اخبار مهمکمیسیون کشاورزی

تذکر دو نماینده مجلس درباره برگشت محصولات کشاورزی ایران/نظارتی بر اقلام خوراکی نیست

آستان بهارستان؛ دو نماینده مجلس بر در خصوص برگشت محصولات کشاورزی و عدم پذیرش آن توسط سایر کشورها تذکر داده و خواستار تحقیق و تفحص در خصوص این موضوع شدند.

جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از تلاش های دولت و کادر درمان در مورد کنترل و واکسیناسیون کرونا بیان کرد: نکته اساسی که دغدغه است و نمی دانیم چه باید کرد این است که مردم از ما سوال می کنند که آقای نماینده سال گذشته دلار ۲۷ یا ۲۸ هزار تومان بود و امسال هم همین قیمت است و دلیل گرانی ها چیست؟ آن زمان دلار بالا می رفت و می گفتیم به دلیل بالا رفتن قیمت دلار است، اما اکنون یک سال است که دلار همین قیمت را دارد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: احساس خطر می کنم و نگرانم و باید دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم. همه امید مردم در این کشور به این مجلس و دولت است، نکند خدای نکرده با پرداختن به امورات غیر ضرور که متاسفانه تا به امروز اتفاق افتاده این امید مردم را ناامید کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه تذکر خود خطاب به رئیس جمهور گفت: استدعا دارم دستان مدیران میانی اصلاح طلب و غیر همسو با دولت شما از این دولت کوتاه شود. چه افتضاحی است که در حوزه کشاورزی و جهاد کشاورزی به بار آمده است؟ به بحث برگشت محصولات کشاورزی ما و عدم پذیرش آنها در کشورهای دیگر توجه شود.

رشیدی کوچی تاکید کرد: این موضوع حتما تحقیق و تفحص لازم دارد و امیدوارم این موارد هر چه سریع تر حل شده و به سرانجام مطلوبی برسد.

بر بازار اقلام خوراکی نظارت نمی‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از وضعیت نظارت بر بازار اقلام خوراکی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیزات حکومتی در این خصوص تذکر داد.

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس عنوان کرد: آمار فوتی‌های تصادفات در فارس در سال جاری به دلایلی همچون عدم توجه به اصلاح وضعیت جاده‌ها افزایش پیدا کرده است. آقای وزیر کشور تصادفات درون شهری هم باید مورد توجه باشد و حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شود. نیروی انتظامی هم باید در حوزه سرعت خودورها با متخلفین برخورد کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومی بیان کرد: متاسفانه در بازار به خصوص بازار اقلام خوراکی نظارت نمی‌شود و هر هفته شاهد افزایش قیمت هستیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا