اخبار قماخبار مهم

تفسیر جزء ۲۸ “محفوظ” نوشته آیت الله محفوظی منتشر شد

آستان بهارستان؛ کتاب تفسیر “محفوظ”، تفسیر روان جزء ۲۸ قرآن کریم نوشته مرجع اخلاق‌مدار آیت الله العظمی محفوظی به زیور طبع آراسته و منتشر شد.

یک پژوهشگر وکارشناس مسائل دینی گفت: کتاب تفسیر “محفوظ”، تفسیر روان جزء ۲۸ قرآن کریم نوشته مرجع اخلاق‌مدار آیت الله العظمی محفوظی به زیور طبع آراسته و منتشر شد.

سید مهدی حسینی دورود افزود: اگرچه مشرب آیت الله العظمی محفوظی فقهی و اصولی است و “کتاب‌الحج” وی نشان از تخصص فوق‌العاده ایشان در فقه و اصول دارد اما حضور مفاهیم اصیل قرآنی چون توحید، نبوت، امامت، تهذیب، تزکیه و… در آثار وی موج می‌زند.

آیت الله محفوظی مورد تکریم طیف های محتلف است

وی تصریح کرد: این‌که آیت الله محفوظی از طرف طیف‌های مختلف علمی و فکری مورد تکریم قرار می‌گیرد و همچنان محبوب و محترم است از این روست که مفاهیم جامعه ساز و انسان ساز قرآن کریم را جدی گرفته‌ و سلوک علمی و عملی  خود را بر این  اساس پیش برده است.

وی بیان کرد: تفسیر محفوظ به آیات مختصر بیست و هشتمین جزء قرآن کریم و سوره‌های مبارکه؛ مجادله، حشر، ممتحنه، صف، جمعه، منافقون، تغابن، طلاق و تحریم پرداخته است.

حسینی دورود گفت: آیت الله محفوظی در این نگاشته ارزشمند نخست واژگان پیچیده را به فارسی برگردانده و سپس با ذکر شأن نزول آیات، با استفاده از آراء مفسران بنام شیعه و سنی، چون طبرسی، صاحب مجمع‌ البیان، جوامع الجامع فخر رازی، نگارنده تفسیر مفاتیح الغیب مشهور به تفسیر کبیر، فیض کاشانی مولف تفسیر صافی، مراغی صاحب تفسیر مشهور به تفسیر مراغی، سید قطب مولف کتاب تفسیر فی ظلال القرآن و سرانجام علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، اقدام به تفسیر آیات نورانی قرآن مجید کرده است.

وی اظهارداشت: سلیس و روان بودن، اجتناب از حواشی و مقدمات طولانی، استفاده از تفاسیر شیعه و سنی، بهره گیری از تفاسیر قدما و تفاسیر به روز همچون تفاسیر مراغی و المیزان، از ویژگی‌های خاص اثر مزبور است و برای  مبلغان و معلمان دینی بسیار مفید‌ است.

این نویسنده علوم قرآنی افزود: یکی دیگر از امتیازات تفسیر محفوظ این است که ابتدا نویسنده مباحث خود را در کلاس درس و در معرض دید اهل علم و فضل قرار داده و سپس آن را منتشر نموده است.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا