اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

۸۰ خدمت شهرداری قم در راستای کنگره ملی شهدا/نامگذاری ۸۲درصد معابر شهری به نام شهدا

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان قم گفت: شهرداری قم در راستای کنگره ملی شهدای استان قم ۸۰ خدمت ارائه داده و ۸۲ درصد معابر شهر را به نام شهدا زینت داده است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ شانزدهمین نشست خبری کنگره شهدای ۶۰۹۰ شهید استان قم به عنوان کنگره پایانی با حضور رئیس، دبیر و رئیس اجرایی و دبیر کمیته فرهنگی این کنگره برگزار شد.

سید مرتضی سقائیان نژاد دراین نشست اظهارداشت: پرداختن به حوزه شهدا بر عهده همه مردم و مسئولان است و هزینه ها در این راه باید برای مردم تبیین شود.

شهردارقم افزود: صف آرایی دو مکتب کفر و الحاد و فرهنگ ایمان و معرفت و توحید یا به عبارتی فرهنگ غرب و اسلام که به اذعان همه در تقابل با هم است باعث شده که غرب در برابر اسلام جبهه گیری کند.

وی گفت: از قرن ۱۸ تا ۲۰ برای غرب نهادینه شده بود که دین از سیاست جداست و فرهنگ غرب بر اساس شکل گرفت و اعلام انقلاب اسلامی در ایران منجر شد تا فشارهای مختلف و دشمنی مبنایی علیه ایران شکل یرد که تاکنون هم ادامه دارد.

فرهنگ ایثار و شهادت باعث استواری انقلاب ایران شده است

وی تصریح کرد: دفاع مقدس از الطاف الهی بود که تاب آوری جامعه ایران تاکنون و بقای انقلاب به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت است که باعث استواری انقلاب ایران شده و اگر هشت سال دفاع مقدس نبود مشخص نبود سرنوشت ایران به چه شکل رقم می خورد.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان قم تاکید کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت مثل خون در رگ جامعه تزریق شود انقلاب ادامه خواهد یافت.

وی گفت: سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای موشکی و هسته ای و سردار سلیمانی و جان کلام سخنان امام و رهبری نشات گرفته از سیره کربلا است و می گفتند اگر رفتیم شهید می شویم و این فرهنگ از سیره اهل بیت سلام الله علیها و نماز و مساجد شکل می گیرد.

وی اظهارداشت: مساجد از جوانان خالی شد که شاهد این مسائل اخیر (پس از فوت مهسا امینی) بودیم و بی بند وباری ها به دلیل دوری از مبانی اسلام است.

سقائیان نژاد ادامه داد: چشم انداز شهرداری قم در سال ۱۴۰۴ بیان می‌کند که قم جهان شهر شیعی و پایگاه تولید و ترویج فرهنگ دینی و معارف اهل بیت (ع) است که باید به این آرمان ها دست یافت.

وی با تاکید براینکه بزرگداشت شهدا در قم باید به صورت ویژه برگزار شود، افزود: نقش آفرینی تک تک شهروندان ضروری است و کار در این مسیر باید استمرار داشته باشد.

۸۰ خدمت شهرداری قم در راستای کنگره ملی شهدا

وی عنوان کرد: شهرداری قم ۸۰ برنامه در کنگره ملی شهدای استان قم داشته است و در سه سال گذشته پشتیبان ۱۷۰۰ برنامه و یادواره شهدا بوده است.

شهردار قم گفت: فضاسازی سه هزار سازه آویزه برای اطلاع رسانی کنگره شهدا، ۲۰۰ سازه تبلیغاتی، ۵۱ سردیس شهدا، ساخت مجسمه سه ونیم متری سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، ۲۶ یادمان، ۲۷ هزارمتر دیوارنگاره توسط شهرداری انجام شده است.

نامگذاری ۸۲ درصد معابر شهری به نام شهدا

وی افزود: چاپ ۳۰ جلد کتاب، نصب قاب های شهدا در مساجد محله، برپایی جشنواره های فرهنگی مانند جشنواره مادران چشم انتظار، سرود، فیلم نامه نویسی، تولیدات رسانه ای در حوزه شهدا، معرفی ۴۰ شهید قم در قالب طرح «چله بهشتی»، حمایت از ایده شهروندان، طراحی و اجرای خانه موزه شهیدان زین‌الدین، کلهری و فخری زاده از جمله اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: طراحی رشته دانشگاهی درابطه با دفاع مقدس، نامگذاری ۸۲ درصد (۷۴۸مورد) معابر شهری و بوستان ها به نام شهدا، تولید ۶۴۰ تابلو کوچه ها به نام شهدا، احداث گلزار شهدا مدافع حرم در بهشت معصومه (س) که ۴۲۶ شهید مدافع حرم در آن به خاک سپرده شده اند و فضاسازی محوطه ۲۰ هکتاری باغ موزه دفاع مقدس از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه ایثار وشهادت است.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان قم افزود: همچنین برای ساخت بوستان ۶۰۹۰ شهید استان قم ۱۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

مسیرهای اتوبوس برای رساندن علاقمندان به مسجد جمکران

روابط عمومی شهرداری قم هم درادامه این نشست اظهارداشت: به منظور آرامش بهتر اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم سه مکان برای نونهالان د رمسجد جمکارن در نظر گرفته شده است.

مهدی کلانترزاده افزود: شورای تامین استان وظیفه حفاظت و امنیت این کنگره را به عهده گرفته اند و برنامه به صورت پخش مستقیم از شبکه قم به نمایش درمی آید.

وی گفت: شهرداری قم به منظور سهولت شرکت کننده ها اتوبوس هایی را اختصاص داده است که در ایستگاه میدان های  نبوت، کشاورز، توحید، امینی بیات، امام، سعیدی، مطهری، فرهنگیان دو، امامزاده سید علی، محلاتی، پلیس، گلزار علی بن جعفر، جانبازان، مفید، پردیسان، چهار نقطه خاتم الانبیاء، قبا، زینب سلام الله و فاطمه الزهرا سلام الله از ساعت ۸:۳۰ توقف خواهند داشت تا علاقمندان را به مسجد جمکران برسانند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا