اخبار مهمکمیسیون بهداشت

دستورالعمل های کرونایی وزارت بهداشت باید بازبینی شود

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون در جلسه‌ای برای بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور، بر لزوم بازنگری بر پروتکل‌های درمان و تسریع در واکسیناسیون تاکید کردند.

زهرا شیخی اظهارکرد: کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس جلسه‌ای با حضور دکتر شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر جان‌بابایی معاون وزارت بهداشت، دکتر بیگلری رئیس انیسیتو پاستور، دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و خانم دکتر عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه موضوع پروتکل‌های درمانی بیماران کرونا مطرح شد. این‌که چرا علی‌رغم انجام چنین پروتکل‌هایی همچنان شاهد افزایش مرگ‌ ومیر در جامعه هستیم؟ این موضوع مردم را نگران کرده است. باید بازبینی اساسی در پروتکل‌های درمانی اعمال شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از سوالات در مورد نگرانی‌های مطروح پیرامون اثربخشی واکسیناسیون بود. درعین حال تاکید شد که هرچه سریع‌تر واکسن مورد نیاز از داخل و خارج کشور تامین شود. به بخشی از این سوالات پاسخ داده شد. پاسخ به قسمت دیگری منوط به حضور وزیر محترم بهداشت شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان اظهارکرد: حرف ما این بود که اگر پروتکل‌های درمانی را موثر می‌دانید چرا اثربخشی مطلوبی دیده نمی‌شود؟. پاسخ خانم عابدینی این بود که در همه جای کشور پروتکل‌ها به درستی اجرایی نمی‌شود. موضوعی که باعث انتقاد اعضای کمیسیون بهداشت شد. اعضای کمیسیون گفتند کوتاهی در اجرای پروتکل‌ها، ناشی از نبود نظارت کافی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر داروهای تجویزی برای بیماران کرونایی موثر است چرا تاثیر مناسب در بین هموطنان را مشاهده نمی‌کنیم؟

قارچ سیاه از عوارض داروهای کروناست

وی افزود: در این شرایط نباید اقتصاد سلامت و هزینه‌کرد بیماران هم فراموش شود. عوارض برخی داروها بر بیماران هم موضوع دیگری بود. زیرا علت بیماری قارچ سیاه را بعضا عارضه درمان کرونا با کورتون عنوان می‌کنند.

شیخی گفت که کمیسیون بهداشت بر لزوم رعایت دقیق‌تر بر روند اجرای پروتکل‌های درمانی تاکید داشت. قرار شد هفته آینده بنده جلسه‌ای با خانم عابدینی داشته باشم تا این موارد به صورت دقیق تشریح شود و گزارشی ارائه کنم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا