اخبار قم

آیت الله یعقوبی: نشر معارف دین بزرگترین راه نصرت خداوند است/ندای ایمان را با ابزارهای نوین به بشریت برسانیم

آستان بهارستان؛ آیت الله یعقوبی اظهار داشت: با تعظیم پیامبراکرم و اهل بیت علیهم السلام و مودت و نشر سیره آنان و دفاع از حق و اظهار مظلومیت آنها می توان دین خدا را یاری کرد.

آیت الله العظمی شیخ «محمد یعقوبی» روز پنج شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ مصادف با سوم جمادی الثانی ۱۴۴۳ ـ در جمع عزاداران فاطمی در نجف اشرف به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان با قرائت آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ (صف: ۱۴) اظهار داشتند: این دعوت خداوند از تمام مومنان است به اینکه خدا و پیامبر او را در نشر اسلام و دفاع از آن یاری دهید. این دعوت مایه شرافت انسان است و سبب تعالی او خواهد شد؛ چرا که خالق آسمان و زمین و کسی که امور ملکوت آنها را به دست دارد انسان را به یاری دعوت می کند تا انسان ها را تشویق کند چراکه شرط تحقق اجر، داشتن اخلاص در این مسیر است.

آیت الله یعقوبی افزودند: پیامبر اکرم (ص) نیز مانند حواریون، از اصحاب چندین بار یاری طلبید تا کار جهادی سازمان یافته استمرار داشته باشد، نخبگان امت تمکین کنند، اداره شئون امت ادامه یابد و خللی در امور آن ایجاد نشود. این آیه سوره صف تصریح می کند که نصرت مورد نظر، مشروط به آن است که برای خدا، در راه و اعتلای نام او و استواری دین باشد. پس نصرتی که از روی تعصب قومی یا برای حزب، شخصیت خاص یا هر عنوان دیگری باشد ارزشی ندارد. یاری طلبی خداوند از روی عجز و ضعف و نقص نیست چراکه خداوند خود را به قدرت و نیروی مطلق توصیف کرده است.

سخنرانی آیت الله یعقوبی

مراقبت از نفس مهمترین زمینه نصرت خداوند متعال است

ایشان درباره شیوه های یاری خدا اظهار داشتند: مراقبت از نفس مهمترین زمینه نصرت خداوند متعال است. خدا می فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، مراقب نفس خود باشید. از حضرت امیر المومنین (ع) نقل شده است که فرمود میدان اول نفس شماست پس قبل از حسابرسی به آن در روز قیامت، خود از آن حسابرسی کنید. شیوه دیگر نصرت و یاری خداوند، دعوت به ایمان و محبوب ساختن خدا نزد مردم با ذکر رحمت و کرم و احسان بی پایان اوست. خدا این فرصت را برای ما با بهترین و بزرگترین وسایل دعوت و تبلیغ و نشر از طریق برنامه های فنی کنونی فراهم آورده تا بتوانیم ندای ایمان را به میلیونها انسان از راه صفحات الکترونی و مجازی برسانیم.

سومین شیوه نصرت و یاری خدا، یاری فرستادگان و حجت های خداست

آیت الله یعقوبی ادامه دادند: سومین شیوه نصرت و یاری خدا، یاری فرستادگان و حجت های خداست. با تعظیم پیامبراکرم و اهل بیت علیهم السلام و مودت و نشر سیره آنان و دفاع از حق و اظهار مظلومیت آنها می توان دین خدا را یاری کرد. چهارمین شیوه، یاری خداوند از طریق حمایت از علمای عامل و مخلص برای خداوند و دین و امت است؛ چون علما ورثه پیامبران و ائمه اطهار (ع) و حاملان رسالت هستند.

سخنرانی آیت الله یعقوبی

ایشان همچنین گفتند: شیوه دیگر یاری خدا، نشر و معرفی دین خداوند و محبوب ساختن آن نزد مردم، هدایت مردم و راسخ کردن دین در دل مومنان و پاسخ به شبهات است؛ چرا که تبلیغ و دفاع از دین، بزرگترین راه نصرت خداوند متعال است. ششمین راه، تحقق عدالت اجتماعی و کرامت انسانی و آزادسازی انسان از زنجیر عبودیت طاغوت و مستکبران و رهایی از ظلم و انحراف و کمک به مستضعفان و محرومان است.

معظم له در پایان با اشاره به ضرورت برپایی شعائر اللهی، بر آباد و فعال کردن مساجد و حضور قرآن در زندگی امت تأکید کردند و اظهار داشتند: پیوستن به فعالیت های اجتماعی پربازده مانند اعمال خیرخواهانه، خدمت رسانی و بصیرت افزایی و فعالیت های علمی و فرهنگی و رعایت و شناسایی توانایی ها و ایجاد اشتغال و برآورده ساختن نیازها نیز از مواردی است که باید موارد اهتمام شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا