اخبار مهمکمیسیون کشاورزی

سامانه بازرگام فساد، رانت و انحصارگرایی ایجاد نکند

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اخیراً سازمان تعاون روستایی به منظور توزیع کالاهای اساسی و حذف دلال، سامانه بازرگام را به کارگیری کرده؛ اما این سامانه و پلتفرم نباید زمینه فساد، رانت و انحصارگرایی را ایجاد کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه  اظهار داشت: یکی از ایرادهای سامانه بازرگام را دسترسی نداشتن شهرهای کوچک به این سامانه عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های این سامانه برای مردم نقاط دوردست تبدیل به آرزو شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سازمان تعاون روستایی توانسته در تهران با وسعت بالا آن را عملیاتی کند؛ چرا نتوانسته در شهرهای کوچک و دوردست مانند بشاگرد و چابهار به اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی باید خیلی سریع و ظرف مدت دو هفته این سامانه را به سراسر کشور توسعه دهد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس  با بیان ویژگی های خوب وزیر جهاد کشاورزی از جمله داشتن ایده و ابتکار، گفت: هم‌اکنون هم وزیر جهادکشاورزی در دولت و در مقام اجرا می‌تواند آینده کشاورزی کشورمان را به خوبی رقم بزند البته به شریطی که تیم او همراه باشد.

انتقاد از تبعیض و رانت در توزیع کالاهای اساسی

حجت الاسلام آزادیخواه با انتقاد از تبعیض و رانت در توزیع کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: باید از دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای تجربه هم دعوت شود، زیرا وقتی سازمان تعاون روستایی فقط از یک پلتفرم استفاده می‌کند، قطعاً شائبه برانگیز است و باید این مشکل را سریع رفع کنند.

وی با اشاره به خبرهای بد مربوط به زعفران و خرید میوه شب عید در کشور، گفت: سازمان تعاون روستایی باید درباره قیمت خرید و فروش به خوبی عمل کند، اما این کار را نکرده و آقای قادری فر، رئیس این سازمان باید پاسخگو باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر تلاش جدی برای توزیع عادلانه و سراسری در کشور افزود: باید با رعایت استانداردهای قانون مناقصات عمومی، پلتفرم شرکتی که با قیمت کمتر و کارکرد بالاتر می‌تواند خدمات را ارائه کند، دیده و انتخاب شود و کمیسیون کشاورزی پیگیری و نظارت بیشتری خواهد کرد تا رضایت مردم در سراسر کشور حاصل شود.پایان پیام/۱۱۰

منبع:‌ فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا