اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

به گزارش آستان بهارستان؛ بازدید ۵۰ هزار نفر از کوچه بنی هاشم/برپایی بیست و یکمین «سوگواره تجسمی کوچه‌ بنی هاشم» قم

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ همزمان با ایام فاطمیه “سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم” به همت هیات محبین حضرت زینب(س) در شهر مقدس قم برپا می‌شود.

مسئول هیات مذهبی محبین حضرت زینب سلام الله علیهای قم امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری «سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم» گفت: این هیات برای بیست و یکمین سال در کنار برگزاری مراسمات مذهبی در طول سال، نمایشگاه سوگواره کوچه بنی هاشم را برپا می کند.

 برگزاری ده ها نمایشگاه مانند سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم

سید مهدی رضوی افزود: در سطح کشور ده ها نمایشگاه با استفاده از تجربیات و هم فکری که با دست اندرکاران این نمایشگاه شده است در حال راه اندازی است.

وی گفت: این نمایشگاه در کنار نشان دادن بخشی از زندگی حضرت زهراء سلام الله علیها، می تواند محل خوبی برای پاسخ به شبهات و سوالات نسل جوان در مورد وقایع صدر اسلام باشد و از افتخارات این رویداد فرهنگی بازدید و تأیید همه اقشار جامعه از جمله مراجع عظام تقلید بوده است.

نمایشگاه کوچه بنی هاشم

علاقمندان به بازدید از سوگواره فاطمی اینترنتی ثبت نام کنند

مسئول اجرایی هات محبین حضرت زینب سلام علیها نیز در این نشست اظهارکرد: بیست و یکمین سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم از امروز تا ۱۶ دی ماه، از ساعت ۱۹ الی ۲۲ پذیرای مردم و عاشقان حضرت زهرا(س) خواهد بود.

سید محمد روحانی با بیان اینکه امسال، دومین سالی است که در فضای کرونایی نمایشگاه را برپا می شود، گفت: بازدید از سوگواره را فقط با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک برگزار می شود و سال گذشته نیز به این منظور ظرفیت بازدید از تمام صحنه ها را به یک سوم تقلیل دادیم.

وی گفت: علاقه مندان و گروه هایی که علاقمند برای بازدید هستند برای رزو رایگان باید به سایت هیات محبین حضرت زینب سلام الله علیها به آدرس http://www.mihebinzeinab.ir  مراجعه کنند.

وی اجرای تئاتر زنده را از جلوه های ویژه سوگواره در سال های اخیر دانست و گفت: در سال های قبل، استقبال بسیار خوب مردم باعث شد که گاهی در شب های پیک، یک صحنه ۲۰ دفعه تکرار می شد و این به لحاظ تئاترهای صحنه ای، کار دشواری بود که بازیگران با عشق و علاقه به حضرت زهرا سلام الله علیها، سرصحنه اجرا حاضر می شدند.

۵۰ هزار نفر از سوگواره فاطمی بازدید کردند

روحانی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت ۱۸ شب برپا می شود گفت: سال گذشته ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه سوگواره فاطمی بازدید کردند.

وی تصریح کرد: تمام هزینه های سوگواره تجسمی کوچه بنی هاشم از طریق کمک های مردمی تأمین می شود.

وی گفت: برنامه طهورا با موضوع “فاطمیه” و “مادران شهدای مدافع حرم” در ۱۸ قسمت از تولیدات رسانه ای هیات محبین حضرت زینب سلام الله علیها است که هر شب یک قسمت آن در این نمایشگاه و در رسانه های مختلف پخش خواهد شد.

کسانی که تمایل به کمک به برپایی این نمایشگاه دارند می توانند به شماره حساب ۱۵۳۰۷۱۷۶۴۶هیات محبین حضرت زینب سلام الله در بانک تجارت واریز کنند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا