اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

دولت وعده داده بود نرخ ارز را کاهش می‌دهد/ تیم اقتصادی دولت قیمت ارز را کاهش دهند

آستان بهارستان؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از افزایش نرخ ارز گفت: بانک مرکزی شرایط را مدیریت کند. باید قیمت دلار کاهش پیدا کند چون افزایش آن در زندگی مردم تاثیرگذار است.

شهباز حسن ‌پور گفت: روند افزایش نرخ ارز طی چند روز گذشته به شدت نگران کننده است. ما مخالف هستیم. دولت وعده داده بود نرخ ارز را کاهش می‌دهد. ظرف یک ماه گذشته افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ ارز را مشاهده کردیم. این وضعیت در بازار نابسامانی ایجاد می‌کند. نتیجه آن عدم اعتماد فعالان اقتصادی است.

تیم اقتصادی دولت هرچه سریع‌تر نظرات کارشناسی خود را اعلام کند

وی ادامه داد: تیم اقتصادی دولت هرچه سریع‌تر به صورت شفاف نظرات کارشناسی خود را اعلام کند. باید شاهد کاهش نرخ ارز باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: راهکار کوتاه مدت برای کاهش نرخ ارز در وهله اول این است که بانک مرکزی شرایط را مدیریت کرده و قیمت دلار کاهش دهد.

وی افزود: وقتی قیمت دلار یک واحد گران می شود در عمل در تمام زندگی مردم تاثیر می‌گذارد. هرچند این تاثیر بیشتر روانی است زیرا بسیاری از کالاها داخلی بوده و ربطی به قیمت دلار ندارد.

حسن‌ پور گفت: طی چند سال گذشته توسط استکبار جهانی و متاسفانه برخی افراد داخلی جنگ داخلی علیه ملت ما راه‌اندازی شده. لذا ما با افزایش ناگهانی قیمت ارز مواجه شدیم که آثار مخربی به جای می‌گذارد. باید تیم اقتصادی دولت هرچه سریع‌تر این روند نگران کننده را سامان دهد.

***

با گذشت پنج ماه از استقرار دولت جدید نه تنها شاهد کاهش قیمت ارز نبودیم بلکه افزایش آن را شاهد بودیم. این امر سبب شده که کاهش قیمت ها که وعده دولت آیت الله رئیسی بود تاکنون محقق نشود.پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا