اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

برنامه‌های ضروری در دستور کار مجلس نیست

آستان بهارستان؛ نماینده مردم رزن گفت: تورم افسارگسیخته و فساد اقتصادی ناشی از آن کمر مردم را شکسته و مجلس برنامه‌های غیرضروری را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

«حسن لطفی» در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: تعدد قوانین منجر به بی عدالتی در جامعه شده و ما نمایندگان به جای اصلاح و تنقیح قوانین همچنان قانون وضع می‌کنیم،   از سویی تورم افسارگسیخته و فساد اقتصادی ناشی از آن کمر مردم را شکسته و مجلس برنامه‌های غیرضروری را در دستور کار خود قرار می‌دهد؛ قطعی آب و برق و خشکسالی  مردم را به ستوه آورده و ما همچنان به وزار و دولت تذکر و اخطار می دهیم و آنها هم هیچ توجهی نمی کنند.

دو سوم از بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دو سوم از بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی است اما مجلس هیچگاه اجازه و فرصت بررسی و نظارت بر آن را به خود نداده است، گفت: موسسات عمومی غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، هلال احمر، سازمان تامین اجتماعی، بانک‌های خصوصی، هلدینگ‌های بانک های دولتی و تحت نظر این سازمان‌ها و بنیادها و همچنین وابسته به آنها از دولت فربه‌تر شده و به هیچ کس پاسخگو نیستند.

لطفی بیان داشت: آمار و اطلاعات دقیقی از داده‌های جامعه وجود نداشته و برنامه‌ریزی در کشور را مختل کرده، البته این موارد بخشی از چالش هایی است  که فراروی مجالس، دولت های گذشته و فعلی بوده و گریبانگیر دولت جدید هم خواهد بود.

وی  افزود: بیایید به جای متهم کردن یکدیگر با اتحاد و همدلی و پیروی از رهبر معظم انقلاب موانع توسعه کشور را برطرف کنیم؛ خشکسالی و قطعی مکرر برق و آب شرب و  به تبع آن چاه های کشاورزی کشاورزان و کارگران حوزه انتخابیه را رنج می دهد و از دولت انتظار داریم که نسبت به استمهال وام های کشاورزی به دلیل خشکسالی به مدت دو سال اقدام کند.پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا