اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیر نشر آثار مقاومت اسلامی عراق در گفت وگو با ما: دشمن در برابر وحدت امت اسلامی طراحی تفرقه می کند/«ایران و عراق لایمکن الفراق»

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ مدیر مرکز حفظ و نشر آثار مقاومت اسلامی عراق در گفت وگو با خبرنگار آستان بهارستان در خصوص وحدت بین کشورهای مسلمان اظهارداشت: همانگونه که قرآن خطاب به مسلمانان می فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»، اگر امت اسلامی متحد نشود دشمن با مشاهده ضعف و تفرقه در امت اسلام ما را مورد تهاجم قرار می دهد.

ابواثیر السالم از دوستان نزدیک شهید ابومهدی المهندس افزود: با هر مساله کوچک یا درگیری و مشکل داخلی در یکی از کشورهای اسلامی، کشورهای غیراسلامی و دولت های کفر متحد می شوند و به همه روش های جنگ روانی، فرهنگی، اقتصادی و حتی مسلحانه روی می آورند.

کشورهای اسلامی سدی از وحدت در برابر کشورهای کفر تشکیل دهند

وی تصریح کرد: امت اسلامی باید متحد و یکپارچه باشند که بتوانند جلوی هجمه های آنان را بگیرند و سدی از وحدت در برابر دشمنان تشکیل دهند.

اسلام مرز ندارد

مدیرکل آثار حفظ و انتشارات حشدالشعبی در پاسخ به خبرنگارما مبنی براینکه وقتی حرف از اسلام وسط باشد چه میزان مرزها اهمیت پیدا می کنند؟ گفت: اسلام مرز ندارد؛ ۴۰ سال پیش که جبهه کفر علیه جمهوری اسلامی به واسطه مزدورشان «صدام» ظلم و تهاجم اعمال کرد، مسلمانان و مجاهدان عراق به کشورهای دیگر مهاجرت کردند و از آنجا خود را به ایران رساندند و به خاطر اسلام مجاهدت و دفاع کردند.

وی ادامه داد: زمانی که در عملیات «بدر» بودیم یک لشکر و سپاهی از مسلمانان بسیاری از کشورها از جمله عراق، ایران، لبنان، کشورهای حوزه خلیج فارس، سوریه، الجزایر، فرانسه، یوگسلاوی و تونس آمدند و علیه جبهه کفر که به رهبری آمریکا بود وارد جنگ شدند و نقش مهمی هم داشتند؛ اگر کشورهای اسلامی متحد نمی شدند شاید ایران به این موفقیت دست پیدا نمی کرد.

وی گفت: از کشورهای مسلمان در عملیات های مهمی مانند «مرصاد» شرکت و نقش آفرینی کردند و این عملیات با شهادت ۱۰۵ عراقی، دو بحرینی و یک فرانسوی که در یک جبهه جمع شده بودند توانست جلوی منافقین را بگیرد که تهدید بزرگی علیه جمهوری اسلامی بود که خنثی شد.

دشمن در برابر وحدت امت اسلامی طراحی تفرقه می کند

ابواثیر السالم با تاکید براینکه ما باید متحد باشیم تا بتوانیم جلوی دشمن را بگیریم، گفت: هم اکنون هم برخی می خواهند بین ملت ایران و عراق شکاف و اختلاف ایجاد کنند و حتی در همه موارد طراحی تفرقه می کنند و در فضای مجازی مشکل کوچک را بزرگنمایی می کنند تا به اختلافات دامن بزنند.

وی افزود: ملت عراق و ملت ایران به دلیل مشترکات زیادی که از قدیم الایام دارند یک ید واحد و یکپارچه شدند دشمن هم به خصوص در مسیر پیاده روی اربعین جلوه واضح اتحاد و نزدیکی دو ملت را شاهد بود.

مدیرکل آثار حفظ و انتشارات حشدالشعبی گفت: میلیون ها زائر در پیاده روی اربعین با دوستی و محبت کنار هم بودند و عراقی ها در منزل خود از ایرانی ها استقبال کردند و الحمدالله این زیارت بزرگ توانست اهداف شوم دشمنان را کمرنگ و در برخی موارد نابود کند؛ امیدواریم این وحدت و اتحاد بین دو ملت بماند «ایران و عراق لایمکن الفراق». پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا