اخبار مهمکمیسیون بهداشت

بخش خصوصی برای ارائه خدمت به بیماران مناطق کم برخوردار انگیزه‌ای ندارد

آستان بهارستان؛ نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: بخش خصوصی برای ارائه خدمت به بیماران مناطق کم برخوردار انگیزه‌ای ندارد چرا که بخش خصوصی از ارائه خدمت هدف اقتصادی دارد ولی در بخش دولتی هیچ گونه نگاه اقتصادی برای ارائه خدمت وجود ندارد.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در مورد فرسودگی ۵۰هزار تخت بیمارستانی گفت: اکنون بخش اعظم تخت‌های بیمارستانی ما مربوط به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است و بیش از ۷۰ درصد امور مربوط به بستری بیماران با توجه به وظیفه حاکمیتی در بخش دولتی انجام می‌شود.

وی افزود: امروز یک بیمار برای جراحی قلب در بیمارستان خصوصی با ۱۵ روز بستری باید ۱۲۵ میلیون تومان پرداخت کند و همین عمل در بیمارستان دولتی ۱۲ میلیون تومان است.

میرمحمدی میبدی افزود: بخش خصوصی حاضر نیست برای خصوصی شدن در بسیاری از بخش‌های بیمارستانی ورود کند و بیشتر در کلانشهر سرمایه گذاری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی بیمارستان‌ها و تحویل بیمارستان‌ها به بخش خصوصی برای اداره کردن در سیستم دولتی با تعرفه دولتی امکان پذیر نیست بیان داشت: برخی از بخش‌های بیمارستانی اعم از بخش عفونی، داخلی و اطفال که هزینه بر نیست برای بخش خصوصی صرفه ندارد.

*** بیماران با انواع ترفند‌ها به بخش خصوصی ارجاع می‌شوند

میرمحمدی میبدی تصریح کرد: در سیستم درمانی حق انتخاب با بیمار نیست و بسیاری از بیماران را با انواع ترفند‌ها از بخش دولتی به بخش خصوصی ارجاع می‌دهند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: این بیان که می‌گویند توسعه بخش خصوصی می‌تواند کمک کننده و عصای دست بخش دولتی باشد درست نیست و نمونه بارز آن را در موضوع کرونا شاهد بودیم که بخش خصوصی کمک کننده نبود، و در پایان کرونا با انواع تهدید و فشار قوه قهریه ورود کردند، چرا که انگیزه‌ای برای بخش خصوصی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا