اخبار مهمکمیسیون سیاسی

دود اختلاف میان قوا در چشم همه مردم/ اختلاف‌افکنی بین قوا محکوم است

آستان بهارستان؛ امیرآبادی نماینده قم در مجلس گفت: نباید این پیام به دولت برسد که رئیس مجلس در حال طراحی رأی اعتماد و یا عدم رأی اعتماد به برخی وزراست؛ این کار آدرس غلط محسوب شده و این دروغ گفتن باعث اختلاف رئیس دو قوه بوده و اجحاف به مردم است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور) در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت: برخی نمایندگان اظهاراتی نسبت به رئیس مجلس و یا برخی نمایندگان دیگر داشته‌اند. آنان گفته‌اند طراحی‌هایی شده که دو، سه یا چهار وزیر از مجلس رأی اعتماد نگیرند. در حالی که این حرف کاملا بی‌انصافی است.

وی افزود: جلسات زیادی در مجلس برگزار می شود. پس از پایان جلسات رسمی مجلس که ساعت ۱۸ عصر است، تا پاسی از شب با برخی ورزای پیشنهادی جلساتی در مجلس برپا می‌شود. برنامه‌های وزرای پیشنهادی بررسی می‌شود تا به حجت شرعی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نماینده‌ای در مجلس اعلام کند که رئیس یک قوه طراحی‌های خاصی می‌کند که چند وزیر رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی نگیرند اختلاف‌افکنی بین قوا است. این اقدام درست نیست.

دود اختلاف میان قوا در چشم همه مردم

امیرآبادی نماینده قم در مجلس گفت: اختلاف اصلی بین دو قوه یعنی اینکه دود تمامی این موضوعات به چشم ملت برود و چیزی جز آدرس غلط نیست. مردم مشکلات زیادی را دارند. تمام تلاش مجلس بر آن است که هر چه سریع‌تر رأی اعتماد به وزرا داده شود. البته این کار بایستی با بررسی دقیق و رسیدن به حجت شرعی صورت گیرد.

وی گفت:‌ امروز همه مردم ما و رسانه‌های دنیا صحن علنی مجلس را مشاهده می‌کنند. همه عملکرد نمایندگان را درباره بررسی صلاحیت وزرا می‌بینند. مگر نمایندگان مجلس عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند که هر کسی هر چیزی گفت گوش دهند. حرفی که یکی از نمایندگان مجلس در این مورد زده است توهین به نمایندگان مجلس است.

وی گفت: دوشنبه هر هفته جلسه هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌ها به ابتکار آقای قالیباف در مجلس یازدهم برگزار می‌شود. همچنین جلسات متعدد فراکسیون‌ها برگزار می‌شود. حتی امروز هم یک فراکسیون جلسه داشت.

امیرآبادی فراهانی گفت:‌ رسیدن این پیام به دولت که رئیس مجلس در حال طراحی رأی اعتماد و یا عدم رأی اعتماد به برخی از وزرا است آدرس غلط است. این دروغ گفتن باعث اختلاف رئیس دو قوه خواهد شد. ای امر اجحاف به مردم است.

تریبون مجلس شورای اسلامی امانت در دست ماست

وی گفت: تریبون مجلس شورای اسلامی امانت در دست ماست. باید برای تحکیم نظام صحبت‌هایی در راستای وحدت قوا مطرح شود. نه این‌که اختلاف افکنی شود.

نماینده قم در مجلس افزود: من پیش ازاین در موردی دیگر قصد بیان تذکر ماده ۷۵ نسبت به آقای احمدی بیغش داشتم. درخواست کردند که صحبت نکنم و قبول کردم. آقای احمدی بیغش بداند که باید در صحبت‌هایش مسائل امنیتی ملی را در نظر بگیرد.

امیرآبادی تصریح کرد: آقای بیغش دو سه بار در مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایی را بیان کردند که نمایندگان را آزرده خاطر کرده. به عنوان برادر کوچک به ایشان یادآوری می‌کنم که در پشت تریبون جلسه مسائل امنیت ملی، وحدت و انسجام را در نظر بگیرند.پایان پیام/۱۱۰

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا