اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمگزارش تصویریگزارش تولیدی

گزارش تصویری حضور رییس جمهوری در قم

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور روز ۹ و ۱۰ دی ماه به قم سفر کرد. وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی ، و اقتصاد در این سفر همراه وی بودند.

رئیس جمهور در بدو ورود به شهر مقدس قم در مصاحبه با رسانه ها، سفر به قم و زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را توفیق الهی دانست و افزود: قم شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و حقیقتاً نماد بصیرت است.

وی افزود: مردم قم، حوزه علمیه، علما، طلاب و جوانان قم نشان دادند در تاریخ انقلاب اسلامی همواره پیشتاز در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از انقلاب اسلامی بودند.

قم به عنوان مرکز نشر معارف دینی مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلیمن رئیسی تصریح کرد: امیدوارم در این سفر نسبت به مسائل و مشکلات این استان و شهر قم که مورد توجه همگان به عنوان مرکز نشر معارف دینی است توجه ویژه شود.

رئیس جمهور افزود: در چند روز گذشته تیمی از طرف دولت مشکلات را بررسی کردند و خدمت بزرگان و مسئولان رسیدند و طرح هایی همچون فرودگاه قم که جلوی چشم مردم است و امیدواریم در زمان کوتاهی سر و سامان بدهند.

وی تاکید کرد: مسئله مسکن هم حل شود و در این رابطه باید از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

رئیس جمهور افزود: باید همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد مخصوصاً ظرفیت‌های نیروی انسانی آماده کار در این استان در دستور کار همه مدیران استان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلیمن رئیسی گفت: خدمت علما و حوزه علمیه قم خواهیم بود و امیدوارم مردم قم احساس کنند که مشکلاتشان حل خواهد شد.

دولت با تمام قوا به دنبال اجرای عدالت در همه عرصه هاست

رئیس جمهور ظهر امروز در جمع طلاب و استادان علوم دینی، اجرای عدالت را ماموریت خطیر دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردم ما باید مزه شیرین عدالت را بچشند و به همین منظور باید عدالت را در همه سطوح اعتبارات، استخدامی ها، نظام پرداخت و … در نظر بگیریم.

وی همچنین بر ایجاد توازن در کشور تاکید کرد و گفت: توازن و عدالت را باید در تمام کشور ایجاد کنیم، اما این مهم یک شبه به دست نمی‌آید بلکه باید همواره در این مسیر حرکت کنیم.

آقای رئیسی همچنین بر پیگیری و رفع هرچه سریعتر مشکلات تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات باید حرکتی جهادی داشته باشیم چرا که تنها حرکت جهادی، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و دولت سیزدهم مصمم به حرکت در مسیر جهادی است.

رئیس جمهور حوزه‌های علمیه را پشتوانه‌ای عظیم و قدرتمند برای نظام و انقلاب دانست.

وی گفت: ارتباط بین دولت و حوزه‌های علمیه بسیار لازم و ضروری است چرا که حوزه منشاء و خاستگاه انقلاب اسلامی است و در بصیرت افزایی جامعه نقش بی بدیلی داشته و دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا