اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار مهمکمیسیون آموزش

آموزش و پرورش باز هم بی وزیر ماند/ رییس جمهور یک هفته فرصت دارد

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برنامه ها و صلاحیت «مسعود فیاضی» برای تصدی پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفت کردند.

از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه، ۱۱۵ نماینده رای موافق و ۱۴۰ نفر رای مخالف دادند و پنج نفر از نمایندگان هم به وی رای ممتنع دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه از رییس جمهوری خواست در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند. تا مجلس هم بتواند بررسی‌های خود را انجام دهد.

محمدباقر قالیباف اضافه کرد: در دو دوره دولت‌های قبل طی ۱۶ سال، همیشه وزیر آموزش و پرورش در رای‌گیری‌های اولیه دولت‌ها دچار چالش شده و این مهم ‌ترین وزارتخانه تغییرات بسیاری در حوزه وزیر داشته است و این موضوع، به کشور و هم به آموزش و پرورش آسیب می‌زند.

***

رییس جمهور یک هفته فرصت دارد تا وزیر را معرفی کند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: رییس جمهور یک هفته برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرصت دارد و بر اساس قانون از فرصت سه ماهه معرفی وزیر آموزش و پرورش تنها یک هفته باقی مانده است.

سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و پس از عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: پس از اینکه نخستین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ۸۳ روز پیش رای مجلس را کسب نکرد، طبق قانون رییس جمهوری۳ ماه فرصت داشتند وزیر پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس تفسیری که شورای نگهبان دارد، مدت سه ماه فرصت برای رای اعتماد وزیر پیشنهادی فقط یک بار اعمال می‌شود و طبیعی است که رییس جمهوری محترم باید در اولین فرصت نسبت به اعلام وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اقدام کنند. البته از موعد قبلی هفت روز باقی مانده که می‌توانند در این بازه زمانی وزیر پیشنهادی را معرفی کنند.

موسوی ادامه داد: در گذشته روال‌هایی نیز وجود داشته که بر اساس آن در صورت رای نیاوردن وزیر پیشنهادی توسط نمایندگان مجلس، روسای جمهوری برای مدت بیشتری از رهبر معظم انقلاب اذن می‌گرفتند که مصلحت اندیشی در این باره را خود رییس جمهوری تشخیص می‌دهند. ولی در هر حال بر اساس فهمی که مجلس دارد در اسرع وقت باید رییس جمهوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را معرفی کند.

مجلس اصرار دارد در اسرع وقت وزیر پیشنهادی معرفی شود

سخنگوی هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه در این مدت رییس جمهوری می‌تواند برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کند، اظهار داشت: در صورتی هم که سرپرست برای این وزراتخانه معرفی نشود، رییس جمهوری به عنوان رییس دولت می‌توانند سرپرستی وزارتخانه را بر عهده بگیرند. البته سرپرست قبلی نیز کماکان می‌تواند عهده‌دار کارهای این وزارتخانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تفسیر شورای نگهبان این است که رییس جمهوری برای هر وزارتخانه ای فقط سه ماه فرصت دارند و از این فرصت نیز حدود یک هفته برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باقی است، مجلس اصرار دارد در اسرع وقت وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه معرفی شود.

***

طی سه ماه گذشته علیرضا کاظمی سرپرست این وزارتخانه بود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا