اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

تجمع اعتراض آمیز مردان در مقابل مجلس برای کاهش میزان مهریه

آستان بهارستان؛ جمعی از مردان در مخالفت با مهریه سنگین که عدم توان پرداخت آن به مجازارت حبس منجر می‌شود، مقابل مجلس تجمع کردند.

جمعی از مردان با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستارآن  شدند که تعداد پرداخت سکه هایی که منجر به حبس می شود، کاهش یابد.

آنها پلاکاردهایی در دست داشتند از جمله این که؛ «قیمت سکه در زمان انعقاد عقد + نرخ تورم سالانه بانک مرکزی» «طبق قانون حمایت از خانواده زن ها در عدم تمکین و انحلال کانون خانواده آزادی مطلق دارد»، «قوانین فمنیسم نمی خواهیم» «طبق نظر فقها حبس مردان به دلیل عدم پرداخت نفقه و مهریه شرعا جایز نیست».

این چندمین بار است که عده ای برای اعتراض به پرداخت سنگین مهریه در مقابل مجلس اعتراض کردند.

هر چند که دادگاه‌ها سکه بهار آزادی را تقسیط می‌کنند و منافع زن و مرد را باید با هم در نظر گرفت اما اگر خیلی هم به عقب برنگردیم، شاهدیم که کسانی که در سال ۹۵ با سکه یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومانی ازدواج کردند امروز با سکه ۱۱ میلیونی مواجه هستند.

هم اکنون نزدیک به هزار مرد به دلیل مهریه در حبس به سر می‌برند که ۱۶ درصد آمار زندانیان مالی ناشی از جرائم غیرعمد را به خود اختصاص دادند؛ این فقط آمار افرادی است که کارشان به دادخواست مهریه و زندان کشیده شده است.

****

قیمت سکه در ۱۰سال

پیگیری این مساله از سوی خبرنگار آستان بهارستان:

نماینده چهار دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال خبرنگار آستان بهارستان که مجلس چطور می‌تواند به جوانان کمک کند تا زندانی‌های مهریه کمتر شود؟ گفت: هر لایحه‌ای که از طرف دولت و دستگاه قضا در بحث تحکیم بنیان خانواده و حل مسائل و مشکلات ازدواج به مجلس بیاید، نماینده‌های این مجلس از آن استقبال می‌کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نماینده‌های مجلس یازدهم، در خصوص ازدواج و مشکلات جوانان و افزایش سن جمعیت کشور دغدغه داشتند لذا با توجه به اینکه سرمایه هر کشوری جوانان و نیروی انسانی کارآمد است هر مشوقی برای بحث ازدواج جوانان از سوی دولت یا قوه قضائیه پیشنهاد شود به طور قطع مورد استقبال مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

حسن‌پور ادامه داد: مجلس یازدهم آماده همکاری با دولت و قوه قضاییه است تا بتوان از مشکلات مردم کاست.

مجلس یازدهم باید بر اقتصاد و اشتغال جوانان تمرکز کند

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مهمترین اقداماتی که مجلس در این خصوص باید در دستور کار خود قرار بدهد چیست؟ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید به چند مؤلفه به صورت جدی توجه کند که نخست بحث اشتغال جوانان است که اگر به صورت جدی در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد با کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس افزود: دومین مورد بحث معیشت است که دولت و مجلس باید عنایت ویژه‌ای به این مهم داشته باشند تا جوانان بتوانند زندگی مشترک را تشکیل دهند و در ادامه با مشکل مواجه نشوند.

آموزش سبک زندگی از مهد کودک تا دانشگاه در دستور کار مسئولان قرار گیرد

وی اضافه کرد: سومین مورد بحث آموزش است که فراگیری آموزش‌های سبک زندگی و اخلاق در خانواده و زندگی مشترک باید از مهد کودک تا دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.پایان پیام/۱۱۰

در این زمینه بخوانید:

سکه‌هایی که مردان را نقره داغ می‌کنند

نشست کمیته مهریه دوشنبه برگزاری می‌شود/ تمام جوانب را برای اصلاح قانون مهریه در نظر می‌گیریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا