اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

جلوی واردات برنج در فصل برداشت گرفته شود

آستان بهارستان؛ نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از واردات برنج در فصل برداشت انتقاد کرد و خواستار جلوگیری آن شد.

رضا حاجی پور در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود خطاب به نمایندگان گفت: یک کشاورز برای برداشت ۲۴۰۰ کیلو برنج در یک هکتار حدود ۲۶ میلیون تومان باید هزینه کند در فصل برداشت برنج، واردات برنج صورت می گیرد، چرا در راستای حمایت از برنج کاران و کشاورزان نمایندگان دست به دست هم نمی دهند تا از این موضوع جلوگیری کنند.

همچنین در این نشست مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در مساله مدیریت بحران آب در کشور گفت: در برخی از مناطق قطعی ۱۷ ساعته آب در مرکز استان را شاهد هستیم و حتی طی یک هفته، ۲۲۷ تانکر به مناطق مختلف استان آبرسانی کرده‌اند، این مطالب را باید به چه شکل و به چه کسی گفت.شاید برای همکاران باور کردنی نباشد که در شهر اصفهان با ۳ مترمکعب در ثانیه کمبود آب مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باز شدن موقت زاینده‌رود برای آبرسانی به باغات استان مستمسک معاندین نظام قرار گرفته و برای فعال کردن گسل‌های قومی از آن استفاده می‌کنند، بر همین مبنا از وزارت نیرو می‌خواهم از سامانه دوم آبرسانی هر چه زودتر بهره‌برداری کند.

در جلسه امروز سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه گفت: دامداران ارومیه با کمبود شدید علوفه مواجهند و سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا هم از وزیر نیرو خواست که پروژه انتقال آب شهرضا  را در دستور خود قرار دهد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا