اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

سرپرست سازمان فرهنگی-اجتماعی شهرداری:افتتاح دبیرخانه گردشگری مقاومت برای نخستین بار در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری سرپرست سازمان فرهنگی-اجتماعی ورزشی شهرداری قم به مناسبت سالروز ورود با برکت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به شهر قم مصادف با ۲۳ ماه ربیع الاول و “روز قم” در سالن جلسات شهید مولوی شهرداری برگزار شد.
سرپرست سازمان فرهنگی-اجتماعی-ورزشی شهرداری قم در این نشست با تشریح برنامه های ایام معصومیه(از ورود تا وفات حضرت معصومه سلام الله علیها) اظهارداشت: روز قم به دلیل ورود حضرت معصومه سلام الله علیها ثبت شده است که همه مردم باید از دلیل این نامگذاری مطلع شوند.
حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد افزود: شعار روز قم بر اساس مصادف شدن آن با برپایی کنگره شهدا در استان، در سایه کریمه نامگذاری شده است و برنامه “فصل شیدایی” هم که در این راستا هر شب اجرا می شود به شدت مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته و شهر را معطوف به خود کرده است.
وی ادامه داد: به دلیل وجود حضرت معصومه و عفیف بودن ایشان شعار «حجاب آرمان شهدای فاطمی” هم امسال انتخاب شده است.
وی گفت: امروز نمایشگاه گردشگری در نمایشگاه بین المللی قم افتتاح می شود که شهرداری در دو بخش صنایع دستی و خدمات در این نمایشگاه حضور دارد و ویژه برنامه روز قم هم روز ورود حضرت معصومه در نمایشگاه برپا می شود .

سرپرست سازمان فرهنگی-اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: زیباسازی و آذین بندی مسیر ورود کاروان حضرت معصومه و نورافشانی در میدان معصومیه و حرم و بیت النور به عهده شهرداری است.

وی گفت: در سال جاری برای نخستین بار زنگ روز قم چهارشنبه پیش رو در مدرسه شاهدخیابان سلامت به صدا درمی آید.

وی بیان کرد: امیدواریم همه ادارات، سازمان ها و نهادها پای کار بیایند در این سه سال که از نامگذاری روز قم می گذرد شهرداری و حرم پای کار بودند و آنچه که باید توسط ادارات قم انجام نشده است در صورتی که همه استان باید پای کار بیاید و روز قم پررنگ شود.

دبیرخانه گردشگری مقاومت برای نخستین بار در قم افتتاح می شود

حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد با بین اینکه قم هنر ظریب دادن به رویدادهای فرهنگی را دارد، گفت: دبیرخانه گردشگری مقاومت برای نخستین بار در قم افتتاح می شود که پل ارتباطی بین شهرهای مقاومت خیز کشور است.

وی با تاکید براینکه گردشگری مقاومت در قم می تواند شهرهای مقاومت اسلامی را کنار هم قرار دهد، تصریح کرد: اگر اقتصاد گردشگری هم مورد توجه قرار گیرد این اقدام ادامه دار می شود.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد گردشگری مقاومت در قم نشستی هم با حضور افراد مطرح فعال در بخش مقاومت برگزار و نمایشگاه گردشگری مقاومت هم برپا خواهد شد.
سرپرست سازمان فرهنگی-اجتماعی-ورزشی شهرداری قم گفت: المپیاد فرزندان انقلاب هم در این ایام است که از ظرفیت بسیج و کانون های مساجد استفاده می شود و پیش بینی می شود ۱۰ هزار شرکت کننده در آن حضور پیدا کنند؛ همچنین جشنواره قرآنی با همت سازمان و بسیج برگزار می شود و همه مردم می توانند در آن شرکت کنند.

 اجرای تئاتر در سایه کریمه در بوستان های مناطق هشتگانه قم

وی گفت: اجرای تئاتر در سایه کریمه در فضای باز به مدت ۱۰ روز در بوستان های مناطق هشتگانه قم، برپایی نمایشگاه فعالیت های سه سال گذشته شهرداری در کنارگذر خیابان شهدا، رونمایی از کتاب باغ پنبه، افتتاحیه خانه کشتی، استاندارد سازی و بازگشایی مجدد پیست اسکیت بوستان علوی، جشن دختران بهشتی با مشارکت آستانه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، فعال شدن مرکز مشاوره خانواده با مشارکت مرکز صدرا، فعال شدن خانه هنر پایداری و ادبیات دفاع مقدس در بوستان شهدای خیابان آذر و رویداد ملی ایده پردازی زیارت در این ایام انجام می شود زیرا باید هویت قم پررنگ شود.

وی افزود: در یکصدمین سال بازاحیای حوزه علمیه قم تفاهم نامه ای با رئیس میراث فرهنگی داشتیم تا موزه مراجع که مدتی است بسته شده است در اختیار ما قرار گیرد.

باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک محور گردشگری مقاومت تکمیل شود

حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد در پاسخ به خبرنگار ما مبنی براینکه محور گردشگری مقاومت قم کدام مکان ها است؟ گفت: حرم حضرت معصومه علیه السلام، گلزار شهدا، بیت امام راحل و موزه شهید زین الدین است.

وی افزود: تور گردشگری مقاومت برای دانش آموزان و دانشجویان برپا شده و  در یک سال بیش از چهار هزار نفر از خانه موزه شهید زین الدین بازدید کردند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که با توجه به اهمیت گردشگری مقاومت آیا نباید باغ موزه دفاع مقدس با سرعت بیشتری  تکمیل شود؟ اظهارداشت: اگر این مکان آماده بود یکی از محورهای مهم گردشگری مقاومت می شد؛ شهرداری دین خود را در قبال باغ موزه دفاع مقدس ایفا کرده است امید است سایر ارگان ها در این راستا وارد عمل شوند و هر چه سریع تر باغ موزه دفاع مقدس شکل بگیرد.

روز قم در تقویم ثبت شود

مدیر اداره گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم هم در این نشست اظهارداشت: ۲۰ شهر ایران به دلیل یک مناسبت یا شخص خاصی به نام آن شهر نامگذاری شده است و همه امکانات و سازمان های آن شهرها برای پررونق شدن و معرفی شهر خود و رونق اقتصاد و اشتغال بسیج شده اند.
حمید نادری افزود: شهر قم به میمنت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به نام شهرمان نامگذاری شده است لذا توقع می رود سازمان ها در اجرای برنامه ها بودجه لازم را جذب کنند و ثبت روز قم در تقویم ملی انجام شود و عناصر مومن و انقلابی در این نوع از گردشگری بکار گرفته شوند.

وی با تاکید براینکه قم به عنوان خواستگاه انقلاب و مقاومت باید نقش آفرینی کند، افزود: در این راستا باید هم افزایی بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: به دلیل ورود حضرت معصومه علیه السلام در قم،  میرزاکوچک خان در رشت، سید علی دلواری در بوشهر و حاج قاسم سلیمانی در کرمان این شهرها به نام شهرشان نامگذاری شده است.

نادری گفت: در عرصه بین المللی از رایزن های فرهنگی حاشیه خلیج فارس، آمریکای لاتین و جنوب آفریقا دعوت شده که شبکه گردشگری مقاومت داخلی به شبکه بین المللی متصل شود.

وی بیان کرد: برگزاری نشست ها و تورهای مقاومت، تهیه محتوای مناسب، همایش با حضور فعالان گردشگری جهت تبادل نظر و رونمایی از تدوین سند راهبردی گردشگری داخلی و بین الملل در این ایام انجام می شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا