اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

پول خرید خانه، امروز کفاف رهن آن را هم نمی‌دهد

آستان بهارستان؛ نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای بسیاری رویا و غیرممکن شده است و پولی که باید برای خرید خانه پس انداز می‌شد اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی دهد.

«اصغر سلیمی» در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که زندگی را برای مردم سخت کرده و تأمین حداقل های زندگی نیز مشکل شده است. قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای بسیاری رویا و غیرممکن شده است و پولی که باید برای خرید خانه پس انداز می‌شد اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی دهد.

وزارت صمت با اجرای قانون خصوصی‌سازی جلوی تاخت وتاز خودروسازان را بگیرد

نماینده مردم سمیرم در مجلس با انتقاد از شرایط خودروسازی در کشور افزود: چرا وزیر صمت مصوبه مجلس برای خصوصی سازی و رقابت در حوزه صنعت خودرو را اجرا نمی‌کند. همچنین در حوزه بورس به رغم وعده‌های متعدد همچنان شاهد آب شدن سرمایه‌های ملت هستیم و باید مشخص شود کدام رانتخواران هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم را به تاراج برده‌اند.

این نماینده مجلس  درباره حقوق های نجومی خطاب به رییس جمهور گفت: شما اشراف کامل بر حقوق و مزایای وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و هیأت مدیره‌ها دارید پس با قدرت کامل این بی عدالتی را برای همیشه متوقف کنید.

وی قدرت و قوت یک کشور را به نیروی انسانی کارآمد آن دانست که توسط معلمان تربیت می‌شوند و افزود: باید تکریم، پاسداشت و مشکلات اساسی آنها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سلیمی ادامه داد: ساماندهی نیروهای طرحی، حجمی، شرکتی، قراردادی و متناسب سازی حقوق قضات، کارکنان دادگستری، ثبت احوال، ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و کارکنانی که حقوق پایینی دارند، باید در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس باشند.

مشکلات اقتصادی، بازنشستگان را در تنگنای شدید قرار داده است

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مشکلات اقتصادی، بازنشستگان را در تنگنای شدید قرار داده است که قادر به اداره اولیه زندگی خود و فرزندانشان نیستند؛ نسبت به تصویب همسان سازی حقوق آنها تسریع شود.

وی افزود: اگر کمبود آب شرب و کشاورزی معضل اصفهان است اما فرونشست زمین این زلزله خاموش، از مرز بحران فراتر رفته و اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد، شاید زمانی برای جبران نباشد.

سلیمی درباره مشکلات حوزه انتخابی خود خواستار توجه بیشتر مسئولان به توسعه زیرساخت های گردشگری، راه های ارتباطی، صنایع تبدیلی و اشتغال پایدار شد.

نماینده سمیرم با اشاره به برداشت محصول سیب در این شهرستان گفت: افزایش هزینه ها، قیمت پایین فروش سیب و نبود صادرات مناسب سبب شده مشقاتی پیش روی کشاورز رخ دهد و ضروری است دولت در خصوص تنظیم بازار و صادرات مستمر سیب سمیرم اقدام عاجل کند.

وی افزود: استمهال و بخشودگی سود، اجرای سیستم های نوین آبیاری، پوشش انهار، لایروبی قنوات، آبخیزداری و افزایش سهمیه خرید تراکتور در اسن شهر ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی باید حمایت ویژه کند.

سلیمی تاکید با درخواست از وزیر نفت برای گاز رسانی به مناطق روستایی این شهرستان گفت: همچنین وزیر نیرو نیز مسائل حوزه آب شهرستان به خصوص سدهای منطقه و انتقال آب از شمس آباد ونک و تکمیل فاضلاب سمیرم اقدام عاجل کند و وزیر بهداشت نیز نسبت به تأمین پزشکان متخصص و توسعه اتاق عمل و تکمیل درمانگاه تخصصی دستور ویژه دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزیر راه می خواهم نسبت به بازآفرینی بافت های فرسوده سمیرم اقدام کرده و وزیر ورزش و جوانان نیز نسبت به تکمیل سالن های ورزشی مناطق و نصب چمن مصنوعی در زمین های ورزشی و تکمیل خانه کوهنوردی منطقه اقدام کند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا