اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

بود و نبود نهادهای فرهنگی در جهاد تبیین تفاتی ندارد

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های فرهنگی، گفت: دستگاه‌های فرهنگی همیشه نسبت به بودجه دریافتی معترض هستند و کمی این مبلغ هم جای انتقاد دارد اما در زمان عمل نمی‌توانند همراه و همگام مردم پا به میدان بگذارند.
سیدرضا تقوی در مورد ارزیابی سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه سالانه؛ گفت: با توجه به اتفاقات اخیر که شاهد آن هستیم زمان جهاد تبیین است که متاسفانه هیچکدام از نهادها و سازمان‌های فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی در میدان نیستند، نهادهایی که نامی از فرهنگ به دوش می‌کشند “بود و نبودشان” در جامعه تاثیری ندارد.

با جنگ فرهنگی در داخل کشور روبرو هستیم

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی ادامه داد: امروز با جنگ فرهنگی در داخل کشور روبرو هستیم و جایگاه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در این جنگ و جبهه مشخص نیست؛ دستگاه‌های فرهنگی همیشه نسبت به بودجه دریافتی معترض هستند و کمی این مبلغ هم جای انتقاد دارد اما در زمان عمل نمی‌توانند همراه و همگام مردم پا به میدان بگذارند.

بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور  اهل فرهنگ نیستند

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از مسئولان و متولیان امر که در جایگاه فرهنگی کشور سمتی گرفته‌اند و بر کرسی فرهنگ و هنر کشور تکیه زده‌اند اهل فرهنگ و هنر نیستند، بلکه نیروهائی هستند که خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند و از هر گونه دانش و بیش فرهنگی محروم هستند.

تقوی با بیان جزییات ارزیابی سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه کشور، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص داده شده به حوزه فرهنگ و هنر در بودجه ۱۴۰۱ بسیار اندک بوده است  دو درصد کفاف هزینه‌های فرهنگ و هنر را نمی‌دهد.

گوش شنوایی برای شنیدن دردهای فرهنگ در جامعه نیست

وی در ادامه یادآور شد: مشکلات اقتصادی در جامعه به قدری بزرگ شده که فرهنگ و هنر به حاشیه رانده شده است، باید بپذیریم آنگونه که باید به مباحث فرهنگی توجه نشده، مقام معظم رهبری تنها کسی است فرهنگ و هنر را به معنای واقعی درک کرده، امیدواریم بتوانیم دانش و بیش ایشان را در مباحث فرهنگی سرلوحه امور قرار دهیم، متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن دردهای فرهنگ در جامعه نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: برخی حوادث که شاهد آن هستیم بستر و ریشه آن به مباحث فرهنگی باز می‌گردد، بی توجهی به فرهنگ عواقب سنگینی به دنبال دارد که می‌تواند دامنه گسترده‌ای از نارضایتی‌ها را به دنبال داشته باشد.پایان پیام/۱۱۰

منبع:‌خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا