اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قمدسته‌بندی نشده

ساخت ۶۰ فیلم، تالیف ۲۰۰ کتاب و اهدای دو هزار جهیزیه از دستاوردهای کنگره شهدای قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ساخت ۶۰ فیلم، تالیف ۲۰۰ کتاب و اهدای دو هزار جهیزیه را از جمله دستاورهای کنگره ملی شهدای قم برشمرد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری اجلاسیه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ مادران، همسران، دختران و خواهران ۱۳۰ بانوی شهیده استان قم به عنوان سومین اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم دراین نشست اظهارداشت: یکی از محورهای مهم جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهداست که لازم است رسانه ها مدیرانی را که در راه شهدا هستند و پیام آنان را منتقل می کنند را رصد و شناسایی کنند.

علی اکبر خوش گفتار مقدم گفت: کنگره ملی شهدا هشت اجلاسیه را در دستور کار داشت که تاکنون اجلاسیه شهدای نهضت مقاومت و اصناف برگزار شده و اجلاسیه زنان شهیده استان هم پنج شنبه ششم آبان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اجلاسیه جوانان، سنگرسازان بی سنگر، فرجاد، ارتش و اجلاسیه پایانی هم تا ۲۵ آبان ماه برگزار می شود.

روش شهدا در عمل بکار گرفته شود

وی بیان کرد: هدف و رسالت ما از برگزاری کنگره و اجلاسیه ها در حوزه شهدا برانگیختگی و توجه اجتماعی به شهدا است تا روش شهدا در عمل بکار گرفته شود و موضوع کلیدی کنگره توجه به خانواده شهداست.

ساخت ۶۰ فیلم و تالیف ۲۰۰ کتاب از برنامه های کنگره شهدای قم

خوش گفتار ابرازداشت: جشنواره فیلم با تهیه ۶۰ فیلم، جشنواره های سرود، عکس، شعر، خوشنویسی، ساخت سریال شهید زین الدین، انتشار ۲۰۰ کتاب از جمله کتاب خوشنویسی، کتاب خوشنویسی خط تحریری دانش آموزان قم پنج کتاب به صورت خط بریل برای روشندلان، ساخت سمفونی خط شکنان، تهیه بسته های معیشتی به نیازمندان، بازسازی خانه محرومان به نام شهدا از برنامه های کنگره ملی شهدا درقم است.

دو هزار جهیزیه به نام شهدا تقدیم زوج های نیازمند می شود

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا می شود، اظهارکرد: ۵۰۰ جهیزیه در روز ۱۵ آبان در ۵۰۰ خودروی نیسان همزمان به نمایش درمی آید که مسئولان دیگر نهادها هم ترغیب به این کار شوند.

وی گفت: تابلو خوشنویسی با سروده استاد مجاهدی به ابعاد ۵۰×۷۰ هم تهیه شده که تقدیم رهبر انقلاب می شود.

دیدار با چهار هزار خانواده شهید استان قم

این مسئول ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: تجلیل از برخی از شهدا مانند شهدای ارتش و بانوان شهیده دراین سال ها مورد غفلت و کم توجهی از سوی مسئولان قرار گرفته بود اما در راستای برگزاری کنگره دیدار با چهار هزار خانواده شهید استان قم انجام و هزار و۵۰۰ تابلو فرش تصویر شهدا به آنان اهدا شد.

از تمام مسئولان قم برای شرکت در مراسم های شهدا دعوت می کنیم

وی درپاسخ به خبرنگار آستان بهارستان مبنی براینکه چرا مسئولان قم در اجلاسیه های شهدا حضور پررنگی ندارند؟ اظهارداشت: از تمامی مسئولان، روسا و اساتید دانشگاه دعوت می کنیم دراین مراسم ها حضور داشته باشند.

خوش گفتار درپاسخ به این سوال ما که چرا برخی مسئولان برای عکس حضور داشتند، گفت: مسئولان استان بخصوص استاندار در کنار ما هستند اما دلیل اینکه برخی مدت کوتاهی در اجلاسیه شهدای اصناف حضور داشتند این بود که همزمان و بدون هماهنگی با ما سه یادواره کوچک مردمی برای شهدا برگزار و برخی به آن مراسم ها رفتند.

برپایی یادواره شهدای در تمام مدارس قم

وی بیان کرد: یادواره شهدا از سوی آموزش وپرورش استان قم ۱۴ آبان ماه در همه مدارس قم در یک ساعت برگزار می شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما نام کوچه های شهر را به نام شهدای مرد گذاشتیم اما پشت سر و پشتیبان هر مردی برای جهاد و شهادت مادر، همسر یا خواهر شهید بوده و آنان راه شهدا را ادامه دادند.

وی درخصوص تاثیر برگزاری کنگره شهدا در اصلاح جامعه نیز اظهارداشت: برای ایجاد، حفظ و حرکت در راه ارزش ها باید گروهی از هیات علمی دانشگاه ها و علما و اهل فن و بزرگان فراخوانی مبنی بر راهکارهای اثرگذاری کنگره ها بر متن جامعه را ارائه دهند تا خروجی و نتیجه کاربردی از برپایی کنگره شهدا حاصل شود.

وی درخصوص تجمعات اخیر درخصوص بی حجابی نیز گفت: تعداد محدودی که روسری خود را (پس از فوت مهسا امینی) برداشتند، قبل از این حادثه هم اعتقادی به حجاب نداشتند اما همین تعداد محدود هم باید با زبان نرم علمی و استدلالی جذب شوند؛ نباید آنان را رها یا حذف کرد که این مهم نیازمند اقدامات فرهنگی از سوی همه مردم و اقشار و گروه ها است.

این مدرس دانشگاه گفت: کنگره ملی شهدا پنج سال آینده دوباره در قم برگزار خواهد شد که باید ارزیابی این کنگره را برای آن زمان داشته باشیم و متناسب با شرایط روز اقدامات جدیدی را ارائه دهیم.

تماشای فصل شیدایی در قم رکورد شکست

وی درمورد استقبال مردم قم از برنامه فصل شیدایی که اخیرا در قم برگزار شد نیز گفت: مردم قم رکورد تماشای برنامه فصل شیدایی را حتی در میان شهرهای بزرگ کشور شکستند.

وی ادامه داد: برای این برنامه هفت هزار صندلی چیده شده بود اما مردم زیادی دو ساعت روی پا می ایستادند و نمایش را تماشا می کردند و بیش از ۱۳۵ هزار نفر در ۱۸ روز این برنامه را مشاهده کردند که نشان داد پیام شهدا را باید با ابزارها  و روش های مختلف از جمله زبان هنر به مردم منتقل کرد.

اجلاسیه ۱۳۰ بانوی شهید استان قم

قم ۸۴ جانباز خانم دارد

دبیر کمیته بانوان شهید کنگره ملی شهدای استان قم هم دراین نشست اظهارداشت: کمیته امور بانوان کنگره شهدای قم با مسئولیت جامعه الزهرا سلام الله علیها و با هدف ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل شده است.

زینب فرخ افزود: اجلاسیه ۱۳۰ شهید قم با هدف تجلیل از خانواده بناوان شهیده استان برگزار می شود که در میان آنان چهار شهید انقلاب، یک بانوی آزاده، ۸۴ جانباز، هفت شهید برائت از مشرکین سفر حج تمتع، ۶۸ کودک و تعدادی مبلغ و معلم است.

تالیف ۱۳ عنوان کتاب در مورد بانوان شهیده قم

وی ابرازداشت: تولید آثار فاخر از جمله تالیف ۱۳ عنوان کتاب، دیدار با خانواده شهدا، ۱۵۰ مقاله، ایجاد کارگروه های هنری و رسانه ای، برگزاری نشست های علمی و فرهنگی، رونمایی از تمبر یادبود زنان شهیده، تولید مستند، برگزاری مسابقات و ایجاد صندوق های قرض الحسنه با نام شهدا از جمله برنامه های اجلاسیه بانوان شهید قم است.

اجلاسیه ۱۳۰ بانوی شهیده قم برگزار می شود

مسئول بانوان استان قم در جامعه الزهرا(س) گفت: اجلاسیه بانوان شهید استان قم ساعت ۹ صبح در تالار مقاومت اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار و سردار قریشی جانشین بسیج مستضعفین و دکتر بیابانی مسئول بسیج زنان کشور از سخنرانان این مراسم هستند و تجلیل از خانواده شهید زاهدلویی به عنوان شهید امنیت از جمله برنامه های این اجلاسیه است.

ویژه نامه اجلاسیه زنان شهیده استان قم منتشر می شود

حجت الاسلام والمسلمین هادی اندیشه جانشین رئیس کنگره بانوان شهید استان قم نیز دراین جلسه اظهارداشت: ویژه نامه ای به عنوان سند علمی در ۲۶ آبان منتشر خواهد شد که مجموعه اقدامات، معرفی زنان شهیده و مقالات از جمله بخش های آن است.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا