب افرادی رفت که ارزها را با سوء استفاده به نفع خودشان مصادره کردند و کاملا رانت بود و مستقیم برداشت و به حساب خودشان واریز کردند.

  • اینکه گفته شد در پایان دولت دو شیفته کاغذ خرد کن ها دارند اسناد را از بین می برند درست هست؟

خبر موثقی ندارم اما بعید نیست البته این نوع رفتارها را ما در برخی دستگاه ها قبلا هم مشاهده کردیم و یا در تحقیق و تفحص هایی که داشتیم به این جمع بندی ها رسیدیم که چنین کارهایی را انجام دادند.

تحقیق و تفحص هایی که به نابود کردن مدارک می انجامد!

  • شما در مجالس و دولت های قبل بودید، این اقدامات پیشتر هم انجام می شده؟

بله؛ در دولت های قبل هم بوده و در هر موردی که مجلس می خواهد ورودی داشته باشد یا کار نظارتی و تحقیق و تفحص داشته باشد بخصوص آن جاهایی که عکس العمل های جدی از سوی افراد ذیربط و یا غیرمرتبط مشاهده می کردیم متوجه می شدیم که آنجا خبری هست و به هر نحوی که شده می خواستند از تحقیق و تفحص یا بررسی ممانعت کنند.

وقتی بنا بر انجام تحقیق و تفحص می شد در برخی موارد مشاهده می کردیم کل سوابق را به نوعی از بین بردند.

اما در این دولت این اقدامات خیلی تشدید شده زیرا یک جریان فکری گمان می کنند که دیگر به این صحنه برنمی گردند و فکر می کنند کاملا شانس خود را در بازگشت به جایگاه مسئولیتی از دست داده اند بنابراین دارند همه پل های پشت سر را به نوعی خراب می کنند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا