اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

برنامه های هفته بسیج قم تشریح شد/از افتتاح دفاتر مشاوره تا افتتاح نمایشگاه صنایع دستی

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج با حضور جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم، در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ سردار پاسدار مهدی کبیری‌پور، دراین نشست  به اهم برنامه های بسیج در این هفته اشاره کرد و اظهارداشت: همایش مربیان طرح شهید بهنام محمدی و همایش مربیان طرح صالحین با همکاری آموزش و پرورش برگزار و ورود به مدارس و مساجد با حضور هادیان سیاسی و متخصصان انجام خواهد شد.

وی آغاز اردوهای دانش آموزی راهیان نور، برگزاری نشست سیاسی شبکه اعضای روشنگری و هادیان سیاسی برای انسجام و همفکری بیشتر و برپایی مسابقات قران بسیج از سوی معاونت تعلیم و تربیت بسیج و پویش حفظ سوره «اعلی» در همه پایگاه های مقاومت بسیج انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز اردوهای جهادی مختلف دانشجویی، پزشکی و اصناف، گفت: تا امروز چهار تیم علوم پزشکی تیم های شهید رهنمون برای ویزیت رایگان در بقاع متبرکه و محلات کم برخوردار اعلام کردند که مراسم تجلیل از گروه های جهادی و ۷۰ نفر گروه پزشکی پنج شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم افزود: گروه جهادی خدمت مومنانه بسیج اصناف جهت تعمیر لوازم خانگی و تعمیر منازل در امامزاده سید معصوم حضور می یابند.

وی گفت: غبارروبی از مزار شهدا روز پنج شنبه و دیدار از خانواده شهدا و برپایی یادواره ها انجام و ویژه برنامه «شهدای علمی» پنج آذرماه توسط بسیج دانشگاهی برپا و کرسی های دانشجویی فعال می شود.

وی بیان کرد: حضور راویان برجسته در مدارس مدارس و دانشگاه ها به همت بسیج پیشکسوتان، تهیه و توزیع کمک های مومنانه، برپایی میز خدمت ادارات در مصلی نماز جمعه و محلات هم از دیگر برنامه هاست.

سردار کبیری‌پور افزود: برنامه «میقات صالحین» قبل از نماز جمعه در مصلی برپا می شود که طی آن بسیجیان حضور پیدا می کنند و حلقه های خود را شکل می دهند.

تجمع اقتدار بسیجیان در قم برگزار می‌شود

وی اظهارداشت: تجمع اقتدار بسیجیان پنج آذرماه ساعت ۱۵ در مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد که همه بسیجیان و گردان ها در آن حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: پنج شنبه سوم آذرماه اجتماع خواهران بسیجی در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها با همت بسیج خواهران و طلاب برگزار خواهد شد.

اهدای ۶۰۰ جهیزیه به نیابت از شهدا

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم گفت: توزیع ۶۰۰ جهیزیه با نام شهدا با همت بسیج سازندگی در این هفته انجام و دو ایستگاه صلواتی با پیوست فرهنگی بسیج دانشجویی و محلات در میدان جانبازان و امامزاده شاه سید علی برپا و در حاشیه آن گزارش فعالیت های بسیج ارایه می شود.

وی اظهارکرد: دو پویش زیست عفیفانه تحت عنوان «برنامه خواهرانه» و «میم مثل مادر» که به شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می پردازند و پخش فیلم های منتخب جشنواره عمار در مساجد و محلات و اجرای سرود در دو ایستگاه صلواتی از جمله دیگر برنامه ها است.

افتتاح دفاتر مشاوره بسیج

وی بیان کرد: برنامه ملی افتتاح دفاتر مشاوره که از دفاتر خانه سبز قم به عنوان الگو استخراج شده در شهرقم هم فعال می شود.

سردار کبیری‌پور گفت: ۷۰ دفتر مشاوره خانه سبز در ۷۰ محله و چهار مرکز خانه سبز با عنوان پشتیبان در قم دایر است و دفاتر خانه سبز قم به الگوی کشوری تبدیل شده و بیشتر مشاوره ها در خصوص تربیت فرزند، ازدواج و همسرداری بخصوص برای زوج های جوان انجام می شود.

وی گفت: تامین مشاورین متخصص به عهده دفتر تبلیغات اسلامی و تامین مکان و پشتیبانی به عهده ما است و تمام خدمات مشاوره ای به صورت رایگان به مردم ارائه می شود.

وی بیان کرد: خانه های اعتماد هم برای خدمت دهی به معتادان دایر شده که در زمینه مشاوره و معرفی به کمپ های ترک اعتیاد فعال است.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در مجتمع امام خمینی

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم گفت: افتتاح مراکز کارآفرینی بانوان در قالب طرح فدک، افتتاح بازارچه کرامت برای تولیدات خانوار پردیسان، افتتاح نمایشگاه تولیدات خانگی و صنایع دستی کارآفرینان در مجتمع امام خمینی گلزار با همکاری بسیج مهندسین صنعت و خیرین در ۹۰ غرفه افتتاح می شود.

وی بیان کرد: تجلیل از بسیجیان نخبه فرهنگی حامیان اکرام و فعالان فرهنگی، افتتاح پایگاه های بسیج بویژه بسیج خواهران، افتتاح ۱۰ پایگاه تخصصی حجاب وعفاف تحت عنوان طرح مهیا، برگزاری تریبون آزاد در فضای مجازی، خبرنویسی یادداشت نویسی، عکاسی و رونمایی از رسانه های محلی فضای مجازی از برنامه های این هفته است.

عضویت بیش از ۳۶۰ هزار قمی در سازمان بسیج

وی در پاسخ به خبرنگار ما گفت: ۳۶۰ هزاربسیجی در سامانه بسیج ثبت نام کرده اند که ۴۵ درصد آنان بانوان هستند که به دلیل کمبود پایگاه های خواهران است.

****

گفتنی است هفته بسیج از ۲۹ آبان ماه آغاز و تا پنجم آذرماه که روز تشکیل بسیج سازندگی است ادامه دارد و شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگذار ملت ایران» است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا