اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

یادواره شهدا در تمام مدارس استان قم برگزار می شود

آستان بهارستان؛ نشست خبری یادواره شهدای مدارس قم در راستای برنامه های کنگره ملی شهدای استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مشاور فرهنگی کنگره شهدا برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این نشست اظهارداشت: یادواره‌ ۶۰۹۰ شهید استان قم ۱۴ آبان ماه ویژه دانش‌آموزان به صورت همزمان در تمام مدارس استان در دو شیفت صبح و عصر برگزار می‌شود.

علیرضا رحیمی افزود: به این منظور ۴۰۰ روایتگر ایثار و شهادت در شیفت صبح و عصر در مدارس استان حضور می یابند.

وی با بیان این که در دوران جنگ تحمیلی تعداد زیادی از مدارس کشور مورد حمله بمب باران دشمن قرار گرفتند و در یک لحظه تعداد بسیاری از دانش آموزان و معلمان به شهادت رسیدند، افزود: آموزش و پرورش استان قم این افتخار را دارد که حدود ۹۰۰ دانش آموز و ۱۰۰ معلم شهید دارد لذا بیشترین شهید در بین سایر دستگاه های دولتی متعلق به آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف و محوریت‌های فعالیت نظام آموزش و پرورش کشور است که در شرایط موجود جامعه باید بیشتر به آن توجه کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با شهدا انس بیشتری بگیرند، ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه ما است و ما باید شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت را بیشتر به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

وی گفت: مسابقه خوش‌نویسی وصیت‌نامه شهدا، شعر، دل نوشته و نامه دانش‌آموزان برای شهدا، مزین کردن نام کلاس به نام شهدا و حضور پیکر شهدای گمنام از جمله فعالیت‌های مدارس از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بوده‌است.

وی گفت: به مدیران مدارس اعلام کردیم که هر مدرسه‌ای فضای برگزاری یادواره شهدا را ندارد می تواند از مساجد محل استفاده کند.

رحیمی افزود: فردا همزمان با ۱۳ آبان نیز حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان علیه استکبار جهانی در راهپیمایی را خواهیم داشت.

دیدار از ۲۴۰ هانواده شهید دانش آموز

رییس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز دراین نشست اظهارداشت: شهدای دانش آموز استان قم نزدیک به هزار نفر بوده اند و یک ششم شهدای استان را به خود اختصاص می دهند.

مهدی خادمی جمکرانی افزود: هم اکنون ۴۰۰ فرزند شهید و۶۰۰ رزمنده دفاع مقدس به ‌عنوان همکار در مدارس و اداره کل آموزش‌ وپرورش قم شاغل هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ فرزند شهید در مدارس استان تحصیل می‌کنند، ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای قم، با۲۴۰ خانواده شهدا دیدار کردیم و به همین مناسبت نیز مراسم شب شعری ۱۸ آبان ماه با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور ۷ شاعر فرهنگی و ۳ دانش‌آموز برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری یادواره هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز با همکاری بسیج دانش‌آموزی و اوقاف در امامزاده سید علی(ع)، توزیع آخرین چاپ کتاب زندگینامه و وصیت ‌نامه شهدای فرهنگی استان، میزبانی ۱۰۰ مدرسه از شهید گمنام و حضور در گلزار شهدا از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا بوده است.

استان قم ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد

مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم نیز با بیان اینکه یادوره شهدا در ۱۴۰۰ مدرسه استان برگزار خواهد شد، گفت:

برگزاری یادواره شهدا در مدارس یاد شهدا را زنده نگه می دارد و پیام آنان را به دانش آموزان می رساند.

حسن مالکی‌نژاد افزود:استان قم بیش از ۶۰۹۰ شهید و ۱۱ هزار و۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده و جمعیت ایثارگری استان قم شامل شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده آنان حدود ۷۰ هزار نفر است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا