اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

مدیرکل بنیاد شهید در پاسخ به خبرنگار ما: رایزنی برای مسکن و خودروی جانبازان/۲۲ برنامه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

آستان بهارستان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا ۲۲ عنوان برنامه مختلف از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارائه و اجرایی می شود.

رایزنی برای مسکن و خودروی جانبازان

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با تامین مسکن جانبازان گفت: به دلیل آماده نبودن زمین های قابل واگذاری یک مقداری کند پیش رفته است. فکر می کنم خیلی طولی نکشد که ما بتوانیم تعداد زیادی از جانبازانی که قانون برای آنان مسکن تعریف کرده را خانه دار کنیم. به عنوان مثال بتوان زمین به صورت سه نفر یک قطعه، واحدهای اجتماعی و استفاده از مسکن ملی و امکانات دیگر دستگاه ها بشود در خدمت این عزیزان باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان در مورد مناسب سازی خودروی جانبازان نیز گفت: مناسب سازی خودرو در بودجه ۱۴۰۱ برای جانبازان ۷۰ درصد بخصوص قطع نخاعی ها پیش بینی شده است. البته باید مشکل خودروی جانبازان برطرف می شد. منتهی با نوسان قیمت ها مشکل حل نشد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده مشکل برطرف شود یا شش ماهه اول به محض اینکه بودجه آن را ابلاغ کنند. با ایران خودرو و سایپا حتی با نمایندگی های خودروهای خارجی وارداتی رایزنی کردیم.

۱۲هزار جانباز  شش هزار شهید در قم

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی براینکه چه تعداد جانباز در قم داریم؟ گفت: ۱۲هزار جانباز شش هزار شهید در قم وجود دارد.

وی در این نشست که به منظور تبیین برنامه های روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، گفت: این برنامه ها از روز ۱۶ اسفند مصادف با میلاد قمر بنی هاشم (ع) و مراسم دیدار با علمداران حماسه جانبازان سرافراز استان و دیدار با جانبازان نخبه، اساتید حوزه و دانشگاه آغاز و تا روز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا به فرمان حضرت امام ادامه دارد.

حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: در این ایام دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران از سوی مدیران بنیاد شهید و مدیران دستگاه‌های استان، تماس تلفنی خادمان شهدا با خانواده ها، تکریم بازماندگان شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: ۴۵۰ نفر شهید مدافع حرم و ۴۸ جانباز نخاعی در قم داریم.

ایثار خانواده های شهدا با اهدای خون

وی اضافه‌ کرد: کاشت ۶۰۰۰هزار نهال به نام ۶۰۰۰ شهید استان قم، فراخوان اهدای خون هر نفر به نام و یاد یک شهید، ایجاد یادمان شهدا، گردهمایی پرسنل و تکریم خادمان شهدا بخش دیگری از برنامه های بزرگداشت روز شهداست.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار شهادت عنوان کرد: نشست با ائمه جمعه طی روز گذشته با هدف حضور مسئولان بنیاد در بخش ها به عنوان سخنران قبل از خطبه ها و اشاره به روز بزرگداشت شهدا در خطبه های نماز جمعه برگزار شد.

وی ادامه داد: دیدار با مراجع و علمای عظام و مسئولان استان به منظور ارائه عملکرد یک ساله در سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل بخشی دیگر از برنامه‌های این ایام است.

حجت الاسلام هنرمند افزود: برگزاری مسابقات ورزشی ویژه ایثارگران، مسابقات فوتسال چند جانبه فرزندان شهدا، ایثارگران و پرسنل بنیاد، همایش دشت پیمایی و اجرای مراسم تجلیل از مدال آوران ورزشی ملی و بین المللی از دیگر برنامه هاست.

وی ادامه داد: همچنین اجرای تئاتر خیابانی، نورافشانی در شب ۲۲ اسفند در گلزار شهدا و ایجاد فضای تبلیغ در سطح شهر از دیگر برنامه هایی است که برای گرامیداشت این ایام می توان به آن اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خاطر نشان کرد: هرچه زمان می‌گذرد و ما شاهد اتفاقات مختلف در دنیا و منطقه هستیم، بیشتر به رشادت ها و جانفشانی شهدا و ایثارگران در پایداری و استقامت و گذشت از جان برای حفظ ارزش‌ها در برابر دشمنان متجاوز می‌رسیم، ملت غیور ایران، رزمندگان اسلام، شهدا، جانبازان و آزادگان با ایستادگی خود و خانواده معظم شهدا و ایثارگران با صبر و بردباری و ایثار باعث شدند تا انقلاب اسلامی در مقابل چشمان حیرت زده دنیا به پیروزی برسد و استمرار یابد و در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز هرچه در مسیر خدمت به این عزیزان گام برداریم در برابر مقام ایثار و صبر اندک است.

۷۰ میلیارد ریال در سفر هیات دولت برای ساماندهی گلزارهای شهدای قم مصوب شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان قم ۷۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدای این استان مصوب شد و تاکنون ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

حجت الاسلام هنرمند تاکیدکرد: اکنون شاهد اقدامات هماهنگ و منسجم حوزه های مختلف مدیریت شهری با دستگاه‌های اجرایی در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، امروز آنچه از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان شاهد هستیم حاصل این انسجام و هماهنگی همه دستگاه فرهنگی و سایر دستگاه‌های دغدغه مند در امر نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در مبلمان‌شهری، نصب سردیس های شهدا که در این ایام رونمایی از ۱۰ سردیس دیگر را شاهد خواهیم بود، نامگذاری کوچه ها و معابر شهری نشانه همراهی خوب شهرداری و سایر مجموعه ها در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

در این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به سوالات خبرنگاران پیرامون برگزاری کمیسیون های پزشکی و پرستاری و بروز رسانی پرونده ها، ساماندهی گلزارهای شهدا، پیشرفت بیش از ۹۰ درصد مجتمع توانبخشی ایثار، نشست‌های مختلف با بیمه دی به منظور رسیدگی به بحث دارو و درمان و پرداخت بخش عمده ای از بدهی ها در این راستا، پیگیری آسایشگاه برای جانبازان قطع نخاع در استان و پیگیری مجدانه برای واگذاری زمین در راستای حل مشکل مسکن جامعه ایثارگر پاسخ داد.

۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نام‌گذاری شده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا