اخبار فراکسیون‌هااخبار مهمکمیسیون اجتماعی

مسئولان ورزشی چشم‌اندازی منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کنند

آستان بهارستان؛ یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ورزشی کشور باید برای ورزش چشم انداز روشنی منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم و طبق آن عمل نمایند.

فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«هفته تربیت بدنی و ورزش صرفا گرامی داشت ورزشکاران و تلاشگران عرصه ورزش نیست، بلکه فرصتی است برای بازنگری و ارزیابی عملکرد متولیان امر.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسئولان ورزشی کشور بایستی برای ورزش چشم انداز روشنی منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم و طبق آن عمل نمایند.»

لازم به ذکر است رهبر انقلاب در این بیانیه به بحث سلامت اشاره داشتند و در بخشی بیان کردند:

موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد که تا اکنون ثمرات بالنده‌ی آن روزبه‌روز فراگیرتر می شود. هزاران شرکت دانش‌بنیان، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران و حمل‌ونقل و صنعت و نیرو و معدن و سلامت و کشاورزی و آب و غیره، میلیون‌ها تحصیل‌کرده‌ی دانشگاهی یا در حال تحصیل، هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور هستند.

ده‌ها طرح بزرگ از قبیل چرخه‌ی سوخت هسته‌ای، سلّول‌های بنیادی، فنّاوری نانو، زیست‌فنّاوری و غیره با رتبه‌های نخستین در کلّ جهان، شصت برابر شدن صادرات غیرنفتی، نزدیک به ده برابر شدن واحدهای صنعتی، ده‌ها برابر شدن صنایع از نظر کیفی، تبدیل صنعت مونتاژ به فنّاوری بومی، برجستگی محسوس در رشته‌های گوناگون مهندسی وجود دارد.

از جمله در صنایع دفاعی، درخشش در رشته‌های مهم و حسّاس پزشکی و جایگاه مرجعیّت در آن و ده‌ها نمونه‌ی دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه و آن حضور و آن احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد. ایرانِ پیش ‌از انقلاب، در تولید علم و فنّاوری صفر بود، در صنعت به‌جز مونتاژ و در علم به‌جز ترجمه هنری نداشت.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا