اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نشست خبری همایش بین المللی سیره امام حسن عسگری(ع) در قم برگزار شد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری همایش بین المللی سیره و زمانه امام حسن عسگری(ع) با حضور رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) دراین نشست اظهارداشت: همایش سیره امام حسن عسگری(ع) در ادامه سلسله همایش هایی است که در انجمن تاریخ پژوهان با همکاری دفتر تبلیغات برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری افزود: اساتید در نتیجه همایش ها تاکید داشتند که در خصوص برخی ائمه که کمتر کار شده همایشی برگزار و فعالیت بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: در نتیجه تبادل نظرهای انجام شده به نتیجه رسیدیم که به سه دلیل در مورد ابناءالرضا (امام جواد، امام هادی و امام حسن عسگری سلام الله علیها) کار را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: نخست اینکه در مورد ابناء الرضا(ع) کمتر کار شده بود و دوم اینکه دوران این سه بزرگوار از مهمترین و حساس ترین دوران ائمه هست زیرا ورود فرقه های انحرافی فراوان و محدودیت امامان زیاد بوده است و سوم اینکه زمان این سه امام متصل به غیبت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه است و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دریافت بیش از ۱۰۰ مقاله درباره زندگانی امام حسن عسگری(ع)

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) گفت: ابتدا همایش امام جواد سلام الله علیها برگزار و ۱۰۰ مقاله دریافت و سه جلد کتاب منتشر شد و سپس چهار جلد کتاب در مورد امام هادی(ع) تالیف شد.

وی اظهارداشت: با فراخوان مقاله در مورد امام حسن عسگری(ع) بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده که تاکنون ۵۰ مقاله پذیرفته شده است.

نیازمند الگوی زندگی ائمه در جامعه هستیم

وی با تاکید براینکه نحوه زندگانی ائمه الگوی مناسبی برای جامعه است، گفت: ما زندگی ائمه(س) را به صورت الگو و متناسب با شرایط و مقتضیات جامعه به مردم ارائه نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری افزود: یکی از مهمترین مشکلات جامعه ما نداشتن الگوی مناسب است که با ارائه الگویی از سیره و زندگانی ائمه بسیاری از مشکلات و بحران های جامعه برطرف می شود.

وی تصریح کرد: اگر هرکس در هر جایگاهی است به وظایف خود عمل کند و سبک زندگی ائمه را در زندگی خود بکار ببرد و در جامعه نهادینه و یا حداقل ترویج کند جامعه اصلاح می شود.

این همایش روز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه همزمان با میلاد امام حسن عسگری(ع) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر برگزار خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا