اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

وزیر فرهنگ: رویکرد دولت بر پایه آزادی قلم است/شادکامی ایرانیان بیش از ۷۰درصد

آستان بهارستان؛ وزیر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد نخست دولت انقلابی در حوزه آزادی قلم است، گفت: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم تاکنون به صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت داده شده است.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور تولیت آستان حضرت معصومه(س)، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، نماینده های استان قم در مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، معاون استاندار و دیگر مسئولان و اصحاب رسانه قم برگزار شد.

وی دراین مراسم با تاکید بر اینکه رویکرد نخست دولت انقلابی در حوزه آزادی قلم است، گفت: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم تاکنون به صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز فعالیت داده شده و سعی خود را بر حمایت از رسانه ها متمرکز کردیم که بتوانیم حیات خبرگزاری ها و مطبوعات را حفظ کنیم.

وی ابرازداشت: امیدوارم این جشنواره که در شهر خون و قیام برگزار شده منشاء گسترش و تولید محتوا در حوزه رسانه های دینی باشد.

تیراژ برخی روزنامه های کشور کمتر از ۲۰۰عدد

افزود: در اواخر دهه ۸۰ تیراژ برخی روزنامه ها تا مرز ۶۰۰ هزار رسید اما امروزه انتشار خبر از طریق فناوری های نوین پررونق است و فاصله رخداد و انتشار خبر به شدت کم شده و مطبوعات کاغذی در معرض کم فروغی قرار گرفته اند اما این به معنای حذف مطبوعات نیست و دراین دولت حمایت جدی از دو بخش رسانه های کاغذی و الکترونیک می شود.

هر چند تیراژ روزنامه ها به شدت کم شده و توزیع برخی روزنامه ها به ۲۰۰ عدد در روز نمی رسد اما بنای ما حمایت از دو بخش است و درخصوص حمایت از رسانه های مکتوب با دستور رییس جمهور کاغذ تامین می شود تا روزنامه ها در کنار رسانه های الکترونیک و با نگاه آزادی بیان و قلم به حیات خود ادامه دهند.

رسانه ها در راستای منافع ملی با هم هماهنگ شوند

وی گفت: رویکرد دوم این دولت این است که رسانه ها مجاب شوند که روی اصول مشترک در حمایت از منافع ملی با هم هم راستا باشند.

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که نماینده یک نظام توحیدی است و به همین دلیل هم مورد تهاجم گسترده رسانه های معاند دین قرار گرفته است؛ انتظار داریم که حداقل جبهه رسانه ای داخلی ما با هم هم راستا حرکت کنند.

رسانه های معاند راویان سیاه نمایی علیه ایران شده اند

تلاش دشمن و اصرار دشمنان نظام اسلامی ما این است که مردم ایران را ناامید و اوضاع را سیاه نمایی روایت کنند.

شادکامی مردم ایران بیش از ۷۰ درصد است

اسفندماه سال گذشته در جلسه فرهنگ عمومی جهاد دانشگاهی نتیجه نظرسنجی را ارائه داد که طبق آن شادکامی مردم ایران بیش از ۷۰ درصد بود؛ برخی گفتند این نظرسنجی درست نیست و آنان مجدد با همان جامعه آماری نظرسنجی را تکرار کردند و نتیجه نظرسنجی در اوایل تیرماه سال جاری دوباره تکرار شد دقیقا همان نتیجه درآمد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات هم یک نظرسنجی را انجام داد دقیقا مانند همین آمار بدست آمد، گفت: چرا برخی اصرار دارند بگویند مردم ایران از وضع موجود ناامید و در سیاهی و بحران زندگی می کنند؟

۹۰ درصد مردم ایران علاقمند به تعلقات مذهبی هستند

طبق این نظرسنجی بیش از ۹۰ درصد مردم نسبت به تعلقات مذهبی ابراز ارادت و علاقه کردند بیش از ۷۶ درصد اعلام کردند در مناسک دینی شرکت می کنند.

ناامید کردن مردم مهمترین هدف رسانه های معاند است

امروز ناامید کردن مردم مهمترین هدف رسانه های مزدور خارجی و نفوذی های داخلی است

روز تنفیذ آقای رئیسی، مقام معظم رهبری گفتند در جنگ رسانه ای قرار داریم و در دیدار بعد هم تاکید کردند که نیاز به بازسازی رسانه ای داریم و اشاره به جهاد تبیین کردند لذا دراین خصوص باید فعال شویم.

اسناد متعددی از مسئولان رسانه های مزدور به دست من رسیده که آنان با برنامه قصد ناامید کردن مردم را دارند.

وی گفت: اوایل تشکیل دولت سیزدهم عدد فوتی های کرونا در کشور بیش از ۷۰۰ نفر بود اما امروز در بیشترین روزهای هفته عدد فوتی کرونا در کشور صفر است و امروز دیگر کسی روایات از فوتی های زیاد در کشورهای دیگر و بخصوص در غرب نمی کند.

رسانه ها وظیفه سنگینی دارند و نباید اجازه دهیم دشمن در رسیدن به اهداف خود پیروز شود

وی با اشاره به اینکه رسانه دینی سابقه دیرینه ای در قم دارد، گفت: آیت الله صدر و آیت الله مصباح یزدی از پیشتازان رسانه های دینی بودند و آیت الله مکارم و سبحانی که در کسوت مرجعیت هستند و مرحوم خسروشاهی و سید محمود دعایی از فرزندان حوزه علمیه بودند که در رسانه قلم می زدند و بر ماست تا یادشان را گرامی داریم.پایان پیام/۱۱۰

فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا