اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمکمیسیون سیاسی

حجت الاسلام ذوالنور:محتوای رسانه های کشور راستی آزمایی نمی شوند/فضای مجازی کنترل ندارد

آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ممیزی، ارزیابی، سنجش و راستی سنجی در بسیاری از فضا و رسانه های الکترونیک کشور نداریم و امروز فضای مجازی ایران کنترل ندارد و سوءگیری های سیاسی، حب وبغض های سیاسی پشت پرده، غذای مطبوعات و رسانه ها را آلوده می کند.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور تولیت آستان حضرت معصومه(س)، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، نماینده های استان قم در مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاون استاندار و دیگر مسئولان و اصحاب رسانه قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری دراین مراسم با تسلیت شهادت امام پنجم شیعیان گفت: امام محمد باقر علیه السلام در عرصه های علمی که تنش سیاسی کمتری داشت و فهم حکومت آن زمان، به آن نمی رسید اقدام به شکافتن علوم کردند و در دوران خفقان و فشار مکتب اهل بیت سلام الله را حفظ و به ما رساندند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلف و اصحاب رسانه در حفظ مکتب اهل بیت سلام الله رسالت سنگینی بر عهده دارند و هر رسانه ای از نظر دین، عقل و انسانیت قابل تقدیر نیست لذا اصحاب رسانه باید در چارچوب دین عمل کنند.
وی بیان کرد: همانگونه که طبق آیه قرآن هر شخص باید به غذای خود نگاه کند لذا انسان نسبت به غذای روح خود نباید بی تفاوت باشد.

نماینده مردم قم اظهارکرد: صاحب رسانه هایی که دین و انسانیت را متوجه نمی شوند محصول خوبی در اختیار مخاطبان قرار نمی دهند؛ عقل حکم می کند که از آن رسانه ها استفاده نکنیم.

وی در تفسیر حدیثی از یکی از معصومین گفت انسانی که کسی را گمراه کند گویا وی را کشته و انسانی که کسی را هدایت کند گویا وی را زنده کرده است.

وی تصریح کرد: همانگونه که اگر خوراک انسان آلوده باشد وی بیمار می شود اگر خوراک روح وی هم آلوده و توسط افراد بدون قدو و بند آماده شود مسموم کننده است.

راستی آزمایی از رسانه های کشور نداریم

حجت الاسلام ذالنوری گفت: ممیزی، ارزیابی، سنجش و راستی سنجی در بسیاری از فضا و رسانه های الکترونیک کشور نداریم و امروز فضای مجازی ایران کنترل ندارد و سوءگیری های سیاسی، حب وبغض های سیاسی پشت پرده، غذای مطبوعات و رسانه ها را آلوده می کند.

وی خطاب به اصحاب رسانه اظهارداشت: مراقب خوراک فکر مردم باشید رسالت سنگینی دارید که با تایید و مهر دین کار ما تهیه شود

تولیدات رسانه ای مطابق با استاندارد دینی باشد

وی گفت: هر مواد خوراکی باید استانداردهایی را داشته باشد؛ خوراک معنوی انسان هم باید طبق استاندار دینی و بر مبنای مصادیق متعالی و جهت تکامل و رسیدن به قله های پیشرفت باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همانگونه که به عنوان مثال داروها یک عوارضی دارد عوارض خوراک روح بد هم بر انسان تاثیرگذار منفی دارد.

خوراک رسانه بر پایه معنویت عرضه شود

وی گفت: علم بشر با تمام پیشرفت هایی که داشته است خطاهایی هم دارد که برخی سال ها بعد خود را نشان می دهد لذا نمی توان به آن اعتماد کامل داشت و تضمینی وجود ندارد که نظرات شخصی ما درست باشد پس خوراک فکری بر پایه معنویت باید به مردم ارائه شود و استانداردهای لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بدون اتکا به دین و بدون داشتن استاندارد دینی نمی توان خوراک فکری و روحی به مردم ارائه داد، تاکید کرد: اصحاب رسانه برای منافع سیاسی قلم نزنند و بزرگنمایی ها و کوچک نمایی ها را بر این اساس انجام ندهند.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه اتفاقات خوشایندی در حوزه اطلاع رسانی وجود ندارد، گفت: یک «تیتر» ممکن است مسیر زندگی یک شخص را تغییر دهد لذا افراد فهیم باید سر کار رسانه ها باشند و مطبوعات دینی باید حاکم باشد.

کار رسانه ها در دوران معاصر صرفا خبررسانی نیست

وی بیان کرد: کار رسانه ها در دوران معاصر صرفا خبررسانی نیست؛ باید دید چه خبری و به چه نحوی باید عرضه شود زیرا امروز جبهه استکبار همه ابزارها و امکانات خود را در جنکی تمام عیار به خدمت گرفته است.

وی با بیان اینکه هر نظام سیاسی سه ضلع دارد، گفت: ضلع اصلی و زیرساختی معرفتی، ضلع دوم سازه و چارچوب حکومت و ضلع سوم نظام های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی است.

نماینده مردم قم در مجلس اظهارداشت: در غرب و آمریکا لیبرالیسم، امپریالیسم و کاپیتالیسم نقش سازه را دارد که خروجی کار آنان هم بر این مبنا مشخص است.

وی افزود: در ایران ضلع معرفتی و پایه ای توحید و نظام سیاسی بر پایه ولایت فقیه است اما درخصوص موارد اقتصادی، فرهنگی و اطلاع رسانی باید گفت که خروجی ما تاکنون سبب آسیب به سازه بوده و گاهی رسانه های ما واداده و یا حتی به دشمن گرا می دهند در صورتی که همه باید منافع ملی را در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه رسالت سنگین خبررسانی را در برابر امواج طوفانی سنگین رسانه های معاند رسالت حفظ نظام اسلامی با عرق به دین و وطن و کمترین امکانات بر دوش می کشند که به سهم خود از همه تشکر می کنم.پایان پیام/۱۱۰

فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا