اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

موافقت رئیس‌جمهور با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

آستان بهارستان؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس‌جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی بیان داشت: اخیراً پیشنهادی را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به ویژه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و ایثارگران، به رئیس جمهور ارائه دادیم، خوشبختانه ایشان موافقت کلی خود را با این مساله اعلام کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته رئیس‌جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند تا در آنجا بتواند به شکلی تأمین منابع مالی آن انجام شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: فکر می‌کنیم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت ما در نیمه دوم امسال خواهد بود. می‌تواند بهبودی در زندگی جمعیت قابل توجه‌ای از مردم ایجاد کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس بیان داشت: با بیان اینکه موضوع جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد. این مسئله در ادامه به صحن علنی آمد، اما دولت دوازدهم با آن مخالفت کرد. به دلیل داشتن بار مالی امکان تصویب در صحن و ارجاع آن به شورای نگهبان فراهم نبود.

وی افزود: ما به دلیل اجتناب از این موضوع و اینکه ما مخالفت‌های دولت را نداشته باشیم، رایزنی‌ها را با رئیس جمهور شروع کردیم. نامه‌ای را خدمت رئیس‌جمهور ارسال کردیم. خوشبختانه وی با کلیت بحث موافقت کرد و این مسئله را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داد.

وی گفت: ما روند کارشناسی را در سال گذشته انجام دادیم. فکر می‌کنم سازمان برنامه و بودجه هم بر همان نظر با کلیاتش موافقت کند.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

وی گفت: یکی از اقدامات مهم مجلس و دولت در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالتی است. آنان چند میلیون از جمعیت کشور را پوشش می‌دهند.

نماینده مجلس اظهارداشت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند. همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. تعداد زیادی هم مجموعه‌های ایثارگری و بازنشستگان و کارگران هستند. امیدواریم این خبر خوب در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با همکاری دولت و مساعدت‌های رئیس جمهور عملیاتی شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا