اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار عمومیاخبار مهم

تجدید بیعت دولت با آرمان های امام راحل/ آیت الله رئیسی: دولت خود را خدمتگذار و متعلق به همه مردم ایران می‌داند/دولت پیگیر جدی مبارزه با فساد است

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح امروز و همزمان با هفته دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان های رهبرفقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. این بیعت در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت بود.

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و یادگار امام را گرامی داشتند. در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی به همراه کابینه سیزدهمین همچنین با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

محور این دولت امانتداری و خدمت به مردم است

رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت: ما باید در عمل و اقدام پایبند اندیشه های امام باشیم، نگاه امام به مردم نگاهِ تشریفاتی و نگاهِ سیاسی که سیاستمداران به صورت متداول در عالم مطرح می‌کنند نبود. اگر می‌فرمود میزان رای ملت است این را باور داشت.

وی افزود: یک نوع خدمت، منفعت‌گرا و با نگاه ماتریالیستی است که اساس آن منافع حزب، گروه و مجموعه خودی در نظر گرفته می‌شود. خدمت انجام می‌شود تا منفعتی به دست آید. همچنین نگاه دیگر، خدمت از روی نوع دوستی و با نگاه انسان‌مدارانه یا اومانیستی است. اما در منظومه اندیشه امام خمینی (ره)، خدمت به مردم برای خداست و اولین گام در این خدمت خداباوری است. همه مسئولان ابتدا باید پاسخگوی خدا باشند.

وی گفت: در اولین دیدار دولت بعد از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود. امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت. محور این دولت امانتداری و مسئولیت برای خدمت به مردم است.

در عمل به اندیشه های امام پایبندیم

رئیسی تصریح کرد: نکته دیگر آموزه‌های امام خمینی (ره) اعتماد به داشته‌های ملت است. شعار امام اتکا به خدا و اعتماد به نفس بود. این دو در آموزه‌های رهبری هم وجود دارد. ما به اندیشه‌های امام در عمل و اقدام پایبند هستیم. خیر دنیا و آخرت ما این است که به این خط نورانی پایبند باشیم. رهبری بهترین کسی است که می‌تواند این خط نورانی را تبیین کند. این خط نورانی باید مورد توجه دولت باشد.

تمام ظرفیت ها را بکار می گیریم

وی ادامه داد: روح امام به کسانی که انقلاب را یاری می‌کنند توجه دارد و ناظر و دعاگوست. ما از ارواح ملکوتی همه شهدا از جمله شهید رجایی، باهنر کمک می‌خواهیم تا بتوانیم این خط نورانی را ادامه دهیم. همواره تلاش می‌کنیم شکرگذار نعمت الهی باشیم که امانتدار آن هستیم. مشکلات مردم زیاد است. حل آنها در پرتوی آن است که از روح امام و شهدا مدد بگیریم و تمام ظرفیت خود را به کار بگیریم.

وی گفت: یقین دارم امدادهای غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد. امام خمینی (ره) و رهبری همیشه تاکید داشته و دارند اگر در مسیر درست حرکت کنیم، مدد الهی یار ما خواهد بود. او حتما بر مشکلات فائق می‌آید. من تردیدی ندارم. مشکلات زیاد است ولی به مدد خداوند و امام و شهدا قادریم بر مشکلات فائق بیاییم.

رئیس جمهور گفت: امام خمینی (ره) به ما آموخت، می‌شود با تکیه بر قدرت الهی بر همه دشمنان پیروز شد. امروز با امام پیمان می‌بندیم که خط نورانی ایشان را ادامه دهیم و به آن وفادار باشیم. این دولت نیاز دارد همه آحاد ملت و سلیقه‌ها و گروه‌ها با همه وجود خود را همراه دولت بدانند. دولت خود را خدمتگذار و متعلق به همه مردم ایران می‌داند. این حقی برای آحاد ملت و تکلیفی بر عهده ماست. دولت نسبت به همه مردم با هر سلیقه سیاسی، گویش و در هر نقطه‌ای از کشور خود را مکلف دانسته و آنها را صاحب حق می‌داند.

انتظار مردم از دولت سیزدهم برخورد جدی با منافذ فسادخیز است

وی تصریح کرد: شرایط کنونی شایسته ملت بزرگ ایران نیست. این شرایط باید تغییر کند. این مهم نیازمند برنامه و نقش آفرینی مردان و زنانی است که هدف آنها گشایش در زندگی مردم است. خداوند هم به این عزم و اراده و یکپارچگی برکت خواهد داد.

دولت پیگیر جدی مبارزه با فساد است

وی گفت: انتظار مردم از دولت پیگیری جدی مبارزه با فساد است. باید منافذ فسادخیز شناسایی و اصلاح شود تا هر روز در کشور شاهد بروز یک موضوع یا ساختن یک پرونده نباشیم. باید در جاهای حساس سازوکارهایی شفافی تعبیه شود تا بسترهای فسادزا را از بین ببریم.

آیت الله رئیسی ضمن تبریک به وزرایی که موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شدند، خاطرنشان کرد: این امانت از سوی ملت برای اداره درست کشور به بنده و شما سپرده شده است، شکر این امانت داری این است که در مسیر این شکر حرکت کنیم. اولین مسیر شکر این است که نعمت را به خوبی بشناسیم و بدانیم که این نعمت از جانب خدا است و بعد بدانیم که کجا از این نعمت باید استفاده کنیم.

وی گفت: این امانت داری و نعمتی که خداوند به این دولت از جانب ملت عنایت کرده، شکر گذاری آن از این بابت است که شب و روز نشناسیم. با همه وجود نیروهایی کارآمد را به کار بگیریم. برخی عقب ماندگی های در کشور را باید جبران کنیم. ما امروز در بعضی حوزه ها عقب ماندگی جدی داریم که باید جبران شود. مردم باید احساس پیشرفت در اجرای امور کنند. مردم باید احساس عدالت کنند. عدالت صرفا در کلام نیست. در اجرا نیز باید نشان دهیم که به نام دولت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی مصمم به اجرای عدالت هستیم. بدانیم که با اراده و تصمیم هر کسی را در جای خود و هر اقدامی را در جای خود به کار گیریم.

انقلابی گری قانونمند را اجرا می کنیم

وی گفت: انقلابی گری با قانون مداری سازگار است. به فرموده امام خمینی نیروهای انقلابی ما قانونمدار هستند. قانونمداران ما با روحیه انقلابی قانون را اجرا می کنند. البته یک جایی اگر اقتضا داشت که به خاطر شرایط کشور قوانین خاصی داشته باشیم، سازوکار آن در دولت وجود دارد. ما در نظام ولایت فقیه هیچ بن بستی نداریم. امروز رهبر انقلاب به همه امور مسلط هستند. سازوکارهایی برای ساماندهی شرایط تعیین شده که کارهایی که اقتضای سرعت دارد به درستی انجام شود و گرفتار پیچیدگی های اداری نشویم. انضباط اداری لازم است. ولی ما نباید گرفتار بروکراسی مرسوم اداری شویم.

رئیس جمهور یادآور شد: رهبر انقلاب در پیام هشت ماده ای در سال ۸۰، وظیفه دستگاه های مختلف را در مقابله با فساد تبیین کردند. به مسئله اصلاح سازوکارهای فساز زا در دولت تاکید کرده اند. قول من به مردم مبارزه با فساد و رانت است. ما باید مبادی ایجاد رانت را شناسایی و امور را اصلاح کنیم. ما برای مبارزه با فساد و رانت یک دستورالعملی را آماده کردیم تا این امر محقق شود.

باید دولت صادق الوعدی باشیم

وی گفت: مسئله ساخت یک میلیون مسکن در هر سال را هم انشاالله آقای قاسمی با جدیت و حساسیت دنبال خواهند کرد. ما باید دولت صادق الوعدی باشیم. وعده های ما جنبه های رسانه ای و تبلیغاتی نباید داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم خداوند کمک کند تا از تجربیات و عبرت هایی که در دولت های پیشین وجود داشته استفاده کنیم. مردم در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی گله مندی هایی دارند. ما باید از این عبرت ها استفاده کنیم و مشکلات گذشته را تکرار نکنیم. ما نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم. باید آنچه که مردم و دولت ها را کامیاب کرده را با قدرت دنبال کنیم.

رئیسی گفت: یک مساله مهم پیش روی ما مبارزه با کرونا است. مقابله با کرونا باید توسط همه دستگاه ها پیگیری شود. امروز نیروهای مسلح و بخش های مختلف به میدان آمدند اما این امر کافی نیست. ما باید مسئله واکسیناسیون و سلامت را تضمین کنیم. در رابطه با این ویروس نباید منفعل رفتار کنیم. حتما باید نگاهمان به فعال شدن تبدیل شود. پیش بینی و پیشگیری صورت گیرد که بر شرایط غالب شویم که در این جهت لازم است همه دستگاه ها کمک کنند.

کرونا کار شبانه روزی می خواهد

وی با بیان اینکه امروز دیداری هم با کارکنان بهشت زهرا داشتیم گفت: نیاز به یک کار شبانه روزی و یک نگاه جدی و تحولی است. آقای مخبر به مسئله ورود و افزایش تولید واکسن را به طور جدی پیگیری کند. وزارت خارجه نیز نسبت به رایزنی برای واردات واکسن با جدیت وارد شود.

وی افزود: بخش های رسانه ای و اقناع ساز نیز بسیار مهم هستند. برای اقناع سازی افکار عمومی اقدام کنند. بویژه اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم.

رئیس جمهور  گفت: همچنین مسئله معیشت مردم و مهار گرانی و تورم از مسائل بسیار مهم برای دولت سیزدهم است. مردم از ما توقع ساماندهی مسائل اقتصادی و معیشتی را دارند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا