اخبار مهمکمیسیون کشاورزی

آقای رئیسی! گرانی‌ها دمار مردم را درآورده؛ برای کنترل تورم تدبیر جدی کنید

آستان بهارستان؛ تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز در قالب تذکر و نطق میان دستور به رئیس‌جمهور از دولت سیزدهم خواستند برای مسئله گرانی‌ها و افزایش بیش از پیش تورم رسیدگی و تدبیر جدی کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از گرانی‌ها گفت: ما دیگر نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم. انتظار داریم همه ارکان دولت بسیج شده و به داد مردم برسند.

احد آزادیخواه در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز گفت: تورم و گرانی درحال شکستن کمر بسیاری از مردم است، قرار نبود مردمی سازی یارانه‌ها با این حجم از تورم غیرقابل انکار برابر باشد.طبق برنامه باید کالابرگ به دست مردم می‌رسید که این اتفاق هنوز محقق نشده و انگار در ماه آینده نیز رخ نمی‌دهد، همچنین قرار بود ۷ قلم کالا افزایش قیمت داشته باشد و با کالابرگ جبران شود، اما درحال حاضر ۷۰۰ قلم کالا گران شده است؛ ما دیگر نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم، انتظار داریم همه ارکان دولت بسیج شده و به داد مردم برسند.

نماینده مهریز و بافق در مجلس هم خطاب به مسئولین کشور گفت: با توصیه و سفارش مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.
صباغیان درباره گراین‌ها خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز گرانی درحال خرد کردن استخوان‌های نحیف خانواده‌های ضعیف و حتی متوسط است. امری که هرگز مسئولین و کسانی که حقوق و پرداخت مناسب دارند درک نخواهند کرد.

صباغیان خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: آقای رئیسی و مسئولین اقتصادی؛ گرانی‌ها دمار مردم را درآورده است، شما در برنامه‌های خود وعده وضعیت بهتر اقتصادی را داده اید و با این شعار انتخاب شدید، امروز وضعیت اقتصادی مردم بدتر شده است و هر روز شاهد بالارفتن قیمت ارز، طلا، قیمت خوراکی‌ها و کالا‌ها هستیم. اگر این گرانی‌ها موقتی است و با مردم صحبت کنید و زمان مشخص کنید و آینده را برای مردم تشریح کنید. تا گرگ‌ها و سلطان‌های شکر، مرغ، روغن و فولاد و … مجازات نشوند؛ مبارزه با فساد، اختلاس و گرانی در جایگاه حرف باقی می‌ماند.

نماینده علی آباد کتول هم با انتقاد از تصمیم هیات رئیسه مبنی بر غیرعلنی کردن جلسه با حضور وزرا، ادامه داد: چرا با وجود اینکه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی در جلسه حضور داشتند جلسه غیرعلنی برگزار شد. ما صدای مردم هستیم و از دولت با رای اعتماد خود حمایت کردیم چرا باید جلسات به صورت غیرعلنی برگزار شود.

رحمت‌الله نوروزی تصریح کرد: مردم باید در جریان امور قرار گیرند، امروز همه چیز گران شده و ۴۰۰ قلم کالا افزایش قیمت داشته است. امروز فشار روی بازنشستگان، کارمندان، کارگران و اقشار آسیب پذیر است.

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند که جلوی وزرا حرف خود را بزنیم، گفت: مردم با پیامک مطالبه خود را به ما عنوان کردند و می‌خواهند صدای آن‌ها باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: با این وجود عنوان شده که قیمت روغن مجددا ۱۷ درصد گران‌تر خواهد شد و مردم باید بدانند نمایندگان و خادمان ملت با وجود اینکه تعامل با دولت دارند، اما صدای آن‌ها هستند و نظرات خود را به صورت شفاف بیان خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه ۲ هفته تمام در حوزه انتخابیه بودیم و صدای مردم را شنیدیم، گفت: جوجه ریزی استان گلستان که حدود ۵۰۰ تن است و میدان بهمن تهران را تامین می‌کند امروز دچار کاهش تولید شده و این موضوع به چرخه تولید مواد غذایی آسیب می‌زند.

 

پاک مهر نماینده بجنورد نیز در تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت مایحتاج عمومی مردم و بازنگری در دهک بندی‌ها را ضروری دانست.

 

رجایی نماینده لنجان هم در نطق میان دستور با بیان اینکه مبارزه با گرانی و تورم در کنار تامین به موقع و دسترسی کالا‌های اساسی از مهمترین دغدغه‌های مردم است، گفت: مردم در تحمل گرانی و تورم در فشار طاقت فرسایی قرار گرفته‌اند؛ جراحی به موقع اقتصادی یک شمشیر دولبه است اگر به درستی اجرا شود؛ اقتصاد کشور نجات خواهد یافت در غیر این صورت آسیب جدی به مردم وارد خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون عمران هم با بیان اینکه دولت با صحبت نکردن با مردم، نیرو‌های امنیتی و روحانیت را به زحمت انداخته است، می‌گوید: متاسفانه دولت مجلس را هم به زحمت انداخته و نمایندگان درحال حاضر نمی‌دانند که چه رفتاری باید داشته باشند.

علیرضا پاک فطرت افزود: اگر کشور و سازمان برنامه از بودجه مناسبی برخوردار نیست و پول در اختیار ندارد با مردم به صورت واضح سخن بگوید.

نماینده شیراز با اشاره به اینکه در صورتی‌که عبدالملکی نتواند پاسخ مناسبی به بازنشستگان بدهد به عنوان نخستین نماینده استیضاح وی را در مجلس آغاز خواهم کرد، اضافه کرد: ذکر این نکته ضروری است که نمایندگان بیش از این نمی‌توانند با دولت مدارا کنند و به رئیس سازمان برنامه و بودجه هم تذکر می‌دهم که در صورتی‌که در پرداخت حقوق‌ها با مشکل مواجه است به صورت مستقیم با مردم سخن بگوید.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه مدیران باید با درک صحیح از شرایط زمانی و اقتصادی وضعیت را بسنجند، ادامه داد: قطعا مدیران باید با نگاهی با سیاست‌های جهانی و اتفاقات پیرامون کشور اقدامات مناسبی انجام دهد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه دولت باید به اعتراضات مردم و تذکرات نمایندگان توجه ویژه‌ای داشته باشد افزود: افرادی که به حق و حقوقشان معترضند درصدی از مردم هستند که دولت باید به صدای این افراد به دقت گوش کند.

 

نماینده اردبیل نیز گفت: رهاشدگی در شرایط کنونی بعد از توزیع یارانه‌ها قابل قبول نیست چرا که مردم توان خرید خود را از دست داده‌اند.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: قرار بود تنها قیمت چهار قلم کالا افزایش پیدا کند، اما این افزایش قیمت در سایر کالا‌ها نیز تاثیرگذار بوده و به نوعی کنترل قیمت‌ها دچار سوء مدیریت شده است.

بدری اضافه کرد: در جراحی اقتصادی باید قبل، حین و بعد از جراحی مراقبت‌های فوری انجام شود تا این جراحی منجر به عوارض ناخوشایند نشود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا