اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

تفسیر «نورالقرآن» نگاه تازه ای به مسائل اجتماعی دارد

آستان بهارستان؛ مراسم رونمایی از کتاب تفسیر موضوعی «نورالقرآن» تالیف آیت الله العظمی شیخ محمد یعقوبی با حضور جمعی از شخصیت های برجسته حوزوی و فضلا در سالن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

تفسیر نورالقرآن نگاه تازه ای به مسائل اجتماعی دارد

در ابتدای این مراسم نماینده تام الاختیار و رئیس دفتر آیت الله العظمی یعقوبی در ایران ضمن تبریک آغاز سال نوی میلادی و تسلیت شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، به توصیف ابعاد مختلف کتاب تفسیر نورالقرآن به عنوان یکی از تفاسیر مهم قرآن کریم در حوزه مسائل و ارتباطات اجتماعی بشر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ قیس طایی افزود: روش آیت‌الله یعقوبی دراین اثر قرآنی حکایت از نگاه تازه‌ای دارد که در اثر تحول درونی به آن رسیده است و به اعتقاد بنده ایشان با دو نگاه عقلانی و الهامی به تفسیر موضوعی قرآن پرداخته است.

وی گفت: از نظر آیت الله العظمی یعقوبی اگر انسان بتواند با زبان و نگاه قرآن در حوزه روابط اجتماعی ارتباط برقرار کند، امکان رستگاری‌ خود و جامعه را فراهم می‌‌سازد.

پس از سخنان نماینده آیت الله العظمی یعقوبی در ایران، این کتاب توسط سه تن از اساتید سطح عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید مهدی حسینی درود

کتاب نورالقرآن به زبان های دیگر ترجمه شود

دبیر این نشست قرآنی نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به حضور فعال و اثرگذار حجت‌الاسلام والمسلمین طایی و نقش ایشان در احیاء آثار و توسعه فعالیت ها و خدمات گسترده دفتر آیت الله العظمی یعقوبی در ایران به توصیف بخش‌هایی از کتاب ارزشمند نورالقرآن پرداخت و گفت: آیت الله العظمی یعقوبی نگاهی نو و پژوهش محور به قرآن دارد و به ویژه با درکی که از مفهوم و جایگاه انسان پیدا کرده است، توانسته است وارد قلمرو انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی قرآن شود. بر این اساس مسئله‌‌ای که در تفکر آیت الله یعقوبی در ارتباط با قرآن اهمیت بسیار دارد همین انسان شناسی و توجه به روابط انسان‌ها با یکدیگر در عرصه‌ زندگی و اجتماع است.

استاد سیدمهدی حسینی دورود افزود: به اعتقاد بنده این اثر قرآنی ارزشمند از نیازهای جوامع امروزین به‌ویژه نسل جوان است که باید هرچه سریعتر به زبان فارسی و دیگر زبان‌های دنیای اسلام ترجمه و منتشر گردد..پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا