اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

استقبال گسترده از«نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس» کم کاری مسئولان را نشان داد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ مسئول اجرایی یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار آستان بهارستان اظهارداشت: استقبال گسترده از«نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس» کم کاری مسئولان را نشان داد.

سرهنگ پاسدار امیرجعفری افزود: برپایی این نمایشگاه تجربه اول ما بود اما کسانی مانند سردار علی ناظری و سردار آزادی از سازمان حفظ آثار سپاه که ۱۰ دوره این نمایشگاه را برگزار کرده بودند کمک خوبی به ما داشتند ونسبت به استقبال شگفت زده شده بودند.

وی درمورد توزیع بن کتاب در نمایشگاه هم اظهارداشت: ۵۰۰ میلیون تومان از سمت وزارت ارشاد تامین و از طریق بانک صادرات بن الکترونیکی ۲۰ درصد تخفیف هم با هر کدملی صادر شد.

وی بیان کرد: ۴۸۰ میلیون تومان بن کاغذی  از سوی سازمان بسیج، سازمان سپاه استان قم و سردار نقدی ستاد کل سپاه تامین شد.

سرهنگ جعفری افزود: ۱۱هزار بن ۵۰ هزار تومانی بین دانش آموزان دانشجویان و طلاب توزیع شد که ۸۰درصد آن تاکنون تحویل دانش آموزان شده است.

وی گفت: در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان که آثار آن را اخیرا در کشور شاهد بودیم سپاه علی بن ابی طالب(ع) سرویس رفت و برگشت برای برخی مدارسی که استقبال داشتند فراهم شد و بن نقدی به دانش آموزان اختصاص یافت و برخی روزها تا ۱۵۰۰ دانش آموز در نمایشگاه حضور یافتند.

وی تصریح کرد: استقبال گسترده از نمایشگاه نشان داد که ما باید مکان بزرگتری را برای نمایشگاه های آتی در نظر بگیریم و ناشران هم پی بردند که باید به سمت انتشار کتاب های کودک و نوجوان بروند.

مسئول اجرایی یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ابرازداشت: استقبال از برخی کتاب ها از سوی دانش آموزان بیشتر بود که باید نیازسنجی انجام و چراغ راه ناشران و نویسنده های این حوزه باشد.

وی گفت: ناشرانی که کتاب های مقطع کودک و نوجوان و ابتدایی و راهنمایی کار کردند مانند نشر کتابک فروش بیشتری داشند و نشر شهید کاظمی و انتشارات جمکران هم که کتاب های بزرگسال را عرضه کرده بود فروش بسیار خوبی داشت که این نشان می دهد که اگر نویسنده ها و ناشران خوراک مناسب بدهند مخاطب آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان متولی امر بخصوص وزارت ارشاد وقتی می بیند چنین زمینه و مخاطبی وجود دارد دراین زمینه سرمایه گذاری کنند زیرا به خصوص کودک و نوجوان ما نیازمند آموزش هستند و به واسطه رها شدن و این که ما برایشان کار نکردیم به سمت سبک زندگی غربی و دشمن رفتند و اتفاقات اخیر نتیجه کوتاهی ماست ما باید یک روزی جواب دهیم.

سرهنگ جعفری درپاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا غرفه اطلاع رسانی وجود نداشت و آثار جدید و پرتیراژ معرفی نشد؟ گفت: این ایراد به نمایشگاه وارد است اما سپاه بحث های پشتیبانی را پیگیری می کرد و بحث های تخصصی به عهده خانه کتاب و ادبیات ایران بود ما در نمایشگاه های بعد این مهم را لحاظ می کنیم.

****

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۹۰ ناشر دفاع مقدس در ۱۲۰ غرفه با همکاری سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و همکاری وزارت ارشاد از ۱۹ تا ۲۷ آبان ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای قم برپا شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا