اخبار مهمکمیسیون آموزش

مجلس اجازه تشکیل دولت ضعیف را نمی دهد

آستان بهارستان؛ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سخت گیری مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به معنای تقابل با دولت نیست، مجلس دولت را از خود می‌داند و تلاش می‌کند تا دولتی قوی شکل بگیرد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس در خصوص کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: تعدادی از وزرا قطعاً رای اعتماد مجلس را به دست می‌آورند. وزرای کشور، دفاع، امور خارجه، دادگستری، راه و شهرسازی خواهند توانست رای خوبی از نمایندگان کسب کنند.

وی افزود: احتمالاً سه تا چهار وزیر پیشنهادی نیز نخواهند توانست رای مجلس را کسب کنند. بقیه وزرا نیز لب مرزی هستند و باید برنامه‌های خود را به صورت دقیق برای نمایندگان تشریح کرده و آنها را قانع کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد: آرای نمایندگان برای خودشان نیست بلکه برای مردم است. اگر وزرای پیشنهادی برنامه دقیقی نداشته باشند و تعهدات لازم را ندهند نمی‌توانند اعتماد مجلس را جلب کنند.

مجلس در رای اعتماد به وزرا سخت‌گیر است

فلاحی تصریح کرد: مجلس برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی سخت گیرانه عمل می‌کند. نمی‌گذاریم دولت ضعیف شکل بگیرد چون مردم نسب به دولت انقلابی امید دارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: سخت گیری مجلس اعتماد به وزرای پیشنهادی به معنای تقابل با دولت نیست. مجلس دولت را از خود می‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند تا دولتی قوی شکل بگیرد.

لازم به ذکر است که ۲۰ مردادماه آیت‌الله رئیسی لیست وزرای پیشنهادی را تقدیم مجلس کرد و در این مدت نمانیده های مجلس به صورت فشرده با وزرای پیشنهادی جلسه داشته اند و گمانه زنی ها حاکی از این است که بیشتر وزرا از این مجس رای اعتماد می گیرند.

هر چند برخی از نماینده های مجلس می گویند یک سوم کابینه سیزدهم رای نخواهند آورد و وزن لازم برای وزرات را ندارند.پایان پیام/۱۱۰

منبع: مهر

در این زمینه بخوانید:

تلاش مجلس بر انتخاب وزرای توانمند است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا