اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

به گزارش آستان بهارستان؛ خادمان رضوی ونجات جوان اعدامی/طرح جالب برای سالمندان ومعلولان

آستان بهارستان؛ مسئول کانون خادمیاران رضوی استان قم گفت: حضور خادمان امام هشتم جوان اعدامی را نجات داد و از  طرح های امام رضایی برای همه مردم قم و طرح جالب خادمیاران رضوی برای سالمندان و معلولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری کانون خادمیاران رضوی قم در حسینیه الغدیر برگزار شد. حجت الاسلام سید محمد باقر تکیه ای در این نشست اظهارداشت: خادمیاران حضرت رضا(ع) در همه استان ها فعالیت دارند و امروز شجره طیبه ای به وسعت ایران و حتی فراتر از آن تبدیل شده و ثمرات ارزشمندی داشته است لذا سه ماه قبل هم هیات خادمیاران رضوی استان قم شکل گرفت.

سومین جشنواره خدمت رضوی

مسئول کانون خادمیاران رضوی استان قم به بخشی از فعالیت های کانون اشاره کرد و افزود: سومین جشنواره خدمت رضوی در دو بخش ایده های خلاقانه و نوآورانه و فعالیت های برتر الگویی فراخوان شده است.

وی گفت:‌ چهار محور جشنواره شامل تقویت شبکه خادمیاری، توانمندی سازی مخاطبین، جلب مشارکت های مردمی و ایجاد حال و هوای امام رضایی است.

وی بیان کرد: ارزیابی جشنواره به صورت استانی و ملی در دو سطح است و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ دیماه است و همه علاقمندان می توانند ایده های نوآورانه خود را منعکس کنند. سپس اگر توسط هیات داوران تایید شود به عنوان یک ایده نو بکار گرفته و سنت حسنه و الگوی کشوری می شود.

حجت الاسلام تکیه ای ادامه داد: دارندگان آثار برتر استانی در بهمن ماه تقدیر خواهند شد و دارندگان آثار برتر ملی در مشهد مقدس تقدیر می شوند.

قم دارای سه هزار خادمیار رضوی

وی گفت: در استان قم سه هزار نفر خادمیار رضوی وجود داشت و نیاز به یک همبستگی و هم افزایی ماهانه داشتیم که با فعالیت ها آشنا و از آن الگو بگیریم و همه مردم بتوانند از برکات آن بهره مند شوند و آشنایی بیشتری با امام رضا(ع) پیدا کنند.

خادمیاران رضوی، هشتم هر ماه میزبان هیاتی ها می شوند

وی اظهارکرد: هشتم هر ماه شمسی جلسه عمومی هیات تشکیل می شود و همه مردم می توانند در این جلسات شرکت کنند. هشتم این ماه مراسم در شبستان حضرت زهرای حرم حضرت معصومه(س) ساعت هشت شب با حضور تولیت حرم و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا تکیه ای و با مداحی عباس حیدرزاده برگزار می شود.

مسئول کانون خادمیاران رضوی استان قم افزود: علاقمندان می توانند کلمه «هیات» را به شماره کد  *۶۶۵۵*۸۸۹۸۸*۷# ارسال کنند و از برنامه های هیات خادمیاران رضوی مطلع می شوند.

وی بیان کرد: خادمیاران رضوی با مشارکت ستاد دیه استان تحت عنوان «نذر رضا»، یک مادر سرپرست خانوار که سالیان طولانی به دلیل بدهی مالی زیاد در زندان بود در کمتر از یک ماه آزاد شد و با مشارکت خیرین مقرری ماهانه برای ایشان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پیگیر آزادی یک مادر دیگر هستیم که علاقمندان می توانند با شماره گیری  کد اعلام شده با ما در ارتباط و دراین خصوص یاری رسان باشند.

حضور خادمان امام هشتم جوان اعدامی را نجات داد

حجت الاسلام تکیه ای توضیح داد: فردی به دلیل اقدام اشتباهی محکوم به اعدام شده و تلاش های یکساله دوستان و اقوام جهت رضایت، به نتیجه نرسیده بود. ساعت هشت صبح دیروز باید اعدام می شد اما با حضور خادمان امام رضا(ع) خانواده شاکی فعلا پای چوبه دار به حرمت امام هشتم مهلت دادند و روال اعدام متوقف شد. امیدواریم برای همیشه رضایت آنان حاصل شود.

وی گفت: طرح «وقف و نذر رضوی» را هم پیگیر هستیم و علاقمندان به حضرت رضا(ع) جهت کمک به محرومان می توانند در این راستا اقدام کنند.

توزیع هزار پرس غذا در چهارشنبه های رضوی

وی به بخش«اطعام» خادمیاران رضوی اشاره کرد و گفت: هر چهارشنبه در تیراژ بیش از هزار پرس غذای گرم با کیفیت بالا توزیع می شود. علاقمندان می توانند در این پویش مشارکت کنند و هم می توانند محرومان را معرفی کنند.

مسئول کانون خادمیاران رضوی استان قم گفت: در زمینه های عقیقه، قربانی و جهیزیه هم مردم می توانند کمک رسان محرومان باشند و نذرات نقدی و غیرنقدی خود را نذر امام رضا کنند. با مراجعه به کانون وقف و نذر خادمیاران رضوی واقع در بلوار سمیه نبش کوچه هشت پلاک ۱۴۸ یا از طریق وارد کردن کد نذورات از طریق تلفن همراه قبض نذورات را دریافت کنند.

ارائه ۱۶۰ خدمت از سوی خادمیاران رضوی

وی بیان کرد: خادمیاران رضوی ۱۶۰ نوع خدمت را انجام می دهند که کانون قم هشت اقدام را در دستور کار خود قرار داده است.

طرح محله امام رضا در قم اجرا می شود

وی گفت: طرح «محله امام رضا» در چهارشنبه های رضوی اجرا می شود و در هر محله ای که آمادگی خود را اعلام کنند اجرا می شود. ۴۰ کارگروه کانون خدمت رضوی در قم موضوع محله امام رضا را در برنامه خود دارند.

حجت الاسلام تکیه ای افزود: در طرح محله امام رضا در زمینه سلام بر امام، مشاوره خانواده، جلسات خانگی مادران، طرح ملی زندگی رضوی(طبق آن زوج های جوان تا سال سوم زندگی ز مشاوره ها استفاده می کنند) جلسه سیره رضوی در محله ها، برپایی کارگاه هفتگی شعر برای اهل بیت، همه مردم می توانند کلمه «محله امام رضا» را به کدی که اعلام شد ارسال کنند به این جمع می پیوندند.

وی گفت: طرح «سلام بر امام هشتم و قرائت زیارت امین الله» در حسینیه الغدیر و مساجدی که کانون خدمت رضوی در آن مستقر است و مدارس و دانشگاه هایی که اعلام آمادگی کنند اجرا می شود.

وی گفت: مردم با ارسال کلمه «نذر امام رضا» به شماره ای که اعلام شد می توانند برای آزادی زندانی ها مشارکت کنند و با ارسال کلمه «یاور رضوی» عضو شبکه خدمت رضوی می شوند و ما با آنان ارتباط می گیریم تمام مردم قم می توانند در این طرح مشارکت کنند.

خادمیاران رضوی همراه سالمندان و معلولان می شوند

مسئول کانون خادمیاران رضوی استان قم به طرح جالبی اشاره کرد و گفت: طرح «مهر درخشان فاطمی» در قم اجرا و خادمان رضوی در آن افراد سالمند و کم توان یا دارای معلولیت را از سراسر استان قم به حرم حضرت معصومه(س) می برند و برای آنان زیارتنامه می خوانند و آنان را به منازلشان برمی گردانند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره در حوزه «کارآفرینی و اشتغال» و ارائه آموزش های «مهارت های زندگی اسلامی» هم در محلاتی که اعلام آمادگی کنند انجام می شود.

وی گفت: ارائه خدمات پزشکی و درمانی نیز در چهارشنبه های امام رضایی هر هفته یا دو هفته یک بار در یک محله محروم انجام می شود.

اجرای دو طرح قرآنی در قم

حجت الاسلام تکیه ای گفت: با همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی دو برنامه در محلات فراخوان می شود. طرح «مهد الرضا» که در شهر مشهد ۲۵ هزار عضو کودک زیر هفت سال دارد و طرح «شباب الرضا» ویژه نوجوانان و جوانان به صورت غیرحضوری توسط کانون خادمیاران رضوی استان قم انجام می شود.

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با دبیرخانه کانون خادمیاران رضوی استان قم با شماره ۰۲۵۳۳۵۵۰۲۵۱ تماس حاصل فرمایند.

***

اصحاب رسانه قم هم در پایان جلسه فرم خادمیاری رضوی را پر کردند و به خادمیاران رضوی پیوستند.پایان پیام/۱۱۰

خبرنگار: فاطمه سادات محمدی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا