اخبار پوششی و تولیدی قماخبار عمومیاخبار قماخبار مهم

رئیس سابق شورای شهر تهران: امثال آیت الله یعقوبی پتانسیل ایجاد وحدت بین شیعیان را دارند

آستان بهارستان؛ رئیس سابق شورای شهر تهران در بازدید از غرفه انتشارات «دارالصادقین» که ۱۲۰ اثر مکتوب و دیجیتال آیت الله العظمی شیخ محمد یعقوبی را در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نمایش گذاشته گفت: امثال آیت الله یعقوبی پتانسیل ایجاد وحدت بین شیعیان را دارند.

مهندس محسن هاشمی درخصوص وحدت جهان اسلام بخصوص شیعیان اظهارداشت: انسجام همه مسلمانان جهان بخصوص شیعیان بحث بسیار مهمی است که متاسفانه جهان اسلام از این جهت دچار ضعف است و هنوز آن انسجام لازم بین مسلمانان ایجاد نشده که بتوانند به صورت متحد باعث توسعه دین اسلام و هم باعث پیشرفت خود مسلمانان شود.

وی افزود: مدینه فاضله جهانی باید از میان مسلمانان ایجاد شود نه اینکه همیشه دنبال الگوبرداری از شهرها و کشورهای غربی باشیم و بگوییم که ایران باید ژاپن اسلامی شود.

وی اظهارداشت: در ساخت مدینه فاضله علمای دین اولین نقش را دارند و از اهمیت والایی برخوردار هستند و خداوند از آنان به عنوان صدیقین یاد می کند.

مراجع با تسلط بر علم روز و پویایی فقه اسلام را سربلند خواهند کرد

وی اظهارکرد: علمای دین خواص تاثیرگذار جامعه هستند و همچنان که تبعیت از این بزرگواران برای شیعیان واجب است و هر فردی در دنیای شیعه مرجع تقلیدی برای خود انتخاب و از آن تبعیت می کند ان شاءالله که مراجع هم با تسلط بر علم روز و پویایی فقه بتوانند اسلام را بخصوص شیعه را در دنیا سربلند کنند که افرادی مانند آیت الله یعقوبی چنین پتانسیل هایی دارند.

محسن هاشمی رئیس سابق شورای شهر تهران

فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بنده آیت الله یعقوبی را از نزدیک ندیدم اما شنیدم ایشان هم به فکر اتحاد بین شیعیان و هم به دنبال اتحاد بین مسلمانان هستند و سعی ایشان بر این است که تا می توانیم اختلافات را کنار بگذاریم و همه در یک جهت برای اعتلای جهان اسلام تلاش کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه اتحاد شیعیان هم دچار مشکل شده و امیدوارم این امر توسط بزرگانی چون آیت الله یعقوبی محقق شود.

هاشمی تاکید مرد: مهمترین موضوعی که امروز جهان اسلام و بخصوص جهان شیعه با آن مواجه است نگاه جهان به شیعه است.

وی افزود: در گذشته تا این حد نگاه جهانیان به شیعیان نبود با انقلاب اسلامی ایران و اتفاقی که در لبنان، عراق، یمن و برخی نقاط جهان افتاد شیعه بروز بسیار بالایی پیدا کرده؛ به صورتی که نگاه ها را به خود جذب کرده است.

وی ادامه داد: هر چه توسط فقهای دین این ارجحیت اتحاد بین مسلمانان و شیعه ترویج شود بخصوص از طرف بزرگان امثال آیت الله یعقوبی به نظر می آید که ما پیشرفت بهتری می توانیم داشته باشیم و مسیر برای ساخت یک مدینه فاضله از سوی شیعیان هموار خواهد شد.

****

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان عموم علاقمندان است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا