اخبار مهمکمیسیون بهداشت

ارز ترجیحی به دارو اختصاص نیافت

آستان بهارستان؛ حسینعلی شهریاری درباره تاثیر گرانی ارز بر افزایش قیمت و کمبود اقلام دارویی گفت: گرانی ارز در این زمینه تاثیرگذار نیست ما باید این موضوع را مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره تخصص ارز ترجیحی که از سوی دولت برای اقلام دارویی در نظر گرفته شد و تاثیر آن بر وضعیت فعلی بازار دارو، بیان کرد: دولت یک میلیارد دلار ارز ترجیحی برای دارو داد و قرار شد منابع ریالی‌اش را سازمان برنامه و بودجه به بانک بدهد‌.

وی ادامه داد: شهریور ماه گفته شد باید یک‌ونیم میلیارد تومان معادل پانصد میلیون دلار دیگر هم بدهد، اما چون سازمان برنامه و بودجه آن یک میلیارد دلار را هم نداده بود این پانصد میلیون دلار را هم هنوز نداده‌‌اند و مشکل داریم.

شهریاری درباره این‌که برای خروج وضعیت بازار دارو از این شرایط باید چه کار کرد که دارو به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد، بیان کرد: در جریان وضعیت مردم هستیم، گزارش دومی در صحن درباره دارو ارائه شد. طی این ۲ ماه ما ۲ بار درباره دارو در صحن علنی بحث کردیم و گزارش دادیم.

وی درباره اظهارات برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر بهداشت و درمان درپی وضعیت دارو در کشور، عنوان کرد: استیضاح به ما ربطی ندارد، ما کاره‌ای نیستیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا